Citat:
Ursprungligen postat av
Mia-Rovy
Jag tycker att det är jättebra att man hånar idioten som överlevde eftersom han och hans närstående hotar och utpressar folk.
Men håna inte den som dog eller hans familj. De har det nog otroligt jobbigt till skillnad från killen som överlevde (som uppenbarligen fortsätter på den kriminella banan som om ingenting har hänt). Men killen som dog har väl inte gjort något mer än att stöld och han fick betala med sitt liv för det. Och hans familj har inte gjort något illa såvitt vi vet. Hans "sida" har inte sagt ett pip vad jag vet, annat än hans ex som bad om frid. Till skillnad mot den överlevande, som tillsammans med sina närstående utpressar folk på bilar och mordhotar precis allt.
Endast de som visat att de inte lärt sig någonting tycker jag är ok att håna
Han som dog var väl VD på ryck & knyck? Fanatisk tjuv, verkar det som. Men det är ju inte mycket att orda om han nu, hans tid har så att säga varit.
För trådens andra hjälte kan det nog bli en intressant tid som kommer. Spännande, på flera sätt, typ. Inte nog med att han brännt nyllet ordentligt, han har också lyckats hamna i fejd med en massa truckers. Med den attityden han uppvisar så tror jag nog bara det är en tidsfråga innan några tröttnar på allvar och ser till att han lugnar ned sig.