2017-03-10, 16:42
Bannlyst
brukar störa mig mer på folk som kör sakta o vinglar o typ man ser lång väg att dom e osakra som fan o byter fil i sista stunden o blinkar i senaste laget. gäller att hålla avstånd då.
Citera
2017-03-10, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
brukar störa mig mer på folk som kör sakta o vinglar o typ man ser lång väg att dom e osakra som fan o byter fil i sista stunden o blinkar i senaste laget. gäller att hålla avstånd då.

Oftast unga män som pillar på mobilen samtidigt och glömmer fokusera på trafiken, ja, där gäller det att ha säkerhetsmarginal.
Citera
2017-03-10, 18:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
Du har helt rätt i att koppla på aktsamhetsradarn.
Det är dessutom rätt inställning i stället för att försöka näpsta den som absolut inte kommer att förstå varför du blinkar och tutar.
Citera
2017-03-12, 16:05
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Den inställningen är den som gör yngre manliga förare till de mest olycksdrabbade.
Jag gissar att du inte kört så många år.

Jag har kört tillräckligt många år för att vara betydligt bättre förare än genomsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jag vill påstå att det är tvärtom, de som beter sig som du, är de som är farligast i trafiken, unga män (oftast) som har "full koll" och kör som idioter.

Nej, söndagsförare som du är klart farligare i trafiken, då ni ju tydligt saknar självsäkerhet i TRAFIKSAMMANHANG, således blir även era praktiska körkunskaper bristande. Jag skulle våga påstå att de som kan köra i trafiken är endast 9/10 förare, möjligtvis 8/10 som bäst. Ha i åtanke att jag även kört långtradare i några år.

Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer
Sätta dom på plats??
Hur tycker du att det bidrar till att dom får bättre körkunskaper?

Det kanske (läs: förhoppningsvis) får dom att tänka efter. Börja kolla upp varför dom gör så att folk som kan köra blåser om dom och ev. visar dem hotfulla gester. Söndagsförare hetsar goda förare. I vissa fall kan det t.o.m vara Söndagsföraren som uppvisar hotfulla gester, då den Söndagsföraren ifråga känner att dennes stolthet blir kränkt när denne ej kan köra bättre än personen som drar om.
Citera
2017-03-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Jag har kört tillräckligt många år för att vara betydligt bättre förare än genomsnittet.

Nej, söndagsförare som du är klart farligare i trafiken, då ni ju tydligt saknar självsäkerhet i TRAFIKSAMMANHANG, således blir även era praktiska körkunskaper bristande. Jag skulle våga påstå att de som kan köra i trafiken är endast 9/10 förare, möjligtvis 8/10 som bäst. Ha i åtanke att jag även kört långtradare i några år.

Det kanske (läs: förhoppningsvis) får dom att tänka efter. Börja kolla upp varför dom gör så att folk som kan köra blåser om dom och ev. visar dem hotfulla gester. Söndagsförare hetsar goda förare. I vissa fall kan det t.o.m vara Söndagsföraren som uppvisar hotfulla gester, då den Söndagsföraren ifråga känner att dennes stolthet blir kränkt när denne ej kan köra bättre än personen som drar om.

Gud vad häftig du är. Jag önskar att jag vore lika manlig som du. Speciellt avsnittet om att "sätta dom på plats" gör att jag blir oerhört imponerad.
Citera
2017-03-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Gud vad häftig du är. Jag önskar att jag vore lika manlig som du. Speciellt avsnittet om att "sätta dom på plats" gör att jag blir oerhört imponerad.

Tack för den positiva feedbacken!

När det i princip på daglig basis sker någon incident där man måste köra om någon, då inser man att det finns en och annan som inte bör vistas ute i trafiken på allmänna vägar.
Citera
2017-03-12, 18:15
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:

Du fattar ju inte ett skit, jag har kört bil dagligen i 45 år och kör ganska normalt; men det är ju ot i frågan. Kommer man ifatt nån som kör 70 på 100 väg, behöver man inte vara raketforskare för att köra om vid första lämpliga tillfälle.
Citera
2017-03-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Du fattar ju inte ett skit, jag har kört bil dagligen i 45 år och kör ganska normalt; men det är ju ot i frågan. Kommer man ifatt nån som kör 70 på 100 väg, behöver man inte vara raketforskare för att köra om vid första lämpliga tillfälle.

Vad är det jag inte förstår? Snarare du som missförstår. Det är ju det jag säger, om någon kör 90 på 100 väg klart man blåser om utav helvete.
Citera
2017-03-13, 11:16
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Eftersom det inte finns något i trafikförordningen som säger att man kan köra för långsamt så finns det heller inte någon som har fått böter för det.

Däremot är det väldigt många som har fått straffpåföljd för mord. Gör dig inte dummare nu, snälla.
Kap 3 16 § säger att man kan få böter om man kör för långsamt. Vad menar du?
Citera
2017-03-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Kap 3 16 § säger att man kan få böter om man kör för långsamt. Vad menar du?
Den säger att man inte får köra med ÖVERDRIVET låg hastighet.
Citera
2017-03-13, 14:14
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danandson
Den säger att man inte får köra med ÖVERDRIVET låg hastighet.
Ja... och då har du definitionen på "för låg".
Citera
2017-03-13, 15:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Tack för den positiva feedbacken!

När det i princip på daglig basis sker någon incident där man måste köra om någon, då inser man att det finns en och annan som inte bör vistas ute i trafiken på allmänna vägar.
Vad för sorts händelser är det du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in