• 1
  • 2
2017-01-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Alltid dessa mirakellösningar!

Tänk om han träffar på en kvinna och har hela pungen full med säd? Då kanske han blir lite för till sig.

Han behöver ju såklart utsätta sig för situationer där han får öva på vad han är dålig på. Starta en konflikt på stan, han kan tex ifrågasätta priset för en vara han har köpt i en affär. Vad som helst som startar en diskussion med en främmande människa hjälper.

Han måste ju börja prata med folk för att lära sig hantera konflikter, inte sluta runka!

För övrigt är det mest internetkrigare som ingriper när det blir bråk på stan. I deras fantasier alltså.

Tänker inte ge mig in i en diskussion
Men respekterar din åsikt.
Jag har dock helt enkelt erfarit skillnaden nofap/fap.
För mig är det som natt och dag, fysiologiskt, i kroppen. Nervsystemet övereagerar inte på social stimuli; som konflikter, nya möten, tjejer som närmar sig etc.
Därmed inte sagt att det funkar för alla, eller att det löser alla problem.
Det är en ny fysiologisk plattform, till förmån för ett nytt kognitivt beteende/nya mönster i mitt fall.

Där avslutar jag min del i den diskussionen.

Mvh
C
Citera
2017-01-19, 23:47
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Tack för svaren!

Glömde säga att jag var på en mack för några timmar sen och när jag väntade på att få betala så stog kassörskan med ryggen mot och smsade ett tag innan hon kom till mig.

Skulle ha sagt något men det gjorde jag inte..
Citera
2017-01-20, 00:00
Medlem
bralesss avatar
Kille? Du kanske har testestoron-brist.
Citera
2017-01-20, 00:03
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Tänker inte ge mig in i en diskussion
Men respekterar din åsikt.
Jag har dock helt enkelt erfarit skillnaden nofap/fap.
För mig är det som natt och dag, fysiologiskt, i kroppen. Nervsystemet övereagerar inte på social stimuli; som konflikter, nya möten, tjejer som närmar sig etc.
Därmed inte sagt att det funkar för alla, eller att det löser alla problem.
Det är en ny fysiologisk plattform, till förmån för ett nytt kognitivt beteende/nya mönster i mitt fall.

Där avslutar jag min del i den diskussionen.

Mvh
C

Det är lugnt! Detta är inte en diskussion jag tänker ha med dig ändå!
Citera
2017-01-20, 00:08
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Tack för svaren!

Glömde säga att jag var på en mack för några timmar sen och när jag väntade på att få betala så stog kassörskan med ryggen mot och smsade ett tag innan hon kom till mig.

Du får väl börja ryta ifrån lite över internet som en start? Öva upp dig på vad du ska säga, sen när det är dags vet du vad du ska göra irl så är det bara att göra det.. Svårast första gången, sen blir det lättare med konflikter.
Citera
2017-01-20, 01:11
Medlem
-Andreas-s avatar
Jo.
Tips:
Du kommer att dö.
Inatt. Imorgon. Nästa vecka. Nästa år. Om tio år. Det vet man aldrig.

Om.
Du ändå vet att du - kommer - att dö, hur du än gör.

Varför räds du då en människa?
Citera
2017-01-20, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Onanera inte på 4 veckor...
Återkom med rapport.
Helt ärligt.

Mvh

Underskatta inte det här tipset. Kanske den den bästa testo-boosten som finns på naturlig väg.
Citera
2017-01-20, 05:08
Medlem
cacas avatar
Citat:
Tack för svaren!

Du verkar osynlig?
Prova söka in på polis högskolan, du verkar vara ett utmärkt ämne till bli spanare! Kanske skolan även kan stärka upp dit självförtroende?

Annars som färdig polis kan du med de befogenheter du har karska upp dig rejält! Stoppa bilar med ett lyse och skälla ut nån stackare tills den gråter medan du skriver ut dryga böter? Misshandla fängslade fyllon och tjejer, efter par år så kommer du ha självförtroende som en gamal grekisk Gud!
Citera
2017-01-20, 10:11
Medlem
Citat:
Är oerhört konflikträdd och mycket har väl att göra med min sociala fobi. Eller jag har nog inte det nu, har blivit mycket bättre på senare tid men känner mig fortfarande lite obekväm bland folk. Att göra bort mig osv.

Jag skulle till exempel aldrig våga ingripa om någon blev misshandlad. Vet inte hur jag skulle reagera i stundens hetta om jag blev vittne men som jag känner nu så skulle jag gömma mig och ringa polisen. Nästan alla hatar ju såna som inte ingriper och det förstår jag mycket väl.

Tror inte ens att jag skulle våga konfrontera någon som kör in i min bil på en parkering. Jag är en feg skit helt enkelt

Några tips på hur man kan tuffa till sig? Jag kommer då inte på något alls som kan hjälpa mig

Hade social fobi när jag var yngre vågade inte prata i mindre grupper då jag var rädd för att göra bort mig, tränat dagligen under flera år och nu har jag inga problem med att prata varsom eller ha rädsla att göra bort mig livet är för kort.
Citera
2017-01-20, 20:02
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Tack för svaren!

Är den en mack/butik som du regelbundet besöker och som du kanske även är lite "beroende" av för att exempelvis kunna hämta paket hade jag låtit det vara.

Var det ett "engångsbesök" på en mack du knappt aldrig annars besöker hade du kunnat säga något.

Men jag är som du, hade nog inte sagt något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in