Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbacck
Tycker att det är synd att de beter sig såhär fortfarande. Finns väl en del punkter i Trumps program som går att stödja, och jag hoppades att han skulle sansa sig efter att ha vunnit valet. Icke, verkar det som. Förstår inte varför de måste framställa sig själva som sådana clowner gång på gång. Ljuga i TV för en skitsak som antalet besökare på installationen (de kunde väl bara sagt att de inte bryr sig om hur många som kom) eller att det regnade eller inte.
Som någon sa, hur ska man kunna lita på vad de säger i andra frågor? Arbetslöshetssiffror? Utrikespolitik? Blir inte förvånad ifall vi i framtiden får höra Trump göra uttalanden som att antalet arbetslösa minskat trots att trehundrafemtio experter säger motsatsen. Som vanligt lär hans supportrar upprepa sitt vanliga mantra: Trump kan inte ljuga, alla andra ljuger om allt.

Jag tror att det vi bevittnar är hur en grandios personlighet är smått skakad över att hans världsbild börjat vittra samman.
Trump lovade att hans invigning skulle bli den största och bästa någonsin. Det var hans ärliga mening. Han tror nog också att det faktiskt var så. Hans omgivning försöker också tala om det för honom. Finns det inte till och med en saga om det.
Det här är Trumps egen uppfattning om sin egen storhet levererad till en liten skara hos CIA.
" So, a reporter for Time magazine -and I have been on their cover like 14 or 15 times. I think we have the all time record in the history of Time magazine. Like, if Tom Brady is on the cover of Time magazine, it’s one time, because he won the Superbowl or something, right? [LAUGHTER]. I’ve been on it for 15 times this year.
I don’t think that’s a record, Mike, that can ever be broken, do you agree with that? What do you think?"
Det är med den synen på sin egen storhet som han menar att Gud såg till att regnet upphörde över honom och miljonerna stod framför honom.
Jag tror det som på sikt sårar honom mest är att Vanity Fair inte köper honom rakt av.