2017-01-23, 14:08
Medlem
Blackhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är det morsan till 27-åringen?

Om hon är morsan till GM så lever hon i förnekelse. Denna text hade hon på en bild på sin FB-sida 😂

LYCKA ÄR NÄR DU INSER ATT DINA BARN HAR VUXIT UPP TILL RIKTIGT BRA MÄNNISKOR.
Citera
2017-01-23, 14:12
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackheart
Om hon är morsan till GM så lever hon i förnekelse. Denna text hade hon på en bild på sin FB-sida 😂

LYCKA ÄR NÄR DU INSER ATT DINA BARN HAR VUXIT UPP TILL RIKTIGT BRA MÄNNISKOR.

Skicka in den till årets citat!!!! Lovar du vinner.
Citera
2017-01-23, 15:21
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blygauffe
Hur vore det om dom visat respekt för andras egendom?
Absolut, försvarar inte stölden, men faktum kvarstår dock, en har avlidit och en fått skador för livet, låt det stanna där!! Vad hjälper det att fortsätta håna på nätet? En är inte ens i livet och kan försvara sig, nä mycket lågt tycker jag. Men alla är olika. Sen snackar vi stöld inte mord eller våldtäkt. Så, nu har jag sagt mitt. Ha det bäst 👌
Citera
2017-01-23, 15:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
En på truckers skicka in denna.
https://www.youtube.com/watch?v=UOQ2XGo0Oxc

Är det såhär i Säffle?
4:30

Trodde du länkat något kul, inte någon jävla dokumentär! 😪
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2017-01-23 kl. 16:11.
Citera
2017-01-23, 16:07
Medlem
Enligt säkra källor är detta absolut inte första gången dessa snorungar gjort liknande brott. C är tydligen välkänd i Karlstad området för att sälja "billigt bränsle". Han har även gjort flertal inbrott och även sålt droger.
Kommer från bra hemförhållanden.

Andra göken samma sak, utom det att han inte kommer från bra hemförhållanden.
Detta är inget jag själv vet, men tar dom olika källorna på allvar och trovärdiga.
Citera
2017-01-23, 16:10
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
"eller"? Det återstår inte alls att se. Det var dumhet som ledde till okunskap. Hade dom bara orkat läsa PDF-filen som postades tidigt i denna tråd angångde hantering av farligt gods och följd anvisningarna hade inte detta hänt. Dom hade kunnat stjäla sina 2000 liter bensin, kört därifrån med släpet överlastat med 1500kg... Hur nu det hade slutat. Troligen inte så bra det det heller.

Alltså, men behöver inte ens läsa PDFen. Alla normala människor vet at bensin är farligt och att bensin/luft i rätt blandning är mycket explosivt.
De kan nog inte läsa.
Citera
2017-01-23, 16:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
De kan nog inte läsa.

Om jag förstått det rätt så pumpade de upp bensinen i öppna mindre plastfat. Möjligen att de var täckta och de hade skruvlock, och pumpade ner i den. Knappast med någon pump avsedd för ändamålet, utan handpump som ger statisk elektricitet, eller en 12-voltspump för bilbatteriet.

Ta och ge några av mina antaganden, och de höll under alla omständigheter på med någon fullkomligt och direkt livsfarligt. De var knappast var helt oerfarna på det här med bränsle. Stöld av diesel verkar vara en kärnverksamhet för Ryck & Knyck. Desto märkligare.
Citera
2017-01-23, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Enligt säkra källor är detta absolut inte första gången dessa snorungar gjort liknande brott. C är tydligen välkänd i Karlstad området för att sälja "billigt bränsle". Han har även gjort flertal inbrott och även sålt droger.
Kommer från bra hemförhållanden.

Andra göken samma sak, utom det att han inte kommer från bra hemförhållanden.
Detta är inget jag själv vet, men tar dom olika källorna på allvar.

Att C kom från bra hemförhållanden tvivlar jag starkt på.
Citera
2017-01-23, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinhelenaa1488
Dina källor ljuger fittnylle
Hur ligger det till, då?
Citera
2017-01-23, 17:05
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elinhelenaa1488
Dina källor ljuger fittnylle
Förklara för oss nyfikna vilka typer det här är då?
Citera
2017-01-23, 17:20
Medlem
Som vi i tråden redan har erfarit så har nu polisen officiellt meddelat att det släp som användes är anmält stulet. http://nwt.se/saffle/2017/01/23/bekraftat-slapet-var-stulet
Citera
2017-01-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Om jag förstått det rätt så pumpade de upp bensinen i öppna mindre plastfat. Möjligen att de var täckta och de hade skruvlock, och pumpade ner i den. Knappast med någon pump avsedd för ändamålet, utan handpump som ger statisk elektricitet, eller en 12-voltspump för bilbatteriet.

Ta och ge några av mina antaganden, och de höll under alla omständigheter på med någon fullkomligt och direkt livsfarligt. De var knappast var helt oerfarna på det här med bränsle. Stöld av diesel verkar vara en kärnverksamhet för Ryck & Knyck. Desto märkligare.
De hade kanske aldrig gjort det i minusgrader tidigare. Låg temperatur gör att luftfuktigheten sjunker. Då ökar risken för statisk elektricitet. Det är i låga temperaturer lättare att uppnå en idel blandning av bensinångor och luft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in