• 1
  • 2
2017-01-22, 15:28
Medlem
Tänkte återuppta träningen efter ett års uppehåll.

Tränade intensivt mellan 2012-2015 och blev riktigt jävla stor - för stor. Kunde gå in i en finare butik i jakt på kavaj men efter ändlösa provningar kunde försäljaren bara konstatera "du är nog en t-shirt kille" och pekade på mina axlar/biceps.

Låter som en komplimang? Nej. Jag är en någorlunda intelligent individ och vill gärna bli betraktad som akademiker, inte någon jävla gym-apa.

Så FB, har ni förslag på hur jag ska träna för att inte se ut som en jävla gorilla?? Vill ha en kropp som ser bra ut i skjorta, kostym och rock. Men som ändå är tränad.
Senast redigerad av solarisX 2017-01-22 kl. 15:35.
Citera
2017-01-22, 15:32
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Du kanske ska gå någon utbildning för att bli akademiker?

Beträffande kostymen så kanske du skulle svängt av till en skräddare istället för Dressman.
Citera
2017-01-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Du kanske ska gå någon utbildning för att bli akademiker?

Beträffande kostymen så kanske du skulle svängt av till en skräddare istället för Dressman.

Har studerat på universitet och ska fortsätta med det till hösten.

Skräddarsytt är självklart ett alternativ men jag ser fortfarande ut som en gorilla i skräddarsydd kostym. Vill träna på ett sätt som ger mig en mer slimmad men stabil och muskulös kropp.
Citera
2017-01-22, 15:36
Medlem
gurkmajjas avatar
Du minskar på viktlyftandet och ökar på konditionsträningen.
Citera
2017-01-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Du minskar på viktlyftandet och ökar på konditionsträningen.

Om jag lägger till seriös konditionsträning så kan jag fortsätta lyfta och träna såsom jag tidigare gjort? Finns några typiska fallgropar att undvika på gymmet? Tex genom att sätta en maxgräns på vissa bröst/armövningar.
Citera
2017-01-22, 15:41
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Om jag lägger till seriös konditionsträning så kan jag fortsätta lyfta och träna såsom jag tidigare gjort? Finns några typiska fallgropar att undvika på gymmet? Tex genom en maxgräns på vissa bröst/armövningar.
Kör du tillräckligt med konditionsträning och håller igen lite på gymmandet kommer det ge en generell massaminskning på sikt.

Förslagsvis går du över till mer uthållighetsinriktad styrketräning.
Citera
2017-01-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Kör du tillräckligt med konditionsträning och håller igen lite på gymmandet kommer det ge en generell massaminskning på sikt.

Förslagsvis går du över till mer uthållighetsinriktad styrketräning.

Hmm... bra tips. Får göra grundlig research innan jag ens går till gymmet. Har aldrig tränat på detta sätt. Vill inte bli för smal heller, dock är det nog ingen fara för det. Ska googla vidare på detta, tack.
Citera
2017-01-22, 15:47
Medlem
Har ett bra svar på detta. Träna tills du når den fysiken du eftersträvar. Sedan underhållstränar du så att du behåller musklerna.
Citera
2017-01-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Har ett bra svar på detta. Träna tills du når den fysiken du eftersträvar. Sedan underhållstränar du så att du behåller musklerna.

Underhållsträna, dvs fortsätta på samma vikt och antal set/rep? Kan jag göra. Men har en tendens att bli "muskelblind" när jag tränar. Vill hela tiden ha "lite mer" sen plötsligt väger man 95+....
Citera
2017-01-22, 15:53
Bannlyst
Allt handlar om överskott/underskott. Vill du inte bli större, öka inte intaget av mat. Vill du inte få större armar/axlar,träna andra kroppsdelar.
Citera
2017-01-22, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
Allt handlar om överskott/underskott. Vill du inte bli större, öka inte intaget av mat. Vill du inte få större armar/axlar,träna andra kroppsdelar.

Jag har väldigt bra koll på min kost, för det mesta, mitt fett- och proteinintag ligger på rätt mängd för min vikt. Vågar inte gå under det eller "sluta träna vissa muskler helt" vill inte tappa för mycket utan snarare vara muskulös på ett mer atletiskt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Vad maxxar du i på gymmet nu då?

Inte en jävla aning. Har nog aldrig varit i så dåligt skick som jag är nu. Vore glad om jag kunde bänka 80-90 numer.
Citera
2017-01-22, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Jag har väldigt bra koll på min kost, för det mesta, mitt fett- och proteinintag ligger på rätt mängd för min vikt. Vågar inte gå under det eller "sluta träna vissa muskler helt" vill inte tappa för mycket utan snarare vara muskulös på ett mer atletiskt sätt.

Inte en jävla aning. Har nog aldrig varit i så dåligt skick som jag är nu. Vore glad om jag kunde bänka 80-90 numer.

Hade du haft koll på kosten hade du inte blivit "stor som en gorilla" som du uttrycker dig? Atletisk betyder muskulös så att säga att du vill bli mer atletisk när du antyder till att vilja vara mindre blir kontraproduktivt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in