2017-01-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Det hör till debatt-hyfs att citera det ur artikel du vill att man ska bemöta.

Det är möjligt att det hör till debatthyfs. Men debatthyfs är väl knappast det som präglar flashback.
Att jag länkade till media var mest för att visa att media faktiskt förklarat vad Spicer menade att han egentligen menade. Han har själv fått utrymmet att genom media förklara sig för allmänheten direkt- live.

Jag hade inte tänkt mig att du skulle behöva bemöta Spicer.
Citera
2017-01-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Komiskt att du (omedvetet?) bekräftar mina farhågor om svensk press när du länkar till en dansk artikel som, liksom den norska, problematiserar bilderna medan man i svt-artikeln väljer att inte ta upp detta tema med olika klockslag vid de respektive fotona.
Kan du inte hitta en svensk artikel som inte tänker "agenda"?

P.s Jag tycker atr Trump verkar vara en idiot så du behöver inte gå igång på det...

OK här har du SvTs hänvisning till ursprungsartikeln i Danska Ekstrabladet.
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/bilderna-avslojar-inte-hela-sanningen-om-trumpinstallationen
Citera
2017-01-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
OK här har du SvTs hänvisning till ursprungsartikeln i Danska Ekstrabladet.
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/bilderna-avslojar-inte-hela-sanningen-om-trumpinstallationen

Ok, I stand corrected och positivt överraskad av SVT!
Citera
2017-01-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Ok, I stand corrected och positivt överraskad av SVT!

Kul.
Citera
2017-01-24, 16:42
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Fick Spicer en fråga han svarade på? Frågan är retorisk eftersom Spicer bara pratade vid pressinformationen, inte svarade på frågor.

Men nu är han tacksam att driva med.
http://nordic.businessinsider.com/dallas-stars-troll-trump-inauguration-attendance-claims-2017-1?r=US&IR=T

Trump har nu skickat fram en annan talesperson för att förklara att Spicer inte ljög utan bara presenterade alternativa fakta.
http://time.com/4642689/kellyanne-conway-sean-spicer-donald-trump-alternative-facts/

Ursäkta det sena svaret.

Nej, Spicer kommenterade samt kritiserade medias felaktiga och rent löjeväckande journalistik. Nyheterna hade redan kommit fram innan.

Att det nu kommit fram att media rent av överdrivit (som vanligt) är såklart ingen nyhet.
Citera
2017-01-24, 16:49
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Som någon skrev på Facebook: Det är inte så jävla märkvärdigt att den första afroamerikanska presidenten någonsin drog mer folk en solig dag än vad Trump gjorde en regnig dag. Sen stannar många hemma och kollar på TV istället för att ta sig dit och bråka med våldsamma demonstranter. Släpp det och gå vidare.

Media gör allt för att håna Trump med sina värdelösa poänger. HAHA, Obama hade mycket mer folk när han svors in! Ja, kul, men nu är Trump president och kommer vara det i minst fyra år till. Så vilka är det som borde garva egentligen? Försvara er inte mot medias dumheter, skratta åt dem, de är bara desperata för att de inte kan göra något åt situationen.

Om det däremot sprids lögner, som det ofta görs från ljugmedia, så bör man stå upp för sanningen. Det är en helt annan sak. Men så länge man inte har något motbevis så försöker man inte motbevisa något.
Citera
2017-01-24, 17:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Nu har jag sett på filmen vad Spicer sade, och pressekreteraren.

Nu är jag inte insatt i topografin i Washington, men tydligen fanns det flera ställen att stå på, som inte syntes på bilderna och Spicer refererade också till trafiken i tunnelbanan som var högre.

Han inledde sitt tal med att prata om rena lögner om att en byst försvunnit från Oval office. Sedan påpekade han att man kunde mäta antal besökare på olika sätt. För att ytterligare påpeka om jag förstod rätt, att inte övergången gått så smidigt som man kunde önskat sig, och att det snarare vore något för media att rapportera om.

