2017-01-28, 15:34
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Router med inspelning? Tänker du inte på en IPTV-box nu?
Telias grejor fungerar helt okej för en medelsvensson, no doubt about it. Däremot brukar deras hårdvara ha några år på nacken, och inte ha de senaste finesserna. Mitt modem/router/AP fick jag utbytt av Telia 2015 på grund av åsknedslag. Fick precis en likadan som jag haft sedan 2011. En Tecnicolor 789 eller vad den heter. Exakt samma hårdvara 2015 som 2011.. Använder den endast som ADSL2+ modem samt för IP-telefoni. Annars funkar ett D-Link 2+ för 199:- lika bra, om man skiter i telefonin. Nåväl, nästa vecka görs slutinstallationen av fibern "heter det", så då slipper jag förhoppningsvis skiten... (Byter operatör då också).

Annars tycker jag telia varit helt okej, vid åsknedslaget hade de inga modem att skicka ut, så jag fick en 4G-sticka (Huawei för 990:-) att använda under tiden gratis, med obegränsad surf. Fick behålla stickan, och surfen funkar fortfarande! Gratis! Tack för det, telia! (Som det hette i reklamen från 90-talet).
Nej, menar router men den visar bara när ip ström spelas in via led, ingen inspelning på själva routern, har även mixer bord för egen testbild o styrande av ip strömmar.
Citera
2017-01-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbi67
Japp det stämmer. Min brände och jag meddelade dom detta dom skickade en ny jag slängde den gamla och helt plötsligt fick jag inkassokrav för den gamla. Kontakta Telia och dom fick avskriva skulden eftersom jag ej fick besked om att den brända skulle återsändas.

Jag lämnade min gamla Telia-pryl till återvinning när de skickat en ny. Sedan kom faktura på den gamla; cirka 700 kr tror jag.
Citera
2017-01-29, 02:19
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har ändrats lite fram och tillbaka med denna router.
När jag beställde bredband så var routern obligatorisk och kostade 29:-/månad.

För mig var routern inte obligatorisk, det var valfritt att beställa den för 29:- i månaden. Fyra år senare när jag gjorde ett ärende i en Telia butik, så såg säljaren att jag inte hade någon router och ville naturligtvis att jag skulle beställa en i butiken.

Jag sade till honom att: "har jag klarat mig i fyra år utan, då klarar jag mig i fyra år till."
Citera
2017-01-29, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Jag lämnade min gamla Telia-pryl till återvinning när de skickat en ny. Sedan kom faktura på den gamla; cirka 700 kr tror jag.

När dom skicka en ny ringde jag och frågade vad jag skulle göra med min gamla, lämna till återvinning sa dom, la den dock i garaget.
I.o.m dom släcker kopparnätet för telefon/ADSL här framåt sommaren så skulle det inte förvåna mig om det kommer en saltad räkning på en 9 år gammal router om man inte kan returnera den.
Citera
2017-01-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
När dom skicka en ny ringde jag och frågade vad jag skulle göra med min gamla, lämna till återvinning sa dom, la den dock i garaget.
I.o.m dom släcker kopparnätet för telefon/ADSL här framåt sommaren så skulle det inte förvåna mig om det kommer en saltad räkning på en 9 år gammal router om man inte kan returnera den.

Jag ringde också, förklarade att jag inte förstått att prylen skulle returneras till Telia. Berättade att jag lämnat den till återvinningsstation, frågade vad Telia skulle ha den till. Återvinna blev svaret - jag förstår att Telia inte litar på att alla lämnar till återvinning.
Citera
2017-01-29, 11:01
Medlem
Harpys avatar
Om inte annat så borde man i en utsatt situation börja gaffla om att kunna avskriva värdet på utrustningen. Man ska väl inte behöva betala nypris för en föråldrad produkt e.tc
Borde även för den statliga leverantörens trälar vara en enklare väg att bara strunta i fallet och hänvisa till felaktig dokumentation.
Citera
2017-01-29, 12:26
Medlem
Streckkods avatar
Det heter varken telia eller teliasonera.

Namnet är Hor-telia och uttalas med långt och betonat "o". Såhär:

-"Hooor-telia!"

Känn på hur det ligger i munnen. Känns riktigt bra att säga!

Det berättar också kärnfullt om kundbemötande, servicenivå och såld
övervakningsutrustning till diktaturer i mellanöstern och forna sovjet-
unionen. Ett mycket bra namn att använda sig av!

Hor-telia.
Citera
2017-01-29, 12:50
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Learned2
Vad ska dom göra med en gammal router LOL, strunta bara så glömmer dom bort det

Det kommer inte hända kan jag intyga, då jag har varit i samma situation.
Fick en router med abonnemanget, ett år senare köpte jag en egen då den jag fick var oduglig.
När jag drygt 5 år senare flyttade och sa upp abonnemanget kom det ett mail där det stod att jag var tvungen att skicka tillbaka den annars skulle det kosta 500 kr.
Jag struntade i det då jag inte trodde att de ville ha tillbaka en router som var värdelös redan för 5 år sedan. Tack och lov hade jag sparat den i en låda i källaren för plötsligt gick det från 500 kr till 1000 kr.
Det är möjligt att det skulle gått att bestrida, men då de inte tänkte ge med sig så var det betydligt enklare att leta reda på den och skicka tillbaka den.
Citera
2017-01-29, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Jag struntade i det då jag inte trodde att de ville ha tillbaka en router som var värdelös redan för 5 år sedan. Tack och lov hade jag sparat den i en låda i källaren för plötsligt gick det från 500 kr till 1000 kr.

Precis så antar jag att dom kommer göra med alla som sluta vara kund hos Telia när dom fimpar kopparnätet. Därför jag la den i garaget.
Citera
2017-01-29, 14:12
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GotNoTaste
Din efterblivna jävla idiot! Det står i din jävla orderbekräftelse att du lånar en router och att du ska returnera den vid uppsägning. Det står även i din jävla uppsägningsbekräftelse att du ska returnera routerjäveln. Du har även fått en jävla retursedel för fanskapet. Hur jävla svårt ska det vara?

Du kan välja att inte skicka tillbaka den, men då blir du debiterad för kostnaden.

Jävla idiot.

/Teliaanställd

Ni på Telia måste vara redigt efterblivna, ni kan ju inte använda gamla sopor.
Detta gör ni bara för att kunna straffdebitera folk dyrt alltså?

Inga normala människor sparar retursedlar och gamla kartonger, bara folk med sammelmani och asperger som gör sånt.
Citera
2017-01-29, 14:17
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Precis så antar jag att dom kommer göra med alla som sluta vara kund hos Telia när dom fimpar kopparnätet. Därför jag la den i garaget.
Telia har inget att göra med kopparnätet det är många år sedan dom sålde det till Skanova.
Citera
2017-01-29, 14:18
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Learned2
Vad ska dom göra med en gammal router LOL, strunta bara så glömmer dom bort det
Den skickas ut till nya kunder, som "ny", efter att den boxats in i nytt chassi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in