Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-21, 13:00
  #37
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Har varit med om en liknande situation i början av förra året!

Vaknade mitt i natten av ett märkligt ljud. Kunde till en början inte förstå vad då jag pendlande emellan sömn och medvetenhet. Plötsligt inser jag att det är ju förfan någon som försöker ta sig in i lägenheten! Det är någon som fifflar med låset! Instinktivt springer jag upp från sängen, ut i hallen och slår en knytnäve rakt in i dörren för att markera att det är någon hemma. Det blir tyst några sekunder och sedan hörs ett mummel från andra sidan. Jag antar att det kanske är ett fylle och säger högt "DU ÄR I FEL HUS, I FEL HUS" varpå mannen, med sluddrig röst svarar, "Hur vet du det?" Jag återupprepar "DU ÄR I FEL HUS, I FEL HUS" och strax därefter går han. I efterhand är det ju ganska komiskt men i stunden var jag i chock! Hjärtat slog i 390 och inte fan kunde jag somna om, tror aldrig jag varit så vaken.

Det är fascinerade med situationer där ens kropp handlar utan eftertänksamhet, där ens instinkter kickar in och allt går på automatik. Vanligtvis brukar jag vara rätt slarvig med att låsa dörren på nätterna och jag har många gånger funderat på vad som hade hänt om det varit olåst. Vakna upp mitt i natten av att det står en medelåldersman i rummet? Som dessutom kanske trott att hann befann sig i sin lägenhet? Det hade kunnat bli en kamp på liv och död.

Så förfan, lås dörrarna käre flashbackare! You never know what's coming through that door!

Känner igen det där, satan vad fokuserad jag blev, fan vilken skärpa jag hade. Det var som att det inte var jag som agerade, utan någon automatik som kopplade på.

Ja, lås dörrarna, det kan vara bra för både er och dem som står i begrepp att göra bort sig å det grövsta!
Citera
2017-01-21, 13:03
  #38
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Typiskt Leksandsfans. Dom är så bara.
Citera
2017-01-21, 13:08
  #39
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Typiskt Leksandsfans. Dom är så bara.

Lol, antar att det är kritik mot mig för att ta med oväsentlig information! Tar åt mig och håller med!
Citera
2017-01-21, 13:28
  #40
Medlem
Sleepysuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Känner igen det där, satan vad fokuserad jag blev, fan vilken skärpa jag hade. Det var som att det inte var jag som agerade, utan någon automatik som kopplade på.

Ja, lås dörrarna, det kan vara bra för både er och dem som står i begrepp att göra bort sig å det grövsta!

Precis! Tycker dock inte att du ska vara hård mot dig själv för hur du agerade. Jag hade nog stått likadant med ögonbrynen uppe i taket om det stod en naken man helt random i hallen en fredagkväll. Det är ju så jävla udda. I min händelse var situationen mer direkt hotfull med tanke på att jag trodde någon försökte bryta sig i lägenheten.
Citera
2017-01-21, 14:01
  #41
Medlem
PK-befriads avatar
Baserat på vad du postat innan så misstänker jag att du är en slags blandning mellan en mytoman och ett troll och att inget av det du tar upp egentligen har hänt. Du skriver så underliga saker. Vad har du att säga om det?
Citera
2017-01-21, 14:23
  #42
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Baserat på vad du postat innan så misstänker jag att du är en slags blandning mellan en mytoman och ett troll och att inget av det du tar upp egentligen har hänt. Du skriver så underliga saker. Vad har du att säga om det?

Håller med! Blev t.o.m avstängd för trams! Nedan är en av mina trolltrådar som blev mest lyckad och uppskattad, den hade mycket aktivitet innan den hamnade i papperskorgen.

Men om jag är satirisk, eller pedagogiskt satirisk som jag själv vill kalla det, du väljer att kalla det trollning. Men det är enbart med koppling till PK-klimatet som jag tycker är så dumt så klockorna stannar, man kan nästan inte belysa galenskapen annat än med ironi. Så trolla kan jag göra, även om jag inte visste att det hette så, dock aldrig här! Lol, mytoman är det sista jag är. Men kanske att subtiliteter skjuter över huvudet på dig?

Alla andra ämnen är såklart poänglöst med trollningar, åtminstone från min sida. Skriver jag här, i psykologiforum, eller i tennisforum eller något annat forum som INTE är politik/feminism/media så sätter jag nästan prestige i att vara så nyanserad som möjligt, försöker utmejsla detaljer och stämningar för att komma så nära den faktiska upplevelsen som möjligt!

Du begriper väl att jag råkade ut för detta? Tyckte du inte det var tydligt?

Vad är det för underligt du tycker jag skriver? Skicka ett PM så kan vi fortsätta där, så slipper vi kladda ner tråden.