Med den engelska jag är förmögen, och det förnuft jag har, så är Spicers poäng att media inte rapporterar sakligt utan är sensationslystna och inte bevakar vad som sker och vad som är viktigt för landet.

Att pressekreteraren talar om alternativa fakta är ju alls inte konstigt, när bla mätandet av tunnelbanetrafiken är en annan källa att tolka, mm, som sagt topografin är jag inte insatt i. Men Spicers poäng är inte - Trump är störst bäst och vackrast. Utan - vad fan håller ni på med?

Jag vet inte vad som kommer hända med USA men helt klart är att media är som kärringar på kafferep. De rapporterar inte utan skvallrar. Och folk sväljer det med hull och hår som de skvallerkärringar de själva är.
Alla skrattade åt Petra Medes skämt på guldbaggegalan om alternativa fakta, men ingen som har sett vad Spicer sade, och vad hon pressekreteraren sade, skulle dra de växlar som svensk media och TS och kultureliten dragit.

Jag förstår att Folk röstat på Trump av precis den här anledningen. Vi borde vara bättre än skvallerkärringar. Framförallt media borde rycka upp sig och sluta vara hänt i veckan. Att kultureeliten inte passar som politiska kommentatorer utan bara vill vara självrättfärdiga nyttiga idioter får vi väl leva med. Men vi har ju inte journalister värda namnet.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-01-24 kl. 17:25.
Citera
2017-01-24, 17:29
Avstängd
Här kan man se en bild med enormt hög upplösning tagen när Trump svärs in:

http://edition.cnn.com/interactive/2017/01/politics/trump-inauguration-gigapixel/

Det är som synes fullsmockat med folk.

Bilden nedan som cirkulerar på nätet är alltså fejk såtillvida att den inte är tagen när Trump svärs in, utan tidigare på dagen:

http://cdn.newsapi.com.au/image/v1/9d28ee5d80a9c186f10c690131972afb
Citera
2017-01-24, 17:38
Medlem
Sluta tramsa om antalet och gå vidare. Bedöm istället Trump efter ett års verksamhet.
Citera
2017-01-24, 18:44
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Här kan man se en bild med enormt hög upplösning tagen när Trump svärs in:

http://edition.cnn.com/interactive/2017/01/politics/trump-inauguration-gigapixel/

Det är som synes fullsmockat med folk.

Bilden nedan som cirkulerar på nätet är alltså fejk såtillvida att den inte är tagen när Trump svärs in, utan tidigare på dagen:

http://cdn.newsapi.com.au/image/v1/9d28ee5d80a9c186f10c690131972afb

Och där kan vi därmed sluta diskutera detta. Såtillvida inte trådens Trump-hatande gaphalsar vill avrunda med att erkänna att de hade fel?
Citera
2017-01-24, 19:05
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Och där kan vi därmed sluta diskutera detta. Såtillvida inte trådens Trump-hatande gaphalsar vill avrunda med att erkänna att de hade fel?

Åter igen har dessa dåliga förlorare blivit tvungna att ta fram skämskudden!

Jag kan inte nog uttrycka mitt förakt för människor som ständigt bevisar sin totala brist på moralisk kompass!

-En fråga till Er:

Besitter Ni förmåga att skämmas över alla dessa lögner som Ni ständigt förgiftar den närmaste omgivning med?
Senast redigerad av naturtvål 2017-01-24 kl. 19:25.
Citera
2017-01-24, 19:54
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Det finns två saker att diskutera:
1. Uppgifterna, faktiska eller falska.
2. Trumps bemötande av uppgifterna.

Den första saken kan vi absolut lägga åt sidan. Den andra frågeställningen är dock det egentligt intressanta här, samt något som absolut måste kunna debatteras på en civiliserad nivå. Där handlar det inte om rätt och fel, utan förhållningssätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in