• 3
  • 4
2017-02-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Har läst nationalekonomi så det behöver du inte bekymra dig om. Det som du däremot inte förstår är att vid en större kris/samhällskollaps är "insättningsgaranti" något av det sista som staten bekymrar sig om.
Du vill alltså fortfarande inte erkänna att du hade fel när du skrev att man inte skulle få några pengar? Annars får du gärna upplysa mig om varför svenska staten inte kan trycka pengar.
Citera
2017-02-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Du vill alltså fortfarande inte erkänna att du hade fel när du skrev att man inte skulle få några pengar? Annars får du gärna upplysa mig om varför svenska staten inte kan trycka pengar.
Vadå erkänna, om du inbillar dig att du vid en större krasch kommer få några pengar så är det upp till dig. Men staten kommer knappast prioritera någon insättningsgaranti och printa pengar då. Men det så såklart tacksamt för staten att få den tilltron från medborgarna.
Citera
2017-02-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnjoyLife2000
Vadå erkänna, om du inbillar dig att du vid en större krasch kommer få några pengar så är det upp till dig. Men staten kommer knappast prioritera någon insättningsgaranti och printa pengar då. Men det så såklart tacksamt för staten att få den tilltron från medborgarna.
Suck, jag ger upp...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in