• 1
  • 2
2017-01-19, 23:12
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Är oerhört konflikträdd och mycket har väl att göra med min sociala fobi. Eller jag har nog inte det nu, har blivit mycket bättre på senare tid men känner mig fortfarande lite obekväm bland folk. Att göra bort mig osv.

Jag skulle till exempel aldrig våga ingripa om någon blev misshandlad. Vet inte hur jag skulle reagera i stundens hetta om jag blev vittne men som jag känner nu så skulle jag gömma mig och ringa polisen. Nästan alla hatar ju såna som inte ingriper och det förstår jag mycket väl.

Tror inte ens att jag skulle våga konfrontera någon som kör in i min bil på en parkering. Jag är en feg skit helt enkelt

Några tips på hur man kan tuffa till sig? Jag kommer då inte på något alls som kan hjälpa mig
Citera
2017-01-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Är oerhört konflikträdd och mycket har väl att göra med min sociala fobi. Eller jag har nog inte det nu, har blivit mycket bättre på senare tid men känner mig fortfarande lite obekväm bland folk. Att göra bort mig osv.

Jag skulle till exempel aldrig våga ingripa om någon blev misshandlad. Vet inte hur jag skulle reagera i stundens hetta om jag blev vittne men som jag känner nu så skulle jag gömma mig och ringa polisen. Nästan alla hatar ju såna som inte ingriper och det förstår jag mycket väl.

Tror inte ens att jag skulle våga konfrontera någon som kör in i min bil på en parkering. Jag är en feg skit helt enkelt

Några tips på hur man kan tuffa till sig? Jag kommer då inte på något alls som kan hjälpa mig

Tjej/kille?
Citera
2017-01-19, 23:18
Medlem
apelsinhimlens avatar
Tror du ska satsa på benzo och alkohol.

Du kommer bli mer avslappnad och våga göra saker du annars inte hade vågat.

Killen som kör in i din bil ska du inte prata med. Du ska bara gå fram till honom och leverera en rak höger, sedan går du därifrån och så är problemet löst.
Citera
2017-01-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Tjej/kille?

Kille, 20+
Citera
2017-01-19, 23:19
Medlem
Citat:
Kille, 20+

Onanera inte på 4 veckor...
Återkom med rapport.
Helt ärligt.

Mvh
Citera
2017-01-19, 23:22
Medlem
Citat:
Onanera inte på 4 veckor...
Återkom med rapport.
Helt ärligt.

Mvh

Inne på andra veckan
Citera
2017-01-19, 23:27
Medlem
Citat:
Inne på andra veckan

Kan personligen lova dig att du kommer förändras ju längre du går.
Jag var som dig innan.

Du behöver bara lugnet och stabiliteten i kroppen, man behöver inte skrika åt folk.
Utstrålar man bara lugn och stabilitet (vilket nofap leder till) så förhåller sig människor annorlunda till en. Samt att man kan få en förmåga att vara klartänkt i pressade situationer, uttrycka sig artikulerat och förhoppningsvis reda ut det på bästa sätt. Men det kräver dock träning. Man kan vara helt överkörd i det avseendet om man "fappar".

Mvh
Citera
2017-01-19, 23:28
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Tror du ska satsa på benzo och alkohol.

Du kommer bli mer avslappnad och våga göra saker du annars inte hade vågat.

Killen som kör in i din bil ska du inte prata med. Du ska bara gå fram till honom och leverera en rak höger, sedan går du därifrån och så är problemet löst.
Bara så att TS inte tror att du menar allvar:
Långvarigt bruk av benzo och alkohol orsakar ökad ångest och rädsla. Man blir också dum i huvudet om du inte redan visste det.

Den sista meningen om att drämma till killen tror jag avslöjar tydligt att det var ett skämt, men det är lika bra att nämna det där med benzo och alkohol ändå.
Citera
2017-01-19, 23:31
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Bara så att TS inte tror att du menar allvar:
Långvarigt bruk av benzo och alkohol orsakar ökad ångest och rädsla. Man blir också dum i huvudet om du inte redan visste det.

Den sista meningen om att drämma till killen tror jag avslöjar tydligt att det var ett skämt, men det är lika bra att nämna det där med benzo och alkohol ändå.

Ok, sitter och skriver från mitt rum på anstalten.

Konstigt hur jag av alla människor hamnat här.
Citera
2017-01-19, 23:32
Medlem
Några alternativ, börja gymma, någon kampsport, börja ta testo eller hitta något som utmanar dig och får dig att växa som person. Att bara sitta hemma vid datorn och fisa kommer inte göra dig tuff
Citera
2017-01-19, 23:32
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Kan personligen lova dig att du kommer förändras ju längre du går.
Jag var som dig innan.

Du behöver bara lugnet och stabiliteten i kroppen, man behöver inte skrika åt folk.
Utstrålar man bara lugn och stabilitet (vilket nofap leder till) så förhåller sig människor annorlunda till en. Samt att man kan få en förmåga att vara klartänkt i pressade situationer, uttrycka sig artikulerat och förhoppningsvis reda ut det på bästa sätt. Men det kräver dock träning. Man kan vara helt överkörd i det avseendet om man "fappar".

Mvh

Alltid dessa mirakellösningar!

Tänk om han träffar på en kvinna och har hela pungen full med säd? Då kanske han blir lite för till sig.

Han behöver ju såklart utsätta sig för situationer där han får öva på vad han är dålig på. Starta en konflikt på stan, han kan tex ifrågasätta priset för en vara han har köpt i en affär. Vad som helst som startar en diskussion med en främmande människa hjälper.

Han måste ju börja prata med folk för att lära sig hantera konflikter, inte sluta runka!

För övrigt är det mest internetkrigare som ingriper när det blir bråk på stan. I deras fantasier alltså.
Citera
2017-01-19, 23:43
Medlem
fliffos avatar
Sluta runka, drick alkohol, gymma... skärp er
Konflikträdsla har inget med stor pung, muskler, utseende osv att göra överhuvud taget.
Det handlar endast om att man troligtvis inte har någon erfarenhet av "dramatisk konfliktlösning" som arga diskussioner, svar på tal, och fåniga argument som låter vettiga för att man pratar högt.
ERFARENHET. Det är bara att träna, börja försiktigt och ta det längre med tiden. Självförtroende är dock till stor hjälp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in