2019-06-02, 07:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja, klimatskeptikerna får mig faktiskt att börja tvivla på om den nya högern (med invandringskritik och kritik mot PK och vänstern) faktiskt har rätt. Deras klimatskepticism ger jag inte så mycket för - av rent vetenskapliga skäl.
Problemet med Swebb TV är att de i grunden var baserade på att ge "andra sidan" av klimatdebatten. Möjligt de fått bidrag från olje- och kolföreningar också. Det är en av få stora intresseorganisationer som delar ut pengar till alternativmedia. Åtminstone säger Swebb TVs Om Oss sida att de tre saker de kämpar mot är feminism, klimatalarmism och massinvandring: https://www.swebbtv.se/om-oss

Alt-media har ju alltid varit starka motståndare till att tro på klimatförändringarna, vilket jag tycker är synd för i min värld hänger de sakerna inte ihop. Klimatet är en naturVETENSKAP, till skillnad från t.ex. sociologi och psykologi som mest är påhitt och sociala konstruktioner. Att länka ihop klimathotet med massinvandring är befängt och konspiratoriskt. Inte allt hänger ihop med allt.

När jag ser Swebb TVs seminarier så tycker jag det mesta är för extremt för mig. För mycket konspirationer och klimatskepticism. Även vad gäller invandringen så har det blivit som en ideologi för dem att komma med det ena mer fantasifulla tolkningen efter den andra. Som det där med att Soros skulle vara orsaken till att Sverige har öppna gränser. Eller juden Schwartz. Det blir så överdrivet.

Tvivlar du också på att massinvandringen påverkar kommunernas ekonomi? Landets välfärd? Utbildning? Trygghet?

Samt att det påverkar kulturellt, socialt, politiskt och demografiskt?
Citera
2019-06-02, 07:28
Medlem
Fris avatar
Erik (Bergdal) och Matti(kainen) är en höjdare! Hoppas det blir ett återkommande inslag.
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Alt-media har ju alltid varit starka motståndare till att tro på klimatförändringarna, vilket jag tycker är synd för i min värld hänger de sakerna inte ihop. Klimatet är en naturVETENSKAP, till skillnad från t.ex. sociologi och psykologi som mest är påhitt och sociala konstruktioner. Att länka ihop klimathotet med massinvandring är befängt och konspiratoriskt. Inte allt hänger ihop med allt.
Vetenskapligt har ju klimatpaniken avfärdats eftersom vi nu i efterhand kan konstatera att alla klimatpaniksprognoser varit totalt felaktiga. Men svensk politik handlar inte om annat än klimatpolitik numera, med det desperata kriget mot alla nazister som marscherar omkring överallt hela tiden som tvåa men så uttjatat att det är svårt att höra det. Och klimatPOLITIK har noll och ingen koppling till någon vetenskap, annat än psykiatri, lika lite som marxismen hade det.

Citat:
När jag ser Swebb TVs seminarier så tycker jag det mesta är för extremt för mig. För mycket konspirationer
Det var kul när de intervjuade en privatspanare om Palme-mordet, 35 år senare. Han hävdar att mordet aldrig ägde rum, Elvis lever!
Citera
2019-06-02, 07:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Swebbtv med Eric och Matti: Erik o Matti nr 1.

Ett annorlunda program. Mycket bra samtal mellan Eric och Lennart.

Tyckte det var lite flaxigt. Men det lär ju kunna ta sig framöver.

Personligen så vill jag se o höra en intervju med Fredrik Virtanen.

Aktuell med sin bok där man får inblickar i hur den svenska journalistkåren fungerar o på vilka grunder den svenska politikens agenda sätts.

”Jag saknar ingenting av självföraktet det innebär att arbeta inom media, denna trubbiga, lata, självgoda, stressade bransch. Jag ser fram mot den dag då ingen kommer fram och har en åsikt om vad jag tvingades tycka om någonting jag sannolikt inte brydde mig om.”

En bransch som ger makt o pengar. Möjligör en livstil där man får könet masserat av wannabes. Få buken fylld med alkohol o mat på innekrogar. Bara man ”tycker” og skriver rätt.

Om detta vill jag veta mer. Virtanen tillhörde de mediapräster som predikade med högst stämma. Vad han skrev fick konsekvenser på områden han inte brydde sig om eller var insatt i.
Citera
2019-06-03, 05:33
Avslutad
Det jag främst uppskattar med Tullberg är hur rörligt intellekt han har. Han klarar av att hoppa mellan ämnen på ett oerhört snyggt sätt, och som inte förtar tyngden i det han säger. Allmänbildad, och därför alltid intressant att lyssna på. Han fungerar i de flesta sammanhang av samhällsfrågor och även inom filosofiska spörsmål. Sådana personer ska man vårda och låta få utrymme. Sverige gör precis tvärtom. Tullberg med flera får verka på debattens bakgata. Men just nu är det bara bra.
Citera
2019-06-03, 05:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Om detta vill jag veta mer. Virtanen tillhörde de mediapräster som predikade med högst stämma. Vad han skrev fick konsekvenser på områden han inte brydde sig om eller var insatt i.

Virtanen betedde sig riktigt äckligt emellanåt. Som om man kan skylla allt på branschen, någon jävla integritet får man ha. Men visst, det skulle väl vara intressant att höra även honom utanför prästrollen i media. Hela det djävulska etablissemanget verkar för övrigt korrumpera allt och alla den rör vid.
Citera
2019-06-03, 07:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Virtanen betedde sig riktigt äckligt emellanåt. Som om man kan skylla allt på branschen, någon jävla integritet får man ha. Men visst, det skulle väl vara intressant att höra även honom utanför prästrollen i media. Hela det djävulska etablissemanget verkar för övrigt korrumpera allt och alla den rör vid.

Just därför är han intressant. Lantisen som vill lyckas till varje pris. Fingertoppskänsla för att leverera det som för stunden är rätt. Mobba, roffa og förnedra sig framåt i livet. Han är långt från ensam om man studerar den svenska mediavärlden. De ser sig själva som goda och deras agendasättande journalistik som nödvändig.

Man ska ha i minne att mångt och mycket så sätter dessa personer agendan för politiker o partier.

Men Virtanen är som han själv medger ikke någon strategisk tänkare. Han var en slugger og en nyttig idiot.

På vilket sätt styrs de? Hur stimuleras de att utföra sitt värv?
Citera
2019-06-03, 14:48
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det jag främst uppskattar med Tullberg är hur rörligt intellekt han har. Han klarar av att hoppa mellan ämnen på ett oerhört snyggt sätt, och som inte förtar tyngden i det han säger. Allmänbildad, och därför alltid intressant att lyssna på. Han fungerar i de flesta sammanhang av samhällsfrågor och även inom filosofiska spörsmål. Sådana personer ska man vårda och låta få utrymme. Sverige gör precis tvärtom. Tullberg med flera får verka på debattens bakgata. Men just nu är det bara bra.

Håller helt med dig. Det är få om ens någon som kan matcha honom. Det är sorgligt att inte utnyttja honom mer i den offentliga debatten. Svenska folket går miste om mycket. Har kollat ikapp mig en del på de tidiga programmen. Det är blandad kvalitet. Men här nedan finns ett program som sticker ut, ett riktigt guldkorn. Den är från 2016 och handlar om klyftan som delar Sverige. Det är högsta nivå på samtalet mellan Arnstberg och Tullberg. Älskar när Arnstberg ber att få prata till punkt några gånger. Visst matchar de varandra perfekt i det här programmet?

Lördagsmorgon Avsnitt 9 Om klyftan som delar Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=g0Qb83fXWu4
Citera
2019-06-03, 21:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Detta skulle jag säga är en blivande klassiker när det kommer till intervjuer.

Klimatsekten har tappat verklighetskontakten.

https://youtu.be/H-jYEGHrc3s

Briljant journalistiskt arbete.
1000-kilometer från vad Svt producerar med miljardbudget.
Citera
2019-06-05, 09:37
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Detta skulle jag säga är en blivande klassiker när det kommer till intervjuer.

Klimatsekten har tappat verklighetskontakten.

https://youtu.be/H-jYEGHrc3s

Briljant journalistiskt arbete.
1000-kilometer från vad Svt producerar med miljardbudget.

Denna video är ett naket porträtt av dagens Sverige och klimataktivister. Den ger mig rysningar. Vad värre är, är att jag tappar hoppet om mina landsmän.
Citera
2019-06-06, 20:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Visste inte vem Erik Berglund var innan, men gillar honom mycket som intervjuare/diskussion med Lennart Mattikainen.
Citera
2019-06-07, 07:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Håller helt med dig. Det är få om ens någon som kan matcha honom. Det är sorgligt att inte utnyttja honom mer i den offentliga debatten. Svenska folket går miste om mycket. Har kollat ikapp mig en del på de tidiga programmen. Det är blandad kvalitet. Men här nedan finns ett program som sticker ut, ett riktigt guldkorn. Den är från 2016 och handlar om klyftan som delar Sverige. Det är högsta nivå på samtalet mellan Arnstberg och Tullberg. Älskar när Arnstberg ber att få prata till punkt några gånger. Visst matchar de varandra perfekt i det här programmet?

Lördagsmorgon Avsnitt 9 Om klyftan som delar Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=g0Qb83fXWu4

Tullberg har så mycket att säga att han ofta tar över programmet. Likadant när MW gör telefonintervjuer efter något viktigt har hänt, och Tullberg alltid är den som pratar längst och mest utförligt. Men han är förbannat bra att lyssna på! Jag brukar sätta på en gammal Swebbtv med Tullberg i bakgrunden när jag städar eller ska sova.

Helt otroligt att Tullberg verkar inom den sfär han gör, hur han begränsas och andra inte kan ta del av hans många skarpa analyser och kloka eftertryck. Bara i Sverige. Sadisten inom mig vill se Tullberg prata med Anders Lindberg eller med Annie Lööf.
Men jag förstår varför det förljugna etablissemanget håller honom utanför.

Annars gillar jag Erik Berglund och Mattis dialoger. Humor och stort allvar möts på ett trevligt sätt. Men jag stör mig på att Erik blundar varje gång han håller sin monolog, han titt-blundar uppåt, sedan öppnar han ögonen igen rakt fram när han är klar och inväntar Matti. Det ser i och för sig väldigt sött ut.

Utöver detta, förstår jag inte varför det är fel att ha en konspiratorisk lagd sida när man begrundar samhället och utvecklingen. Konspirationsteoretikerna har ju faktiskt haft rätt om mycket fram tills nu om I&I, och t ex inom klimatdebatten har ingenting av de äldre undergångslarmen visat sig stämma. Som med annat är det en fråga om trovärdighet från människor som framhåller att de kan något. Antingen så har de ljugit eller så kan de inte ämnet så bra som de inbillat sig. Personligen är klimatet det som oroar mig minst. Man diskuterar inte heller hur massmigration från varma till kalla länder påverkar miljön, så man utelämnar aspekter av det när det inte passar ihop med agendan. Man undviker en helhetsbild i allting som rör de tre pelarna, som Swebbtv ofta tar upp som kittet i vänsterliberala Europa och media. Samma sak med IQ-frågan, man vill gärna berätta om vilket kompetensregn som följer med invandringen från Mena (som inte visat sig vara sant), men man talar inte om generella IQ-nivåer eller att en högre utvecklad kognitiv förmåga nästan är en grundförutsättning för att kunna få ett jobb i Sverige eller för utveckla landet ytterligare och förvalta det som redan finns och är bra.

Efter att Tullberg hade talat på den senaste konferensen så tänkte jag en hel del på vad han hade sagt, särskilt stycket om politikerna och den växande muslimska delen av befolkningen; att politikerna inte förstår/bryr sig om framtiden med en stor muslimsk befolkning, i sitt korta perspektiv och inriktningen på att finnas i makten och ha förmåner här och nu. Som Tullberg citerade Machiavelli så bygger man i Sverige in en instabilitet i systemet som kommer framstå som något normalt, tills det inte går längre. Och vad händer då?
Senast redigerad av GenesisP 2019-06-07 kl. 07:16.
Citera
2019-06-09, 03:54
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Ännu en intressant lördagsintervju med Ole Dammegård om terror och false flags från gårdagen. Jag följer Dammegård både via Facebook, Instagram och Patreon och igår (lördag) la han ut ett klipp om att kopplingen till att något skulle ske i Sverige (med hänvisning till Christchurch-skyttens vapen med Ebba Åkerlunds namn på, bl.a.), var bomben i Linköping, som Dammegård trodde var en implosion istället för explosion. "Den muslimske terroristen"-narrativet börjar väl troligen bli uttjatat så nu använder man istället spektakulära "jag kan inte tro det är sant"-händelser likt den märkliga detonationen i Linköping för att sätta skräck i folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in