2019-10-22, 20:43
Medlem
Hazizas avatar
Av någon anledning har Youtube hävt varningen och Swebbtv är tillbaka och kör på som vanligt igen!
Citera
2019-10-22, 20:57
Medlem
Haddock93s avatar
Ibland undrar jag om detta är en strategi från SwebbTV för att locka fler tittare

Nej men skämt åsido tragiskt av Google och Youtube att stänga av kanalen för hat, antagligen en stor grupp som anmäler kanalen samtidigt och det stängs av automatiskt vid ett visst antal anmälningar.

Kul att de är uppe igen iaf!
Citera
2019-10-23, 20:47
Medlem
Zneds avatar
Det jag undrar över: om Swebbtv har blivit varnat,avstängt för hat. Hat är ju brottsligt och anmäls till polis, varför har inte hela Swebbtv-gänget åtalats och blivit satt i arrest?

Det finns ju exempel på att folk, särskilt då äldre som inte hängt med i samhällsomvandlingen har blivit åtalade.Ex. ett fall med en halvdement tant som kallade en person för " neger" Hon sa i rätten att hon förstod ingenting, han " är ju neger".

Och en yngre kvinna, som skrivit på facebook, polisen raidade lägenheten och tog med tjejen som satt häktad. Vakten tände lyset i häktet och väckte henne en gång i timmen.

Så, har Swebbtv begått en lindrigare variant av hat? Eller vågar de inte ta in hela gubbgänget till finkan?
Senast redigerad av Zned 2019-10-23 kl. 20:51.
Citera
2019-10-25, 04:30
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ibland undrar jag om detta är en strategi från SwebbTV för att locka fler tittare

Nej men skämt åsido tragiskt av Google och Youtube att stänga av kanalen för hat, antagligen en stor grupp som anmäler kanalen samtidigt och det stängs av automatiskt vid ett visst antal anmälningar.

Kul att de är uppe igen iaf!

Dom verkar börja samarbeta med shoppar för att sprida sitt budskap, fick detta på mailen från en webbbshop nu.

http://imgsafe.org/image/25ddd8b841

Tänker inte uppge adressen till shoppen i varken pm eller här
Citera
2019-10-25, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ylang
Dom verkar börja samarbeta med shoppar för att sprida sitt budskap, fick detta på mailen från en webbbshop nu.

http://imgsafe.org/image/25ddd8b841

Tänker inte uppge adressen till shoppen i varken pm eller här

Hej, det är en bra taktik, tycker vi alla på forumet startar en crowdfund och kämpar med att sprida deras budskap. De är de enda som kan få de intellektuella att vända situationen, eller i alla fall en bra damage control
Citera
2019-10-26, 10:00
Medlem
Kollade på lite youtubeklipp från den senaste konferensen som dom hade på nån finlandsbåt.

Jag pallade med max 2 minuter per film. Swebbtv har alltid samma gamla gubbar som pratar om samma saker och har samma tema -konspirationer, alla politiker är dumma, alla experter är köpta och folk är hjärntvättade utom dom själva.

Visst, dom har fått in en del kvinnor och några yngre, Erik från AfS, Janousch och Elsa Widding men generellt känns som en mediakanal för gnälliga gamla gubbar och kärringar.

Varför försöker dom inte locka yngre?
Citera
2019-10-26, 10:20
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Kollade på lite youtubeklipp från den senaste konferensen som dom hade på nån finlandsbåt.

Jag pallade med max 2 minuter per film. Swebbtv har alltid samma gamla gubbar som pratar om samma saker och har samma tema -konspirationer, alla politiker är dumma, alla experter är köpta och folk är hjärntvättade utom dom själva.

Visst, dom har fått in en del kvinnor och några yngre, Erik från AfS, Janousch och Elsa Widding men generellt känns som en mediakanal för gnälliga gamla gubbar och kärringar.

Ironiskt att du menar att de är gnälliga när du själv är minst lika gnällig, de gör ju åtminstone något? Vad gör du?

Hur lätt tror du det är att ställa unga framför kameran så hela samhället kan stänga dem ute hela deras liv? Äldre har inget att förlora, det har yngre.

Jag är 26 och kände inget problem att lyssna (orkar nästan aldrig kolla) igenom nästan alla delar.

Jag föredrar dock Fjärde statsmakten med Lars Bern alla dagar i veckan men samtidigt är det viktigt att bilda en stark gemenskap och sammanhållning bland oppositionen och folket.
Citera
2019-10-26, 10:38
Medlem
Fris avatar
Citat:

Men det ÄR ju så!

