2017-03-23, 16:48
Medlem
Kajahs avatar
Fick mina idag. 4mgare från Asken. Blåa och stenhårda. Stämmer detta? Aja, dum som man är slängde jag i mig en utan att tänka
Citera
2017-03-23, 18:18
Medlem
Kajahs avatar
Cirkus två timmar efter intag. Väldigt subtil effekt må jag säga. Den tacklade ångesten bra och har gett en förändring på humöret. Överväger att slänga i mig en till för att se vad den har att erbjuda när det kommer till ren "flumeffekt". Kan dock se mig själv lägga en något större order på den här i rent medicinskt syfte. Nöjd än så länge.
Citera
2017-03-23, 18:27
Medlem
medlem9001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Cirkus två timmar efter intag. Väldigt subtil effekt må jag säga. Den tacklade ångesten bra och har gett en förändring på humöret. Överväger att slänga i mig en till för att se vad den har att erbjuda när det kommer till ren "flumeffekt". Kan dock se mig själv lägga en något större order på den här i rent medicinskt syfte. Nöjd än så länge.

Enda flummeffekten den har är muskelavslappning. En grogg efter ca 2 timmar av intag och muskelavslappningen blir mycket märkbar.
Men sen blir du mest trött
Citera
2017-03-23, 18:32
Medlem
Kajahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlem9001
Enda flummeffekten den har är muskelavslappning. En grogg efter ca 2 timmar av intag och muskelavslappningen blir mycket märkbar.
Men sen blir du mest trött

Nu köpte jag dom i medicinskt syfte då min läkare är för snål med mina oxascand. Märker att jag är mycket mer pratglad och ångesten håller sig borta. Helt vad jag var ute efter.
Citera
2017-03-23, 19:38
Medlem
Kajahs avatar
Nu slängde jag i mig en till 4mg för att se hur en större dos känns. 4mg funkade fint när det gäller att ta hand om ångesten. Denna gången la jag den under tungan och lät den smälta för att se om det blir någon skillnad. Jag är nog nöjd med denna Benzo.
Citera
2017-03-23, 21:33
Medlem
Inte konstigt att jag blivit på tok för flöddrad av 3 st från tt, när jag nu blev lugn av 1/4 del av deras 10mg efter en några streck ladd. Underskattade denna substans kraftigt. Men andra sidan äter jag sällan bens.

Må väl.
Citera
2017-03-23, 22:09
Medlem
Kajahs avatar
Nu. 8mg in måste jag säga att den funkar ypperligt. Upplyft humör och jag är som teflon mot ångesten. Jag ska nog beställa 8mgare nästa gång. Upplever inga negativa bieffekter än så länge.
Citera
2017-03-24, 09:00
Medlem
Kajahs avatar
Sådär, morgonen efter intag av 8mg norflurazepam. Har inte upplevt den där djupsömnen många nämnt med det kan bero på att jag sovit på ett ställe jag inte är direkt van att sova på, lite kallt var det också. Känner mig liiiite påverkad än. Ingen morgonångest, och humöret är toppen. Ikväll ska jag träffa folk och hoppas att det jobbiga med sociala situationer håller sig i hamn. Det här var som sagt en bra Benzo, men jag skulle nog rekommendera 8mg. Nu har jag visserligen lite tolerans och det spelar såklart roll. Fortfarande inga negativa bieffekter heller. Hoppas min feedback de senaste inläggen varit användbar för folk som är skeptiska.
Citera
2017-03-24, 11:29
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kajah
Sådär, morgonen efter intag av 8mg norflurazepam. Har inte upplevt den där djupsömnen många nämnt med det kan bero på att jag sovit på ett ställe jag inte är direkt van att sova på, lite kallt var det också. Känner mig liiiite påverkad än. Ingen morgonångest, och humöret är toppen. Ikväll ska jag träffa folk och hoppas att det jobbiga med sociala situationer håller sig i hamn. Det här var som sagt en bra Benzo, men jag skulle nog rekommendera 8mg. Nu har jag visserligen lite tolerans och det spelar såklart roll. Fortfarande inga negativa bieffekter heller. Hoppas min feedback de senaste inläggen varit användbar för folk som är skeptiska.

Kände inte heller av någon förlängd sömncykel. Tvärtom så vaknade jag tidigare än vanligt. Visst somnade jag lite tidigare än vanlig. Men längden var densamma.
Citera
2017-03-24, 14:50
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medicinskterapi
Jag skulle också kunna jobba på denna om jag var tvungen att välja en benso innan kneget - närminnet får sig dock en liten törn vilket kan vara knepigt för en sån som mig som har huvudet uppe i molnen som det är. Man blir dock inte personlighetsförändrad what so ever som man kan bli av många andra bensos.. Men precis som Kool G (älskar ditt nick brorsan) säger så blir man rätt trött så om man sitter på kontor eller liknande ser det kanske inte så bra ut om man sitter och gäspar stup i kvarten.

Tycker den landar någonstans mellan ikto och diazepam effektmässigt, men med mycket mindre flumpotential än diazepam och extremt mycket mindre väckhet än ikto.

