2017-01-23, 19:54
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Kikade lite på truckers paradise, fy fan vilket folk det finns, oavsett vad som hänt har en människa avlidit och en fått skador för livet. Visa lite respekt för helvete

Det där med att visa respekt för andra, är/var det dessa killars ledstjärna i livet?
Citera
2017-01-23, 19:54
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Att C kom från bra hemförhållanden tvivlar jag starkt på.

Jo faktiskt, har en kompis som kommer från Karlstad och tydligen känner pappan genom jaktsammanhang. Skall vara en superbra pappa och verkligen inte dåliga hemförhållanden, mamma visste han inte så mycket om. De är tydligen skilda och hon är omgift trodde han. Men även där inget konstigt eller ens i nivå som WT familjen i Säffle!!
Citera
2017-01-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Med det nyllet, kommer han knappast kunna visa sig i närheten av truckstops...

Han ser iofs ut att ha klarat sig väldigt bra jämfört med den avlidne och hans utseende kommer nog återställas rätt väl.

Han verkar inte direkt tacka sin lyckliga stjärna som en del säger, fortsatt avsky mot sin egen existens kan jag tänka.
Citera
2017-01-23, 20:17
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drewdy
Som vi i tråden redan har erfarit så har nu polisen officiellt meddelat att det släp som användes är anmält stulet. http://nwt.se/saffle/2017/01/23/bekraftat-slapet-var-stulet

äger dom något som inte är stulet??
Citera
2017-01-23, 20:30
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Med det nyllet, kommer han knappast kunna visa sig i närheten av truckstops...

Jag har sett betydligt värre ansiktsbrännskador än så i samband med nyårsfirande, och de personerna är helt återställda idag.

Inom 2 år kommer han att ha återfått sitt babyface igen.
Citera
2017-01-23, 20:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har sett betydligt värre ansiktsbrännskador än så i samband med nyårsfirande, och de personerna är helt återställda idag.

Inom 2 år kommer han att ha återfått sitt babyface igen.

Nåväl, han får säkert fler chanser att ställa till det för sig.
Citera
2017-01-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Skan är väl ett företag i charkuteribranchen. Stekt fläsk och grillat kött o.s.v.

Scan hette det, låg i Kil, nedlagt
Citera
2017-01-23, 21:41
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Det där med att visa respekt för andra, är/var det dessa killars ledstjärna i livet?
Inte fan vet jag, men att sitta och skriva hånfullt om dessa killar som är/var någons barn är bara så jävla smaklöst!!
Citera
2017-01-23, 21:59
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Inte fan vet jag, men att sitta och skriva hånfullt om dessa killar som är/var någons barn är bara så jävla smaklöst!!

Den dagen du kommer ut till en förmodad fulltankad lastbil för en transport på 120 mil tur och retur
som blivit slangad med allt vad det innebär med polisanmälan, försäkringsbolag, förklara för kunden att
deras driftstopp som kostar 100.000 per dag blir en dag till försenat på grund av dessa idioter,......

Då kommer du inte skriva sammetsrött om dessa.
Citera
2017-01-23, 22:01
Medlem
Citat:

Den som överlevde verkar inte fått en smäll på fingrarna av sina föräldrar eller ens en riktig slap on the face av livet. Ovärdigt beteende kan tyckas.
Citera
2017-01-23, 22:27
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:

Var drar du gränsen till vad som är smakfullt eller smaklöst? Dina inlägg anser jag vara smaklösa eftersom du inte behandlar människor lika, där drar jag min gräns.

Begår man brott så avsäger man sig naturligt respekt från både offer och omgivning. Punkt. Och en punkt till.
Citera
2017-01-23, 22:34
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Om jag förstått det rätt så pumpade de upp bensinen i öppna mindre plastfat. Möjligen att de var täckta och de hade skruvlock, och pumpade ner i den. Knappast med någon pump avsedd för ändamålet, utan handpump som ger statisk elektricitet, eller en 12-voltspump för bilbatteriet.

Ta och ge några av mina antaganden, och de höll under alla omständigheter på med någon fullkomligt och direkt livsfarligt. De var knappast var helt oerfarna på det här med bränsle. Stöld av diesel verkar vara en kärnverksamhet för Ryck & Knyck. Desto märkligare.

Nu är det några år sedan jag höll på med tankfordon så jag minns inte regelverket exakt.
Men vätskor under viss flampunkt får bara ha fri stråle på max 10 cm för att inte hinna bygga upp statisk elektricitet.
Sen finns ju en rad säkerhetsanordningar på macken för att hindra större eldsvåda.
Jordning är givetvis det man gör först för att utjämna potential mellan tankfordon o anläggning.
och man är ju inte klädd i ylletröja som sprakar av statisk uppladdning...

Här film på kvinna som antänder bensin på macken pga sina kläder
https://www.youtube.com/watch?v=tuZxFL9cGkI

och att fylla bensin på fat...
https://www.youtube.com/watch?v=zYkoQ9DcA_I
Senast redigerad av Jan66 2017-01-23 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in