Citat:
Ursprungligen postat av
Bluebeast72
Ts har säkerligen fått påminielse både en o två ggr innan, nu är det dags o pynta routern du antagligen slängt. Telia gör inte fel med deras utrustning. Skickade själv tillbaka en äldre förra året o fick hypermodern tillbaka med inspelning o allt, men som sagt, lån- går dock o köpa loss för rimliga priser.
Router med inspelning? Tänker du inte på en IPTV-box nu?
Telias grejor fungerar helt okej för en medelsvensson, no doubt about it. Däremot brukar deras hårdvara ha några år på nacken, och inte ha de senaste finesserna. Mitt modem/router/AP fick jag utbytt av Telia 2015 på grund av åsknedslag. Fick precis en likadan som jag haft sedan 2011. En Tecnicolor 789 eller vad den heter. Exakt samma hårdvara 2015 som 2011.. Använder den endast som ADSL2+ modem samt för IP-telefoni. Annars funkar ett D-Link 2+ för 199:- lika bra, om man skiter i telefonin. Nåväl, nästa vecka görs slutinstallationen av fibern "heter det", så då slipper jag förhoppningsvis skiten... (Byter operatör då också).
Annars tycker jag telia varit helt okej, vid åsknedslaget hade de inga modem att skicka ut, så jag fick en 4G-sticka (Huawei för 990:-) att använda under tiden gratis, med obegränsad surf. Fick behålla stickan, och surfen funkar fortfarande! Gratis! Tack för det, telia! (Som det hette i reklamen från 90-talet).