2017-02-28, 21:14
Medlem
JanBertilssons avatar
Lustigt med så skiftande omdömen om denna substans ;-)

Jag kan helt ärligt säga att det är den bästa jag prövat. Vill tillägga att jag inte blandar med alkohol eller andra substanser. Verkar som den mest är populär för personer som använder den som medicin, mot ångest, fobier och sömn. Att stoppa i sig 25 st av denna (någon benso förövrigt) är helt meningslöst. Över en viss dos känner man ingen skillnad och skaffar sig en toleransökning.

I alla fall, Jag har ett kemiskt beroende av benso som började när en läkare skrev ut Xanor för många år sedan. Var väl skönt att slippa kännas vid livskrisen jag hade, men naturligtvis en helt felaktigt behandling. Fick ett EP anfall då läkaren flyttade samtidigt som ingen annan läkare ville skriva ut någon benso..Hade ingen missbrukarbakgrund eller andra konstigheter.

Sen dess har jag levt på RC och Diazepam då det funnits. Jag åt främst Nifoxipam och 3-Hydro. Funkade men jag vaknade alltid med abstinens. Likadant med Diazepam. Har legat på doser runt 4-5 tabletter, 40-50 mg Diazepam.

Men så kom dessa Norflurazepam för en månad sedan. Jag började med 8mg morgon och kväll. Tänkte inte så mycket på det men började må bättre. Gick över till 12mg varje morgon istället. Jag är helt ångestfri, sover kanon, känner aldrig att substansen går ur kroppen. Känner heller inget när jag tar heller då naturligtvis. Därför tror jag att halveringstiden är ännu längre än på Diazepam. Och för mig verkar ju 4mg vara elvalent med 10mg Diazepam.. Äter inga andra mediciner och har inte druckit alkohol på evigheter.

Så för mina ändamål är denna substans grym. Jag har prövat alla tre batcher som släppts. Jag knaprar faktiskt fortfarande på TT:s första batch då den funkar på mig :-) Jag gillar inte iktorivil och xanor som de flesta verkar göra. Flunitrazolam som jag var tvungen att äta några veckor var vidrig..Tror inte jag gillar "Zolam-varianter"...

Hade tänkt trappa ut och bli av med mitt kemiska beroende. Hatar att vara beroende. Någon som har tips? Tänker mig att det får ta 4-5 månader. Trappa ner med Norflurazepam och avsluta med Diazepam kanske?
Citera
2017-02-28, 21:24
Medlem
JanBertilssons avatar
Ni som skriver att ni inte känner något? Hur menar ni? Menar ni att den inte lindrar ångest eller är det något annat ni är ute efter? Jag känner inte heller något men skulle troligtvis få tillbaka ångest och AT om jag slutade ta den dagligen...

Provocerar inte, är bara nyfiken vilken effekt ni söker.

Är det inte bättre med alkohol?
Citera
2017-02-28, 21:32
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson

Jag kan helt ärligt säga att det är den bästa jag prövat. Vill tillägga att jag inte blandar med alkohol eller andra substanser. Verkar som den mest är populär för personer som använder den som medicin, mot ångest, fobier och sömn. Att stoppa i sig 25 st av denna (någon benso förövrigt) är helt meningslöst. Över en viss dos känner man ingen skillnad och skaffar sig en toleransökning.

I alla fall, Jag har ett kemiskt beroende av benso som började när en läkare skrev ut Xanor för många år sedan. Var väl skönt att slippa kännas vid livskrisen jag hade, men naturligtvis en helt felaktigt behandling. Fick ett EP anfall då läkaren flyttade samtidigt som ingen annan läkare ville skriva ut någon benso..Hade ingen missbrukarbakgrund eller andra konstigheter.

Sen dess har jag levt på RC och Diazepam då det funnits. Jag åt främst Nifoxipam och 3-Hydro. Funkade men jag vaknade alltid med abstinens. Likadant med Diazepam. Har legat på doser runt 4-5 tabletter, 40-50 mg Diazepam.

Men så kom dessa Norflurazepam för en månad sedan. Jag började med 8mg morgon och kväll. Tänkte inte så mycket på det men började må bättre. Gick över till 12mg varje morgon istället. Jag är helt ångestfri, sover kanon, känner aldrig att substansen går ur kroppen. Känner heller inget när jag tar heller då naturligtvis. Därför tror jag att halveringstiden är ännu längre än på Diazepam. Och för mig verkar ju 4mg vara elvalent med 10mg Diazepam.. Äter inga andra mediciner och har inte druckit alkohol på evigheter.

Så för mina ändamål är denna substans grym. Jag har prövat alla tre batcher som släppts. Jag knaprar faktiskt fortfarande på TT:s första batch då den funkar på mig :-) Jag gillar inte iktorivil och xanor som de flesta verkar göra. Flunitrazolam som jag var tvungen att äta några veckor var vidrig..Tror inte jag gillar "Zolam-varianter"...

Hade tänkt trappa ut och bli av med mitt kemiska beroende. Hatar att vara beroende. Någon som har tips? Tänker mig att det får ta 4-5 månader. Trappa ner med Norflurazepam och avsluta med Diazepam kanske?

Har själv liksom du lidit av ett kemiskt beroende till benso under många år. Jag kunde trappa ner på endast några veckor med hjälp av Lyrica. Det är förstås inte bra att byta ut ett beroende mot ett annat, men jag har inte heller hunnit bli beroende av Lyrica under denna tidsperiod.
Jag är iofs beroende av subutex också, men ligger riktigt lågt i doseringen där också numera.
Och utan benso så klarar jag mig inte på enbart subutex, så där har Lyrican hjälpt mig något fruktansvärt. Det är relativt billigt, tar bort alkoholsuget och har gjort mig fri från benso för första gången på länge. Jag har iofs slutat CT på benso säkert 5-6 gånger tidigare, men det har varit riktigt illa. Upprepade självmordsförsök etc.. Så, jag vet inte. Ett tips från en medmänniska till en annan bara.
Citera
2017-02-28, 21:35
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Har själv liksom du lidit av ett kemiskt beroende till benso under många år. Jag kunde trappa ner på endast några veckor med hjälp av Lyrica. Det är förstås inte bra att byta ut ett beroende mot ett annat, men jag har inte heller hunnit bli beroende av Lyrica under denna tidsperiod.
Jag är iofs beroende av subutex också, men ligger riktigt lågt i doseringen där också numera.
Och utan benso så klarar jag mig inte på enbart subutex, så där har Lyrican hjälpt mig något fruktansvärt. Det är relativt billigt, tar bort alkoholsuget och har gjort mig fri från benso för första gången på länge. Jag har iofs slutat CT på benso säkert 5-6 gånger tidigare, men det har varit riktigt illa. Upprepade självmordsförsök etc.. Så, jag vet inte. Ett tips från en medmänniska till en annan bara.

Tilläggas bör kanske att det är främst Iktorivil 2mg:are jag käkat under senaste 3-4 månaderna, men ibland även diazepam och xanor, vilka jag hatar då dom går ur så snabbt och att at:n är horribel.
Har aldrig gillat xanor, varken för ångestdämpning eller för att flöddra på. Jag har aldrig varit mycket för att flöddra överhuvudtaget utan främst varit ute efter att lindra min GAD.
Citera
2017-02-28, 21:47
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder

Tack för tipset men som du skriver är det dumt att riskera att byta ett beroende mot ett annat. Jag har förövrigt prövat Lyreca och det var inget för mig. Men då jag klarar mig på 12mg Norflurazepam per dygn så borde ju inte resan vara för jobbig. Men det är ju en rc så man vet ju inte...

Det bästa är nog Diazepam men ingen läkare som skriver ut, ska man får hjälp måste man söka till beroendeenhet. Och jag har ju både hört och läst hur folk blir behandlade där. Heller ingen lust att behöva gå & pissa varje vecka för att få ha kvar körkortet...
Citera
2017-02-28, 21:51
Medlem
JanBertilssons avatar
Sveriges narkotikapolitik är förövrigt fantastisk...Moralpanik..

Finns det nån tråd för det?
Citera
2017-02-28, 22:02
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Sveriges narkotikapolitik är förövrigt fantastisk...Moralpanik..

Finns det nån tråd för det?
(FB) Narkotikapolitik
Citera
2017-02-28, 22:31
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
... känner aldrig att substansen går ur kroppen. Känner heller inget när jag tar heller då naturligtvis. Därför tror jag att halveringstiden är ännu längre än på Diazepam.

Peak-serum nivåer kommer igång först efter 2 timmar (sent om man jämför med Triazolam i studien) och håller peak-nivåer i upp till 24 timmar och halveringstiden är 57 timmar. Den verkar dock inte påverka motoriken nämnvärt vilket kan förklara varför du inte "känner något" men kommer såklart ackumulera snabbt med de doser du tar.

Citat:
Another important factor to consider, however, is the reported increase in the plasma concentration of the N-desalkylflurazepam metabolite throughout the impairment offset period; its Cmax remains at a plateau level from 2 to 24 h and its distribution half-life is 57 h (Chung et al. 1984). Since N-desalkylflurazepam has a much higher affinity for the BZ1 and BZ2 receptors than either quazepam or 2-oxoquazepam has (Iorio et al. 1984), this metabolite is hypothesized to exert a considerable influence on the pharmacodynamic process. Yet, the current results indicate no increased or sustained impairment on nearly all of the tasks at or after 2 h post-drug ingestion at which time the plasma concentration of N-desalkylflurazepam is supposedly reaching its peak levels. The only exception was the plateau impairment phase for the sway with eyes open task at the 30 mg dose. For the other tasks there was a relatively rapid development of tolerance to the drug effect, and the known elimination and disposition rate constants of quazepam and its two active metabolites do not seem to account completely for this phenomenon.

http://sci-hub.cc/10.1007/BF00176478
Citera
2017-02-28, 22:42
Medlem
GreenHenkis avatar
Citat:

Hej! Kul att höra att det funkar för dig. Hade jag varit du hade jag kört norflurazepam hela vägen. Sjukt lång halveringstid men ha ett strikt schema så inte kramperna dyker upp. Har sett folk efter missbruk av iktrovil och det glömmer jag helst.

Mvh
GH
Citera
2017-02-28, 22:52
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenHenki
Hej! Kul att höra att det funkar för dig. Hade jag varit du hade jag kört norflurazepam hela vägen. Sjukt lång halveringstid men ha ett strikt schema så inte kramperna dyker upp. Har sett folk efter missbruk av iktrovil och det glömmer jag helst.

Mvh
GH

På hur lång tid? Vill ha smärtfritt som möjligt.

1mg i veckan i 12 veckor? Eller 1mg varannan vecka i 24 veckor?
Citera
2017-02-28, 22:52
Medlem
Funkar riktig bra den 10 mg från TT. Riktig lugn och avslappnad av 1 . Vänta en timme + bara
Citera
2017-02-28, 22:57
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Peak-serum nivåer kommer igång först efter 2 timmar (sent om man jämför med Triazolam i studien) och håller peak-nivåer i upp till 24 timmar och halveringstiden är 57 timmar. Den verkar dock inte påverka motoriken nämnvärt vilket kan förklara varför du inte "känner något" men kommer såklart ackumulera snabbt med de doser du tar.

http://sci-hub.cc/10.1007/BF00176478

En del att läsa -.) Men du ´menar att en toleransökning kommer, precis som med alla benso, men den långa halveringstiden gör att det "smyger sig på". Jo, så är det. Men långa halveringstiden gör ju den till en bra uttrappnings-benso . Hur hade du gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in