2017-01-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spocck
Det står ingenstans i det finnstilta att man lånar router!
Vilket avtal läser du?
Citera
2017-01-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridsmurfen
Mig dränker de med routrar. Bytte till fiber och fick en ny. Den krånglade och ytterligare en kom. Det var mjukvaruproblem så nu har 3 styck men inga brev om retur...

Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Samma här, nu har jag tre men använder den första med längst räckvidd. Alla som skickats funkar sämre

Jag föreslår att ni skänker en som inte används till TS att returnera.
Citera
2017-01-28, 12:01
Medlem
Kan tillägga att jag var i TS sits med glocalnet en gång i tiden. Då sket jag i det, bestred räkningen och sen hörde jag aldrig av dem igen. Inte värt för dem att bråka över 500 kr.
Citera
2017-01-28, 12:01
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Det står ingenstans i det finnstilta att man lånar router!
Wifi router
Lån av vår Wifirouter ingår när du nybeställer bredband från Telia. Vill du som befintlig kund uppgradera från en äldre router, kontakta vår kundtjänst på 90200 för att få information om priser. Vid uppsägning av bredbandet ska routern returneras till Telia. Tekniska begränsningar gör att vår router inte kan levereras till alla adresser.
Citera
2017-01-28, 12:10
Moderator
Protons avatar
Citat:
Telia säger att jag lånat router trots att jag varit kund i 5 år?
Kan det stämma eller? Jag betalade en start avgift på abonemangen?
Stod inget om man lånar en router?

Dem hävdar att man ska skicka tillbaks den om man avslutar kontot?
Klart det kan stämma, vad står det i ditt abbonemangsavtal till exempel, har du läst det i sin helhet?
Citera
2017-01-28, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Wifi router
Lån av vår Wifirouter ingår när du nybeställer bredband från Telia. Vill du som befintlig kund uppgradera från en äldre router, kontakta vår kundtjänst på 90200 för att få information om priser. Vid uppsägning av bredbandet ska routern returneras till Telia. Tekniska begränsningar gör att vår router inte kan levereras till alla adresser.
Måste vara något nytt kan inte minas att jag läst att man lånar en router!?
Citera
2017-01-28, 13:22
Medlem
Harpys avatar
Normala operatörer brukar väl påminna kunden att man skall skicka tillbaka deras utrustning när tjänsten avslutas, men bråkar knappast om det när det handlar om äldre prylar.

Strunta i det och se om du får en påminnelse av dem, då kanske det är befogat att skicka tillbaka skräpet.
Senast redigerad av Harpy 2017-01-28 kl. 13:25.
Citera
2017-01-28, 13:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Måste vara något nytt kan inte minas att jag läst att man lånar en router!?
Nej det har alltid varit så, sedan 1994
Citera
2017-01-28, 14:14
Medlem
santos_devilles avatar
Har haft telia i många år och har ibland också fått skicka in gamla routers när man uppdaterar. Ibland inte. Men routern är ofta Telias om man inte köper abonnemang och uppdaterar till en bättre router via deras hemsida
Citera
2017-01-28, 14:36
Medlem
Svartskäggs avatar
Hur bevisar Telia att man har routern? Att det ingår i avtalet att man får låna en router betyder ju inte att man har den. Om det fungerade med en egen router man redan hade, kanske man inte löste ut paketet från Telia utan lät det gå i retur.
Citera
2017-01-28, 14:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Normala operatörer brukar väl påminna kunden att man skall skicka tillbaka deras utrustning när tjänsten avslutas, men bråkar knappast om det när det handlar om äldre prylar.

Strunta i det och se om du får en påminnelse av dem, då kanske det är befogat att skicka tillbaka skräpet.
Ts har säkerligen fått påminielse både en o två ggr innan, nu är det dags o pynta routern du antagligen slängt. Telia gör inte fel med deras utrustning. Skickade själv tillbaka en äldre förra året o fick hypermodern tillbaka med inspelning o allt, men som sagt, lån- går dock o köpa loss för rimliga priser.
Citera
2017-01-28, 15:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ts har säkerligen fått påminielse både en o två ggr innan, nu är det dags o pynta routern du antagligen slängt. Telia gör inte fel med deras utrustning. Skickade själv tillbaka en äldre förra året o fick hypermodern tillbaka med inspelning o allt, men som sagt, lån- går dock o köpa loss för rimliga priser.

Router med inspelning? Tänker du inte på en IPTV-box nu?
Telias grejor fungerar helt okej för en medelsvensson, no doubt about it. Däremot brukar deras hårdvara ha några år på nacken, och inte ha de senaste finesserna. Mitt modem/router/AP fick jag utbytt av Telia 2015 på grund av åsknedslag. Fick precis en likadan som jag haft sedan 2011. En Tecnicolor 789 eller vad den heter. Exakt samma hårdvara 2015 som 2011.. Använder den endast som ADSL2+ modem samt för IP-telefoni. Annars funkar ett D-Link 2+ för 199:- lika bra, om man skiter i telefonin. Nåväl, nästa vecka görs slutinstallationen av fibern "heter det", så då slipper jag förhoppningsvis skiten... (Byter operatör då också).

Annars tycker jag telia varit helt okej, vid åsknedslaget hade de inga modem att skicka ut, så jag fick en 4G-sticka (Huawei för 990:-) att använda under tiden gratis, med obegränsad surf. Fick behålla stickan, och surfen funkar fortfarande! Gratis! Tack för det, telia! (Som det hette i reklamen från 90-talet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in