(FB) Vad gjorde vi för fel? En fråga till feminister!
__________________
Senast redigerad av Belavia 2017-01-21 kl. 14:31.
Citera
2017-01-21, 14:31
  #43
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Håller med! Blev t.o.m avstängd för trams! Nedan är en av mina trolltrådar som blev mest lyckad och uppskattad, den hade mycket aktivitet innan den hamnade i papperskorgen.

Men om jag är satirisk, eller pedagogiskt satirisk som jag själv vill kalla det, du väljer att kalla det trollning. Men det är enbart med koppling till PK-klimatet som jag tycker är så dumt så klockorna stannar, man kan nästan inte belysa galenskapen annat än med ironi. Så trolla kan jag göra, även om jag inte visste att det hette så, dock aldrig här! Lol, mytoman är det sista jag är. Men kanske att subtiliteter skjuter över huvudet på dig?

Alla andra ämnen är såklart poänglöst med trollningar, åtminstone från min sida. Skriver jag här, i psykologiforum, eller i tennisforum eller något annat forum som INTE är politik/feminism/media så sätter jag nästan prestige i att vara så nyanserad som möjligt, försöker utmejsla detaljer och stämningar för att komma så nära den faktiska upplevelsen som möjligt!

Tyckte du inte det var tydligt?

(FB) Vad gjorde vi för fel? En fråga till feminister!
Jag är inte övertygad, ditt sätt att dramatisera och sätta fokus på dramatiska detaljer tyder på även det på en viss lössläppthet med sanningen men jag har inte för avsikt att pressa dig mer om detta.
Citera
2017-01-21, 14:40
  #44
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag är inte övertygad, ditt sätt att dramatisera och sätta fokus på dramatiska detaljer tyder på även det på en viss lössläppthet med sanningen men jag har inte för avsikt att pressa dig mer om detta.

Haha, vet du vad. Du är 180 grader fel här. Jag har snarare hamnat i trångmål många gånger pga motsatsen. Du kan inte hitta någon ärligare person.

Dock har jag en del hat/frustration i mig, och det tar sig uttryck i ironi ganska ofta i poitik/media/feminism forum. Ironi med finess vill jag tilläga. Jag sticker inte under stol med att jag vill ha pk-eliten krossad och att jag tycker de har kört både sitt land och folk i botten.

Skicka PM om du vill prata mer om detta, så håller vi oss till ämnet här!

Denna upplevelse hade du nog inte uppskattat, finns inget intresse av att förvanska något, tvärtom, ville få det så på pricken hur det verkligen var för att få era reaktioner på hur galet det var, och om min reaktion var naturlig eller inte.

Fan, jag kommer ju springa på den här mannen. Man har ju inget prejudikat att luta sig mot hur man ska tackla det. Allt i från slå honom på käften, till att vara extra trevlig mot honom för eventuell skam han känner. Hela skalan av reaktioner känns ju rimliga tills dess att man diskuterat det lite. Som vi gör här!
Citera
2017-01-21, 15:08
  #45
Medlem
olasvenssons avatar
Han har gått i sömnen troligtvis.
Citera
2017-01-21, 18:22
  #46
Medlem
Dopaminas avatar
Sömngångare.. kanske orsakat av insomningspiller. Grannen är kanske är helt omedveten om att han varit ute och vandrat i trapphuset och gått in i din lägenhet. Jag tycker att du ska kontakta honom och fråga honom om han minns något. Om inte, berätta.
Citera
2017-01-21, 19:49
  #47
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Haha, vet du vad. Du är 180 grader fel här. Jag har snarare hamnat i trångmål många gånger pga motsatsen. Du kan inte hitta någon ärligare person.

Dock har jag en del hat/frustration i mig, och det tar sig uttryck i ironi ganska ofta i poitik/media/feminism forum. Ironi med finess vill jag tilläga. Jag sticker inte under stol med att jag vill ha pk-eliten krossad och att jag tycker de har kört både sitt land och folk i botten.

Skicka PM om du vill prata mer om detta, så håller vi oss till ämnet här!

Denna upplevelse hade du nog inte uppskattat, finns inget intresse av att förvanska något, tvärtom, ville få det så på pricken hur det verkligen var för att få era reaktioner på hur galet det var, och om min reaktion var naturlig eller inte.

Fan, jag kommer ju springa på den här mannen. Man har ju inget prejudikat att luta sig mot hur man ska tackla det. Allt i från slå honom på käften, till att vara extra trevlig mot honom för eventuell skam han känner. Hela skalan av reaktioner känns ju rimliga tills dess att man diskuterat det lite. Som vi gör här!
Mjo jag är inte alls säker på att du är mytoman så vi tar och glömmer det. Fortsätt med vad du än håller på med.
Citera
2017-01-21, 20:00
  #48
Medlem
psflaxs avatar
Gissar att TS är en man, men det framgår inte riktigt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback