2017-02-09, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Varför bryr sig kvinnor så fasligt mycket om sitt anseende !? Är väl bara när det inkräktar på jobbet det spelar roll.

Numer gör de väl inte det? Kvinnor gör som de själva vill. Men jag kan väl tänka mig att en del vill ha mer än bara sex.
Män har inga problem med att kvinnorna de knullar betraktas som slampor men det kan ju enskilda kvinnor göra.
Citera
2017-02-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om man är mellan 14 och 24 ja. Fast vad spelar det för roll när ingen av de som man faktiskt gillar gillar en tillbaka. Ja man får knulla fast gör man det blir man ju en billig hora i folks ögon.

Man kan ju tänka sig att mogna människor har sex för att ha sex och inget mer, efter det så gillar man varandra i samma utsträckning som innan eller lite mer eller lite mindre. Det är kanske inte så att efter ett ligg så betraktas ligget antingen som en hora eller så är man frälst och kär. Man kanske helt enkelt känner för ett ligg som man känner för en konversationspartner eller en partner av ett annat slag.
Citera
2017-02-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det finns en kille som heter Jordan B Peterson i Kanada, som förutom att vara en klinisk psykolog även är professor. Hans specialområden är omvärldsanalyser som beskriver hur värden, inklusive föreställningar om gott och ont, reglera känslor och motivation och personlighet och dess transformationer, som beskriver psykologiska teorier från Eliaden, Jung, Freud, Rogers, Gray, Luria, Sokolov, Vinogradova, Panksepp, Nietzsche, Kierkegaard och Solsjenitsyn osv. Allt sånt här har människan funderat på i tusentals år och i brist på annat hittade vi på tolvhundra olika gudar på skogsturkens fråga ”vem vare som fucking kasta”.
Han har en youtubekanal med snart 200 filmer som fått snart fem miljoner visningar. Man behöver inte se många förrän man förstår att våra diskussioner här är både banala och ytliga. Den enda i Sverige jag velat diskutera detta på allvar med är Lena Andersson, känd från programmet Allvarligt talat i P1. Och David Eberhard.
Du kanske redan hört Jordan debattera med Sam Harris. Om inte så gör det, det är exemplariskt i fråga om respektfullhet i meningsutbyten. I senaste Waking up pratar de i drygt två timmar. Finns på youtube och där du hittar podcasts.
Citera
2017-02-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Man kan ju tänka sig att mogna människor har sex för att ha sex och inget mer, efter det så gillar man varandra i samma utsträckning som innan eller lite mer eller lite mindre. Det är kanske inte så att efter ett ligg så betraktas ligget antingen som en hora eller så är man frälst och kär. Man kanske helt enkelt känner för ett ligg som man känner för en konversationspartner eller en partner av ett annat slag.

Ja om man bara ligger med dig och endast dig får man ju ingen stämpel. Det är ju när kvinnan börjar rulla runt med fler som slamp och horstämpeln kommer som ett brev på posten.
Citera
2017-02-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ja om man bara ligger med dig och endast dig får man ju ingen stämpel. Det är ju när kvinnan börjar rulla runt med fler som slamp och horstämpeln kommer som ett brev på posten.

Men det kan jag ju inte veta om jag inte gör efterforskningar eller du uttryckligen redogör för din liggstatistik. Så det är bara ett problem om jag är ohälsosamt nyfiken eller du är ohälsosamt rättfram med ditt privatliv (och andras i och med att dina andra ligg förmodligen inbegriper andra personer).
Citera
2017-02-09, 10:00
Medlem
Citat:
Men det kan jag ju inte veta om jag inte gör efterforskningar eller du uttryckligen redogör för din liggstatistik. Så det är bara ett problem om jag är ohälsosamt nyfiken eller du är ohälsosamt rättfram med ditt privatliv (och andras i och med att dina andra ligg förmodligen inbegriper andra personer).

Man kan väl känna sig smutsig ändå? Även om ingen annan vet så kommer man ju själv alltid veta.
Citera
2017-02-09, 10:03
Medlem
Citat:
Man kan väl känna sig smutsig ändå? Även om ingen annan vet så kommer man ju själv alltid veta.

Säkert, om det är en oönskad känsla för dig så kan patriarkatet erbjuda KBT, single malt whisky, chic flics, choklad och/eller glass för att hjälpa dig att hantera dig själv.
Citera
2017-02-09, 10:12
Medlem
Citat:
Säkert, om det är en oönskad känsla för dig så kan patriarkatet erbjuda KBT, single malt whisky, chic flics, choklad och/eller glass för att hjälpa dig att hantera dig själv.

Att ses som fet är inte heller något jag vill.

Samma problematik där. Man kan undvika folk men man kommer alltid själv vara medveten om att man är fet och skämmas för det.

Musik, motion och en hälsosam kost är att föredra, och en hobby naturligtvis.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-09 kl. 10:16.
Citera
2017-02-09, 10:18
Medlem
Citat:
Att ses som fet är inte heller något jag vill.

Samma problematik där. Man kan undvika folk men man kommer alltid själv vara medveten om att man är fet och skämmas för det.

Musik, motion och en hälsosam kost är att föredra, och en hobby naturligtvis.

En hälsosam hobby kanske man ska specificera, för ventilering av bitterhet ska man inte hobbyfiera.
Citera
2017-02-09, 10:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
En hälsosam hobby kanske man ska specificera, för ventilering av bitterhet ska man inte hobbyfiera.
WOW, den gillade jag.

En kort mellantidsrapport:
"Statistenidittliv" (nicket säger redan en del om självkänslan, eller hur?) tror och vill ständigt få det bekräftat för sig att hon inte är lika mycket värd som alla andra på olika sätt. Hon tror att vi dömer henne för hennes handlingar, utseende, vikt osv men 2017 funkar det inte som det gjorde tidigare när man sa vad man tyckte. De exempel du tar upp "Statisten", var vad tycker vi om ligga runt och din vikt. Vuxna människor 2017, som inte levt under en buske i en byhåla, uppfostrad under herrans tukt och förmaning, bryr sig inte om ditt tidigare sexliv. Det är bara du själv som går omkring med skammen, ingen annan. Någon som bjuder ut sig varje vecka till nya män lite lösaktigt och smaklöst kan i en håla få rykte om sig, men ändå ha ett hyggligt sexliv. Men givet, blir det troligen inte långvariga förhållanden, då det beteendet brukar tyda på andra underliggande faktorer, som anknytnings eller andra störningar i känslolivet.
Man ligger med folk som vuxen. Det är inget konstigt med det. Det man inte vill riskera är sjukdomar och med riskbeteende ökar också frågorna, så klart.

När det gäller din vikt, så är en sund kropp en sund kropp och fullt synlig övervikt en osund kropp.
Vi letar efter sunda kroppar generellt, men det finns feeders också. Som gillar mer hull. Det finns troligen någon för alla som lever ett normalt liv och utstrålar att man själv är nöjd med sig själv. Går man med sina fördomar utåt och sin självkänsla utanpå kläderna blir det svårare.

De flesta vill inte prata om dina egna fördomar mot dig själv. De flesta har sina egna om sig själv. De flesta vet att det tar någon sekund att bilda en uppfattning om människan man möter och går du ut hårt med ett hjärtligt leende och en varm hälsning hinner ingen se vilken storlek du har. Troligen minskar storleken med flera nummer på en sekund.

Har jag rätt eller fel, "stats"?
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-02-09 kl. 10:57.
Citera
2017-02-09, 11:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du kanske redan hört Jordan debattera med Sam Harris. Om inte så gör det, det är exemplariskt i fråga om respektfullhet i meningsutbyten. I senaste Waking up pratar de i drygt två timmar. Finns på youtube och där du hittar podcasts.
Absolut! Älskar de där. Han har diskussioner även med andra personer som jag ser som inspirerande.
Jag tröttnar aldrig på att lyssna på människor som kan förklara för en varifrån våra tankar och inställningar och fobier osv kommer ifrån.
Citera
2017-02-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
WOW, den gillade jag.

En kort mellantidsrapport:
"Statistenidittliv" (nicket säger redan en del om självkänslan, eller hur?) tror och vill ständigt få det bekräftat för sig att hon inte är lika mycket värd som alla andra på olika sätt. Hon tror att vi dömer henne för hennes handlingar, utseende, vikt osv men 2017 funkar det inte som det gjorde tidigare när man sa vad man tyckte. De exempel du tar upp "Statisten", var vad tycker vi om ligga runt och din vikt. Vuxna människor 2017, som inte levt under en buske i en byhåla, uppfostrad under herrans tukt och förmaning, bryr sig inte om ditt tidigare sexliv. Det är bara du själv som går omkring med skammen, ingen annan. Någon som bjuder ut sig varje vecka till nya män lite lösaktigt och smaklöst kan i en håla få rykte om sig, men ändå ha ett hyggligt sexliv. Men givet, blir det troligen inte långvariga förhållanden, då det beteendet brukar tyda på andra underliggande faktorer, som anknytnings eller andra störningar i känslolivet.
Man ligger med folk som vuxen. Det är inget konstigt med det. Det man inte vill riskera är sjukdomar och med riskbeteende ökar också frågorna, så klart.

När det gäller din vikt, så är en sund kropp en sund kropp och fullt synlig övervikt en osund kropp.
Vi letar efter sunda kroppar generellt, men det finns feeders också. Som gillar mer hull. Det finns troligen någon för alla som lever ett normalt liv och utstrålar att man själv är nöjd med sig själv. Går man med sina fördomar utåt och sin självkänsla utanpå kläderna blir det svårare.

De flesta vill inte prata om dina egna fördomar mot dig själv. De flesta har sina egna om sig själv. De flesta vet att det tar någon sekund att bilda en uppfattning om människan man möter och går du ut hårt med ett hjärtligt leende och en varm hälsning hinner ingen se vilken storlek du har. Troligen minskar storleken med flera nummer på en sekund.

Har jag rätt eller fel, "stats"?

Varför sitter du och upprepar det jag skriver?

Och jo, människor dömer och bedömer andra människor hela tiden, och ja de behöver inte bry sig men det betyder inte att inte jag bryr mig.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-09 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in