• 1
  • 2
2017-01-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
Hade du haft koll på kosten hade du inte blivit "stor som en gorilla" som du uttrycker dig? Atletisk betyder muskulös så att säga att du vill bli mer atletisk när du antyder till att vilja vara mindre blir kontraproduktivt.

Måhända att jag åt som ett monster, men försökte iaf hålla koll. När jag säger atletisk menar jag tex som en fotbollsspelare. Dessa är muskulösa men inte nödvändigtvis överdrivet breda och "uppblåsta".
Citera
2017-01-22, 16:27
Medlem
Killer-queens avatar
Deffa ner dig och fortsätt träna. Vanligtvis är det bara för mycket fett på kroppen, och killar underskattar ständigt hur mycket fett de faktiskt bär runt på.

Vad gäller kavajer så välj bredare slag och sy in en storlek över den du "egentligen" är. Skräddarändringar brukar inte kosta många hundra och butiken kan hjälpa dig nåla.
Citera
2017-01-22, 16:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag får inte riktigt ihop scenariot. Du vill alltså träna utan att bli stor, och då är det väl bara att köra mindre styrka, mer kontidion och äta mindre protein/kcal? Sedan känns det lite "meh" när du säger att du kan få en vikt som en gorilla på +95 kg och bänkar 80-90 kg. Hur är läget idag? Och vad vill du ha för mål?

För övrigt måste man bara brutalt jävla vältränad för att inte kunna se stilig ut i en skräddarsydd kavaj. Det låter som en väldigt konstig butik du var i, som rekommenderar en T-shirt. Just nu ligger jag i rehabträning, men när jag körde som mest vägde jag +105 kg och har kostym på mig rätt så ofta i jobbet.

Obs!
Att tappa muskler går lika långsamt som att bygga muskler, då om du vill justera behöver du aldrig vara rädd för att "tappa för mycket".
Citera
2017-01-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Underhållsträna, dvs fortsätta på samma vikt och antal set/rep? Kan jag göra. Men har en tendens att bli "muskelblind" när jag tränar. Vill hela tiden ha "lite mer" sen plötsligt väger man 95+....

Aa precis. Inte öka vikterna utan ligga på samma som tidigare. Du får jobba med den mentala biten i så fall för det finns inget annat sätt än att träna sig stor och sen dra ner på progressionen.

För min egen del så blir jag rätt blind när jag bulkar och lägger på mig fett. Säg 5-10 kg fett så kommer det se ut som jag ökat en hel del i muskler också. Då tror man ju lätt att man är bäst på gymmet helt plötsligt och fått mega-gains. Jäkla lätt att lura sig själv tycker jag. Sen deffar man och så inser man att man inte var så stor som man trodde. Gör jag ofta hehe.

Ang shorta så skrev ju Fenjal rätt bra. Skaffa skräddarsytt! Fast om det är för dyrt, så kan du måttbeställa istället eller vad de heter. Skräddarsytt är ju när man syr ihop något från början om jag minns rätt.
Citera
2017-01-22, 19:18
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Inte en jävla aning. Har nog aldrig varit i så dåligt skick som jag är nu. Vore glad om jag kunde bänka 80-90 numer.

Hur stark var du när du inte kunde köpa kavajer och skjortor då?

Hur sitter byxor?

Jag tog på mig en skjorta som är i storlek XL och 44 i kragnummer. Den sitter som skit, alldeles för trång i halsen och spänner i knapparna över bröstkorgen. Jag är ingen jättebiff, 187 cm lång, slank kroppsbyggnad, iofs ärftligt bred rygg, bänkar runt 100.
Citera
2017-01-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Hur stark var du när du inte kunde köpa kavajer och skjortor då?

Hur sitter byxor?

Jag tog på mig en skjorta som är i storlek XL och 44 i kragnummer. Den sitter som skit, alldeles för trång i halsen och spänner i knapparna över bröstkorgen. Jag är ingen jättebiff, 187 cm lång, slank kroppsbyggnad, iofs ärftligt bred rygg, bänkar runt 100.

Hatar det där. Man väljer en skjorta i rimlig storlek som passar i längd men håller på spricka över bröstet och armar. En storlek över det så har man en skjorta som passar över bröst/armar men som går ner till knäna i längd...

Byxor kan också vara svårt, särskilt de trendiga modellerna. Blir tight runt låren oftast. Och vader ibland. Jag var inte så mycket starkare än vad du är nu, körde kanske 110 men är 2cm kortare och har mycket mer överflödig massa.
Citera
2017-01-22, 22:09
Medlem
Frisims avatar
Lättaste sättet att se ut som en fotbollsspelare är väl att börja spela fotboll?

Låter vettigt vad många säger, kör lite extra kondition och försök behärska dig med vikterna. Kanske kan börja simma lite med? Simmare brukar ju ofta har en kropp sådan som du beskriver den.
Citera
2017-01-23, 00:03
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Har ett bra svar på detta. Träna tills du når den fysiken du eftersträvar. Sedan underhållstränar du så att du behåller musklerna.

This.

Ligg kvar på samma vikter, sets och reps men minska frekvensen. Gå ned från varannan dag till var fjärde typ. Använd vågen och justera frekvens efterhand.

Du vill helt enkelt inte bli mer styrketränad än till en viss gräns, svaret torde därmed vara givet.
Citera
2017-01-23, 09:50
Medlem
Muwltipliers avatar
Kroppsbygg tillsammans med konditionsträning. Men ditt fokus bör snarare ligga på ditt kaloriintag, det är den enda anledningen du blir "för stor".

Visst kan man hålla på med bulk/deff som många gör men då kommer du ju vara stor i perioder.
Lägg dig istället konstant på ett normalt kaloriintag. Det kommer ta längre tid men du kommer fortfarande få bra resultat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in