Citat:
Ursprungligen postat av
JanBertilsson
Hej!
Var ett tag sen jag var inne på forumet. Du har verkligen inte snålat med inläggen :-) Tack för att du använder stycken så det blir läsbart.
Som du skriver är det en väldigt underlig substans då alla verkar få så olika effekt. Gemensamt verkar dock vara att ingen kan fllöddra på den. Det är ingen analog av Midazolam, verkligen inte. Midazolam är däremot en metabolit av Norflurazepam.
Oj vad du har knaprat senaste dagarna. Meningslöst, men det vet du själv. Den uppskattas vara 2-3 gånger dospotent Stesolid. Halveringstiden är längre än Stesolid. Finns inga säkra fakta men jag tror absolut på det dubbla. Du skrev själv att du tror den blir hemsk att hoppa av från vid dagligt bruk. Kanske inte så smart att knapra den nu då den troligtvis klassas inom 1-3 månader. Bara en omtanke..
Angående väntetid till din trip så har jag ingen erfarenhet av sånt. Skulle gissa på 2-3 veckor.
Angående medicinskt bruk så har jag Norflurazepam att tacka att jag idag är pillerfri efter att ha ätit Benzo i ca 10 år.
Tog 12 mg Norflurazepam om dagen i 6-7 veckor (ca) och gjorde CT. Knappt några biverkningar. Aldrig mera Benzo, tack Nora...Men det är min historia, inte läst om någon som gjort liknande. Verkar iofs som ingen på FB vill/kan sluta med Benzo.
Angående Norflurazepam har jag bildat mig en uppfattning att tabletterna tappar väldigt i styrka gradvis. Kort hållbarhet på substansen helt enkelt, eller den kanske inte gifter sig med bindemedlet och förstörs? Verkar även som det är svårt att få fram "jämna" tabletter.
Hade en del kvar som jag gav bort till polare. De var nästan verkningslösa.
(Ingen kritik mott shopparna och jag vet att jag kommer få mothugg)
Förövrigt tror jag inte du behöver vara orolig för din kuk :-)
Var rädd om dig....
Tack för ditt svar gubben!
Varit vaken i 2 dygn också men när jag tänker efter noggrant så känner jag nog fortfarande av effekt men jag vet ju inte exakt när jag tog sista pillerna men dom var slut innan fredagen i alla fall. Jag räknade väldigt grovt med någon kalkylator och fick fram detta:
Startmängd: 120mg. Vilket inte stämmer för jag tog inte allt på en gång, men nästan.
Halveringstid: 80 timmar valde jag där då det är så olika och jag är i övrigt ung och frisk.
Passerad tid: 80 timmar
Slutlig mängd i kroppen: 60mg. Kan det stämma nåååågorlunda? För jag blev bjuden på lite dos igår kväll som innehöll meta tror jag och varit vaken i typ 2 dygn nu och har tydligen ingen koll på dagarna, skriver samma saker till folk hela tiden trots att jag känner mig normal så på det viset är dessa piller så skumma. Men som man bäddar får man ligga eller vad säger man. Min poäng är att jag hade nog mått rätt dåligt både psykiskt och fysiskt just nu efter 2 dygn vaken med lite mat osv men känner mig helt ok faktiskt. Lite ont i ryggen kanske, ångestfri och relativt smooth sådär.
Angående kuken så läste jag nåt om impotens och blev orolig men jag testade och det gick utan problem om man säger så för min del i alla fall. Ja man känner på nåt vis att den är oerhört potent men alla förväntar ju sig att man ska gå in i väggar och sno folköl på willys utan att komma ihåg det, nästan en charm med benso kan jag tycka från båda håll. Men denna känns verkligen som en grym benso som medicin om man inte har tillgång till läkare som kan ge rätt hjälp. Jag vet inte om det är min benso hjärna som är igång eller inte men jag tänkte beställa 25st 8mg då det blev lite billigare och kul o testa en ny batch om det är skillnad och försöka hålla mig till en halv om dagen alternativt en halv på morgonen och andra halvan på kvällen men det vet vi nog båda att det inte kommer hålla. Men det är ju värt ett försök i alla fall! Eller? Men ponera att jag käkar en sjuk mängd typ 400mg samtidigt då lär ju jag ha aktiv substans i kroppen i typ en månad eller mer? Helt sjuk halveringstid. Den har definitivt högre halveringstid än diazepam i alla fall, åtminstone på mig. Det känner jag rätt tydligt. Har visserligen käkat lite diazepam dom senaste dagarna också. Min imovane har i princip slutat fungera fullständigt också, men behöver knappast den om jag käkar dessa. Men vill göra det mer som ett experiment och se hur det går liksom. Jag är lite sådan av mig.
Sen för att vara ärlig sitter jag i en oerhört jobbig situation för tillfället och har ångest upp i halsen och allt vad det nu innebär utan mediciner alls. Men till exempel igår kväll blev jag helt vild och var tvungen att ha något bara och fick tag på det där pulvret och slutade med att jag letade runt på golvet efter smulor bland annat till slut. Såpass var det alltså. Nu har jag tagit min Elvanse som jag är förskriven och känner mig som sagt helt ok, fast nu känns det som jag bara rabblar massa jävla skit.
Däremot som sagt så är det otroligt konstigt med minnet. Frågar folk liksom jobbar du idag eller? Nej inte på en söndag får jag som svar. Krogen ikväll eller? Nej det är tisdag. Etc etc. Hela tiden. Jag minns inte ens om jag duschade i morse, rakade mig och så vidare så jag tror jag upprepar en hel del saker hehe. Jaja det går fan inte att sätta ord på skiten men det verkar som antingen hatar man den eller så älskar man den, flurazepamen det vill säga. Men det jag vill få sagt är att den på nåt sätt kan trigga mig ibland, att jag lätt kan tända till eller typ få massa idéer som jag innerst inne vet är jävligt idiotiskt bara. Började fundera på göra nån form av bedrägeri och allt möjligt i natt men det kan nog berott på pulvret. Det var skumt. Nu är jag sådär rastlös igen men allt känns ok ändå.
Puss o kram, som sagt PMa mig om ni har frågor eller ja gällande vad som helst
Edit:
Japp där blev det ännu en bibel ser jag minsann. Känner mig så engagerad liksom.