Morgnarna är helt förjävliga dock efter en natts sömn på denna - jag köpte en sån där "old school"-väckarklocka som låter som ett jävla brandlarm och den ringde i 1 minut innan jag reagerade.

För mig påverkar det inte närminnet alls, nästan tvärt om då jag tänker på så mycket skit i vanliga fall så det är lättare att fokusera utan ångesten för mig.
Jag blir aldrig någonsin personlighetsförändrad av benso förutom att jag kan bli jävligt pigg, driftig och super social så jag random kan dra och snacka omkull en snygg tjej jag ser på stan bara så där. Så blir jag ju inte av dessa. Tack brorsan
Jag brukar för det mesta använda ikto och ja de som känner mig väl märker lite på ögonen och motoriken om jag har käkat över 6mg, så blir det absolut inte på dom här det har du rätt i.

Jag fy fan vad omöjligt det blir att vakna efter dom här! Jag får också köpa en sån klocka och gömma den någonstans, jag har FFS vaknat kl14 ibland när jag skulle upp vid kl10
Av andra långtidsverkande benso har jag lättare att vakna än vad jag har i vanliga fall till och med och brukar studsa upp ur sängen med bra humör. Så det drar tyvärr ner betyget för mig..
Citera
2017-03-25, 12:18
Medlem
lilamobils avatar
Är det skillnad om man ser på kvalitén mellan TS och Asken? Vilken dos rekommenderas om en ska bli ångestfri? Och vilken dos rekommenderas om en vill flumma på dem, om det går?
Citera
2017-03-25, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
För mig påverkar det inte närminnet alls, nästan tvärt om då jag tänker på så mycket skit i vanliga fall så det är lättare att fokusera utan ångesten för mig.
Jag blir aldrig någonsin personlighetsförändrad av benso förutom att jag kan bli jävligt pigg, driftig och super social så jag random kan dra och snacka omkull en snygg tjej jag ser på stan bara så där. Så blir jag ju inte av dessa. Tack brorsan
Jag brukar för det mesta använda ikto och ja de som känner mig väl märker lite på ögonen och motoriken om jag har käkat över 6mg, så blir det absolut inte på dom här det har du rätt i.

Jag fy fan vad omöjligt det blir att vakna efter dom här! Jag får också köpa en sån klocka och gömma den någonstans, jag har FFS vaknat kl14 ibland när jag skulle upp vid kl10
Av andra långtidsverkande benso har jag lättare att vakna än vad jag har i vanliga fall till och med och brukar studsa upp ur sängen med bra humör. Så det drar tyvärr ner betyget för mig..

Håller med på detta.

Jag känner inte mig benzad på dessa man blir bara av med stess, ångest och oro.
Fast man inte känner man blir benzad tror jag dessa är rätt starka faktiskt.
Typ lite som klonazolam. Starkare än alprazolam men samma på den känner jag mig inte benzad om inte lite.
Denna blir jag så klar av. Samt har aldrig kunnat ta uppåt droger utan vrål ångest. Denna fixade jag ta ethylfenidat och äta samt sova fick bara mer fokus.
Testade 2st 36mg methylfenidat och blev för mycket men fick ingen ångest fast jag inte sov på hela natten. Tog en 8mg på morgonen och en halv 36mg methylfenidat och blev som om jag sovit.
Så kommer nog gå ner till 6mg morgon och kväll eller ta 12mg direkt på morgonen det funkar lika bra.
Den sitter ju i så jävla länge. Slutar ta methylfenidat om 4-5 dagar då jag tagit rätt mycket ethylfenidat på denna. Så gör en liten nertrappning. Skulle sluta ta methylfenidat/ Ethylfenidat idag men fick ångest så har nog fuckat med dopaminet. Dock kommer det gå över snabbt.
Tog 1st 8mg med en halva 36 alltså 18mg då blev jag som på ethylet. Har 0,7g ethylfenidat i en påse så tänkte nog bättre trappa ut med det fast methylfenidat blir lite ethylfenidat

Hur som så ska jag inte ha fler beroende. Mest tagit ethylet då jag nog tagit för höga doser av Norflurazepam så kommer lägga en ny order på måndag på 4mg och trappa ner.
Tur man inte kört länge på denna blir lättare ljustera dosen. Tror jag kör antingen 3x4mg morgon, middag, kväll eller 8mg sen 4 på kvällen det borde fan räcka.
Fan tagit 3st 10mg av TS om dagen men tror dem är lika med 6mg Max 7mg.

En väldigt udda benzo men den bästa jag någonsin haft.
Snart börjar jag ju benzo nertrappningen och vill inte bli kass. Tänk byta från denna till 3st 10mg stess
Får säga jag behöver en ingångs period på 3 veckor minst så Norflurazepam hinner försvinna så jag ser hur jag reagerar på 3st 10mg stess. Rädd det blir en smäll. Hade jag vetat jag haft tillgång till 8mg Norflurazepam eller 16mg om dagen resten av livet hade jag valt det direkt.
Kommer se till ha norfluraz hemma minst en 1000st om jag inte lyckas med trappa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in