Citat:
Kanske för att de är så totalt ouppfostrade och saknar självdisciplin och intresse så att de inte "pallar" mer än 2 minuter av någonting i livet.
Citera
2019-10-26, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ironiskt att du menar att de är gnälliga när du själv är minst lika gnällig, de gör ju åtminstone något? Vad gör du?

Hur lätt tror du det är att ställa unga framför kameran så hela samhället kan stänga dem ute hela deras liv? Äldre har inget att förlora, det har yngre.

Jag är 26 och kände inget problem att lyssna (orkar nästan aldrig kolla) igenom nästan alla delar.

Jag föredrar dock Fjärde statsmakten med Lars Bern alla dagar i veckan men samtidigt är det viktigt att bilda en stark gemenskap och sammanhållning bland oppositionen och folket.

Precis. Många unga är rädda för att ett deltagande i Swebb TV kan förstöra deras framtid. DDR-Sverige är tyvärr så numer.

Tänk er Lisa, 28 år och polis sedan några år. SD eller AFS sympatisör. Hon träder fram i Swebbtv och berättar hur blattar kastar sten på henne, hur ledningen döljer gärningsmännens nationalitet och om afghaners våldsbrott. Oerhört många av hennes kollegor kommer att titta och instämma i hennes uttalanden. Men de höga cheferna kommer att göra allt för att jävlas med Lisa. Hon kommer aldrig att befordras. Fram till sin pension kommer Lisa att få åka och hämta fyllerister.

Tänk er Annika, 35 år och läkare. Hon berättar om hur väntrummen numer består av vårdkrävande invällare som hotar henne om hon inte skriver nya sjukintyg mm. Annikas karriärväg är stängd. Distriktsläkarjobb i Långtbortiträsk är vad hon får i framtiden.

Där har ni nya PK-Sverige i ett nötskal.

Måste säga att det är uppfriskande att titta på Swebbtv. Kloka analyser av kloka människor. Vi måste alla sprida att de finns. Alltför många sitter framför TV:n och matas med PK-journalisters propaganda. Bland de äldsta finns många som inte har internet. De är svåra att nå. Men de under låt säga 75, de måste informeras. Är säker på att en hel del kommer att påverkas i rätt riktning.
Citera
2019-10-26, 12:03
Medlem
Citat:

Förklaringen är enkel: det är först efter pensionen som folk som har sett oegentligheterna i samhället får plötsligt massor av tid att ägna sig åt ett viktigt ämne annat än jobb och familj - och när de lever på pensionspengar så riskerar de inte att få sparken för sina yttranden. Detta är ett mönster vi ser igen och igen.

Inte desto mindre är vad de säger om sant, och de är några av de få som vågar säga sanningen öppet eftersom de inte längre har mycket att förlora. Män enligt forskning är mer benägna att våga kalla en spade för en spade, och de som är äldre har dessutom erfarenheterna och kunskaperna att backa upp sina påståenden med.

Visst hade det varit bra om yngre människor av båda kön engagerade sig, men det är också förståeligt varför de inte gör det i en större utsträckning, av många skäl som inkluderar stigmatisering, brist på erfarenheter över längre tid, hjärntvätt etc.

En viktig fråga till dig personligen: varför fäster du så mycket uppmärksamhet vid ålder och kön på dem som föreläser istället för på innehållet i vad som sägs? Jag tittar eller lyssnar på alla möjliga podcasts nästan varje dag och vissa som löper lite längre brukar gå i 2-3 timmar utan att jag tappar koncentrationen. Att inte kunna titta mer än 2 minuter för att något inte är "kul" liknar ju en ADHD-diagnos, alternativt så har modern teknik satt ditt belöningssystem ur spel. Eller alternativt så tror du för mycket på det likaledes postmarxistiska/kapitalistiska perspektivet att unga människor (eller "yung" som det kallas idag) skulle vara så mycket mer värdefulla än äldre som har erfarenheter över decennier. Själv är jag involverad i många ämnen som är väldigt ungt och "disruptive", men lär mig av seniora personer.
Citera
2019-10-26, 12:06
Medlem
Zneds avatar
Citat:

Snöflingegenerationen har fullt upp med att knulla Gretas klimatångest och orkar inte något annat.

Det gamla gardet är av ett annat virke. Och kan tänka själva.
Citera
2019-10-26, 22:42
Medlem
0ldMans avatar
Oj Leif Östling är med idag. Ska bli intressant att se på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in