Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-27, 12:50
  #1
Medlem
Revelationss avatar
Hej!

Vad har ni för synpunkter om jag kör det två gånger om dagen i två veckor?
Blir det för mycket socker?
Jag har kört med skogsbär + lättfil innan och det gick dricka men var väldigt surt.

Jag har redan bestämt att det blir 2-3 ägg till frukost, lunch ska innehålla kött (fläsk, fisk, kyckling) + isbergssallad och kvällsmål blir tonfisk i vatten med lätt knäckebröd och lök. Jag saknar bara mellanmål och middag.
Allt ska kombineras med styrke träning pa morgonen och sedan konditionsträning på kvällen.
Citera
2017-01-27, 12:52
  #2
Medlem
General.Maximus.s avatar
Blir inte för mycket socker.
Citera
2017-01-27, 12:52
  #3
Medlem
Vad är ditt mål med din kost? Viktnedgång?

Jag tycker inte att det blir för mycket socker. Jag hade dock personligen valt banan istället pga godare, mer mättande, inget raffinerat socker och billigare.
Citera
2017-01-27, 12:57
  #4
Medlem
Kör på naturell yoghurt, osötade jordgubbar ( de flesta frysta är sockrade ) samt en påse sweet-and-low. Inga kalorier i den påsen.
Citera
2017-01-27, 13:14
  #5
Medlem
Varför ens äta socker överhuvudtaget om du inte behöver det för att fylla på glukos?
Undvik insulin spikarna så kan du ta åt dig träningen bättre, avocado is the shit!
Citera
2017-01-27, 14:07
  #6
Medlem
Sereenas avatar
Skippa light varianten, den har ofta extra socker tillsatt för att kompensera smakförlusten när dom tar bort fettet.
Citera
2017-01-27, 14:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Blir inte för mycket socker.

+1
Citera
2017-01-27, 14:50
  #8
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zugswang
Vad är ditt mål med din kost? Viktnedgång?

Jag tycker inte att det blir för mycket socker. Jag hade dock personligen valt banan istället pga godare, mer mättande, inget raffinerat socker och billigare.

Bränna fett.
Tänkte äta mycket protein för att inte tappa muskler eftersom tanken är att träna ett par gånger om dagen.

Tack för tips allihopa.
Banan kan jag äta då och då men går bort när det gäller smoothie eftersom jag tycker att den förstör smaken
Dock har jag inte testat banan och yoghurt med vaniljsmak.
Citera
2017-02-02, 11:06
  #9
Medlem
Revelationss avatar
Verkar som att yoghurt är ingen bra lösning för mig.
Har haft uppblåst mage sedan jag började dricka den (en gång om dagen) och fiser som fan.
Vet någon vad kan det bero på? Jag får inte samma problem av mjölken.
__________________
Senast redigerad av Revelations 2017-02-02 kl. 11:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback