2017-01-23, 02:53
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11217
Skojar du?
Tar man bort Kalifornien så är Drumpf överlägset populärast.
Inse att media ljuger!
Jaha, så man ska ta bort drygt 10 % av befolkningen, för att "faktan" ska passa?
Citera
2017-01-23, 02:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jaha, så man ska ta bort drygt 10 % av befolkningen, för att "fucktan" ska passa?

Gråt på du. Faktum är att Trump är president nu. Deal with it!
Citera
2017-01-23, 02:58
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11217
Gråt på du. Faktum är att Drumpf är president nu. Deal with it!
Öh, det är ju du som sitter och gråter, inte jag.
Citera
2017-01-23, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Öh, det är ju du som sitter och gråter, inte jag.

Jag gråter inte. Jag är glad över att rätt person vann.
Citera
2017-01-23, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Seans framträdande (se videon i ovan länk) påminner absolut om Saddam Husseins pressekreterares (dubad Bagdad Bob) verklighetsfrånvarande rapportering under Irak-invasionen 2003.

Washington-bob kusin till bagdad-bob, vi kommer få se mycket av den här komedin de närmaste 4 åren.
Citera
2017-01-23, 03:52
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Precis, det ligger säkert något i det. Många av Trumps väljare är också låginkomsttagare och har kanske inte den ekonomiska möjligheten att ta sig till huvudstaden för en sådan här grej.

I District of Columbia röstade 92,8% på Hillary och sedan 4,1% på Trump. Det säger ju en del om det lokala stöder. http://www.politico.com/2016-election/results/map/president/district-of-columbia/

Där Obama i princip hade samma siffror mot McCain 2008.
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election_in_the_Distric t_of_Columbia,_2008

Dom flesta av Trumps väljare är på jobbet, Demokraternas väljare får precis som den svenska vänster bidrag så dom har tid att demonstrera och gå på politiska möten som är mitt på dagen.
Citera
2017-01-23, 07:05
Medlem
Hyfundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Helt rätt. Han har synat MSM. De lipar som bortskämda fjårtisar. Varje gång de försöker kommer Trump rycka i kopplet.

Vi skulle behöva samma karaktär inom svensk politik.

De kommer att svänga av affärsmässiga skäl. Just nu kör de på bensinångorna som är kvar från det förra maktetablissemanget. I en sista desperat och obegriplig ansträngning försöker de skapa band med de unga "hippa" och andra med knäppa rättvisepatos, men när det står klart att det inte kommer fungera och att dessa ändå är värdelösa target groups och annonsörerna börjar knorra så kommer de åter att vända sig mot den traditionella, tråkiga, självförsörjande, arbetande, betalstarka kundgruppen som de så hårt alienerar just nu. Dårarna inom bolagen har en tid haft och har fortfarande moralisk överhöghet och socialt kapital att köra över räknenissarna, men verkligheten kommer kasta ut dem. Borta är de dagar då företag hämtar stöd hos maktapparaten för att de släpper in karlar på flicktoaletter eller piskar upp till raskrig.

När en viss tid förflutit utan att vare sig Hitler eller Putin trätt fram ur Trumpkostymen så kommer skiftet. Trump kommer inte få medierna med sig på samma sätt som Obama, vilket jag anser är bra, men det rena vansinnet kommer läggas ner.
Senast redigerad av Hyfundan 2017-01-23 kl. 07:08.
Citera
2017-01-23, 07:07
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jag tror på Jultomten också

Precis som med fotbollsplaner så lägger man ut plast för att skapa växthuseffekt då gräset växer snabbare, det är inte lämpligt massa människor står och trampar jord och förstör det gräs som är kvar.

Du får nog komma med bättre argument, jag har i varje fall ärlig fakta komma med.

Då är det nog dags för dig att börja tro på tomten.

Det lades ut vita skyddsmattor!

https://www.google.se/amp/www.latimes.com/politics/la-na-pol-trump-inauguration-crowd-claims-20170122-story,amp.html?client=safari

Dessa skyddar marken och hindrar den från att bli upptrampad och lerig. Sådana här nyttjas på många evenemang. I Sverige finns de exempelvis på festivaler framför scenerna.
Citera
2017-01-23, 07:10
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Varför uppröras över det? Hur många som kommer dit lär väl snarare handla om hur många som röstat på Trump kontra obama i staden Washington.

Och där bor det mer än 50% negrer så klart att de gick på Obamas installation. Men Trump borde skära ner mediakontakterna till ett minimum. Han har senaten och kongressen på sin sida vilket inte en president haft på länge.
Citera
2017-01-23, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du är så jävla korkad i skallen att det inte finns ord för det, du köper hela Aftonbladets lögner utan att använda fakta, idiot säger jag.

Vad är det han ljuger om, det är bara ni äckliga vänsterfittor som ska förvränga allt hela tiden.

Vet du varför bilden har mindre folkmassa än 2009 då Obama blev President?

Har du sett vita plasten man täckte stora delar av gräsmattorna med under då Trump invigdes på bilden? det är avspärrade områden, inga fick gå eller vara där och inget konstigt att det verkar vara mindre folk.

Snälla använda hjärnan nästa gång och lite inte blint på en tidning som sprider lögner.

Media hade spridit även att man tagit bort Martin Luther King, Jr statyn från Ovala Rummet, åter igen en LÖGN!!

Om man inte fick stå på vita underlaget, varför har då Robert Laul, fd Aftonbladet, en bild där han står på ett sådant underlag på sin Instagram?

Jag noterade när jag såg livesändningen att det var mindre folk, sen lade jag det åt sidan. Jag har också små händer, men ljuger inte om hur många som lyssnar på när jag talar då jag inte tänker på det.

CNN sa att folkmassorna stod i 10-20 dubbla led längs kortegevägen när de åkte förbi. Deras kamera sa något annat. Många poliser stod och tittade på en öde yta under kortegevägen.
Citera
2017-01-23, 08:40
Medlem
Men hallå... Afroamerikaner syns så klart mycket bättre på bild än blekvita hillbillies... Där är förklaringen 😀!
Citera
2017-01-23, 09:10
Avstängd
Citat:
Precis, det ligger säkert något i det. Många av Trumps väljare är också låginkomsttagare och har kanske inte den ekonomiska möjligheten att ta sig till huvudstaden för en sådan här grej.

I District of Columbia röstade 92,8% på Hillary och sedan 4,1% på Trump. Det säger ju en del om det lokala stöder. http://www.politico.com/2016-election/results/map/president/district-of-columbia/

Där Obama i princip hade samma siffror mot McCain 2008.
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election_in_the_Distric t_of_Columbia,_2008

Trump fick fler väljare än Hillary bland personer som tjänar mer än 50 000 dollar per år. Snarare är det så att Trumpväljare arbetar medan fattiga bidragstagare i Washington D.C. som inte arbetar hade tid att gå på Obamas installation. Obamas kärnväljare.

Men det är även andra faktorer som spelar in. Det verkar ha varit stora avspärrningar och vädret var inte särskilt bra.

Så det är svårt att göra jämförelser och dra några slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in