2017-01-23, 07:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Jag tycker nog inte att man förtjänar att brinna upp bara för att man snor bensin faktiskt.

Men det verkar ju som dom gjort en del värre saker innan så det ska man ju ta med i beräkningen kanske.

Nej det ödet förtjänar ingen. Jo dessa två var väl inte guds bästa barn men likväl har de anhöriga som nu bryr sig. Klart de mitt i natten var där för att slanga och stjäla bensin men just den brottsutredningen kan man väl lägga ner efter vad som hände.

Det märkliga i det hela var hur de ens lyckades ta sig från platsen. Sett till bilderna och nu det faktum hur svårt skadade de var så märkligt att de ens kunde gå efteråt.
Citera
2017-01-23, 07:54
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Säffle-tidningen skriver

Lite underligt. Om bensinen är på tjuvarnas kärra och den sedan brinner upp så borde det väl inte vara "försök till stöld"? Om bara försöker ta något så borde det man tänkt stjäla finnas kvar där det ursprungligen fanns, i bensinstationens tankar?

Och hur ska mackägaren kunna kräva ersättning för skador och bensinen om tjuvarna aldrig tog något och aldrig förstörde något enligt brottsrubriceringen?

Jag skulle tro att det beror på att det är en tidig artikel, och kommer antagligen från polisen. De visste inte riktigt vad de här gossarna tagit sig före den här gången. Vad åklagaren sedan bestämmer sig för kan var något annat. Det stod att de var skäligen misstänkta, och jag gissar att de snart kommer att ändras till sannolika skäl.

Sen kan vi nog lägga till olaga hot på den där listan också, och nu det BO bryr sig om att samarbeta med polisen.
Citera
2017-01-23, 08:35
Medlem
brunnsangs avatar
Måste vart en fruktansvärd död för den ena killen. Känns som oproportionerligt hård instant karma för honom. Den andra killen som fick bbq glaze i nyllet lever ju iallafall, men verkar ha skämt ut sig så mycket i efterhand att han behöver en riktigt stor sten att gömma sig under framöver.

Tror inte detta utfall fanns med i deras "risk assesment".

Konstigt att han som avled lyckades ta sig från platsen å sen överleva ett dygn eller så. Undrar om han va helt bränd eller hur han såg ut? Kanske sprang runt å brann...

En del av mig tycker det e tragiskt men den andra undrar liksom va fan 25åriga killarna håller på med... Det är inte busigt å slanga i den åldern.
Citera
2017-01-23, 09:18
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Måste vart en fruktansvärd död för den ena killen. Känns som oproportionerligt hård instant karma för honom. Den andra killen som fick bbq glaze i nyllet lever ju iallafall, men verkar ha skämt ut sig så mycket i efterhand att han behöver en riktigt stor sten att gömma sig under framöver.

Tror inte detta utfall fanns med i deras "risk assesment".

Konstigt att han som avled lyckades ta sig från platsen å sen överleva ett dygn eller så. Undrar om han va helt bränd eller hur han såg ut? Kanske sprang runt å brann...

En del av mig tycker det e tragiskt men den andra undrar liksom va fan 25åriga killarna håller på med... Det är inte busigt å slanga i den åldern.

Den som överlevde verkar vara frisk och kry trots den extra mallorcabrännan. Full fart igen utan längre sjukskrivning från Ryck & Knyck AB. Arbetslinjen gäller!

Angående han som mulade är det inte så konstigt. Det gör fruktansvärt ont att bli bränd, men efter en liten stund kickar endorfinerna in och man kan agera. Han valde att fly. Efter ett tag var de slut. Sen vet jag inte, men efter det tag faller man i coma tror jag. Man kan inte överleva utan hud.

Ni har sett bilden på den vietnamesiska flickan som blev bombad med napalm, och som mot alla odds överlevde och lever än. Bilden Facebook kallade barnporr. Det finns en mindre känd film på händelsen man kan hitta på Youtube. Fruktansvärd scen där hon i chock men uppenbarligen konversabel står vid några luttrade soldater som uppenbarligen sett allt, medan huden faller av henne.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2017-01-23 kl. 09:48.
Citera
2017-01-23, 09:38
Medlem
Vidrigt sätt att dö på, även om jag anser att min mors gamla visdomsord "är huvudet dumt får kroppen lida" gäller.

i övrigt är det fascinerande att se hur dessa människor lyckas hitta varandra och fortplanta sig. Istället för att sörja en kamrat sitter man och hotar folk och beter sig allmänt illa. Fascinerande.

Undra om Ryck och knyck AB kommer inleda en rekryteringsprocess, eller om det finns yngre förmågor i dom egna leden att plocka upp?
Citera
2017-01-23, 10:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Har den överlevande bensintjuven fortsatt att hota folk eller har han gett sig?
Citera
2017-01-23, 10:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoran
Vidrigt sätt att dö på, även om jag anser att min mors gamla visdomsord "är huvudet dumt får kroppen lida" gäller.

i övrigt är det fascinerande att se hur dessa människor lyckas hitta varandra och fortplanta sig. Istället för att sörja en kamrat sitter man och hotar folk och beter sig allmänt illa. Fascinerande.

Undra om Ryck och knyck AB kommer inleda en rekryteringsprocess, eller om det finns yngre förmågor i dom egna leden att plocka upp?

Det ryktas att Ryck & Knyck AB ska försöka sig på hostile takeover i grillbranchen.
Citera
2017-01-23, 10:54
Medlem
Tragiskt på ett vis
De har nog också drömmar, kunna ha egen bil och så, ha ett bra liv
De verkar ligga på en åttaårings mentala nivå dock tyvärr
Citera
2017-01-23, 11:03
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Kikade lite på truckers paradise, fy fan vilket folk det finns, oavsett vad som hänt har en människa avlidit och en fått skador för livet. Visa lite respekt för helvete
Citera
2017-01-23, 11:09
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Har den överlevande bensintjuven fortsatt att hota folk eller har han gett sig?
Vad jag har sett så har det varit lugnt på hotfronten från hans och hans fars sida igår under eftermiddagen.
Citera
2017-01-23, 11:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Vad jag har sett så har det varit lugnt på hotfronten från hans och hans fars sida igår under eftermiddagen.

Ja, de har väl märkt att kändisskapet kostar på.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2017-01-23 kl. 11:55.
Citera
2017-01-23, 11:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Det är väl styvfarsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in