2017-02-07, 09:42
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Hahahaha. Efter tre dagar hade du övervägt sexköp, kemisk kastrering eller självmord.

Ja det är verkligen så sjukt synd om män alltså. Att vara man är att vara ett offer på varje tänkbart sätt, och självmord är enda utvägen om man föds som man. Då vet vi.
Citera
2017-02-07, 12:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja det är verkligen så sjukt synd om män alltså. Att vara man är att vara ett offer på varje tänkbart sätt, och självmord är enda utvägen om man föds som man. Då vet vi.
Det blir dessutom bara bättre och enklare när unga människor som inte ser nån framtid eller inges någon form av hopp och tjejerna i flock runt om honom vägrar att ens titta på honom tillsammans med allt surr, varje media, varje kanal från superbowl till mello pekar ut honom som alla världens problem.

För ångra år sen försökte de till och med tränga sig in i hans låtsasvärld, spelvärlden och lyckades nästan...

Nej, du har rätt Katzyn. Det är inget synd om männen som tar livet av sig. De bryr sig inte längre. Det går inte att ändra oavsett vad vi tycker nu.
Men visst är det lite synd om människor som på fullt allvar tror att världen är en bättre plats utan dem i den? Att det inte finns nån annan utväg?

Visste du förresten att det är tio gånger vanligare att män tar livet av sig efter en skilsmässa än kvinnor?
Tio gånger vanligare!

Med tanke på att 70% av skilsmässorna initieras av kvinnorna kunde man med feministisk logik (skippa skilja på korrelation och kausalitet) säga att många av dessa kvinnor kunde hängas ut som vållande till annans död.

Vad tycker du om det Katzyn?
Ska kvinnor få fortsätta döda män utan straff för att deras man är tråkig?
Citera
2017-02-07, 19:26
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det blir dessutom bara bättre och enklare när unga människor som inte ser nån framtid eller inges någon form av hopp och tjejerna i flock runt om honom vägrar att ens titta på honom tillsammans med allt surr, varje media, varje kanal från superbowl till mello pekar ut honom som alla världens problem.

För ångra år sen försökte de till och med tränga sig in i hans låtsasvärld, spelvärlden och lyckades nästan...

Nej, du har rätt Katzyn. Det är inget synd om männen som tar livet av sig. De bryr sig inte längre. Det går inte att ändra oavsett vad vi tycker nu.
Men visst är det lite synd om människor som på fullt allvar tror att världen är en bättre plats utan dem i den? Att det inte finns nån annan utväg?

Visste du förresten att det är tio gånger vanligare att män tar livet av sig efter en skilsmässa än kvinnor?
Tio gånger vanligare!

Med tanke på att 70% av skilsmässorna initieras av kvinnorna kunde man med feministisk logik (skippa skilja på korrelation och kausalitet) säga att många av dessa kvinnor kunde hängas ut som vållande till annans död.

Vad tycker du om det Katzyn?
Ska kvinnor få fortsätta döda män utan straff för att deras man är tråkig?

Det är synd om människor som tycker att världen vore en bättre plats utan dem, men på grund av att de har den känslan, inte specifikt och beroende på om de är födda med penis.

I övrigt bygger ditt resonemang på det underliggande antagandet att män är oförmögna att själva ta ansvar för sitt mående och sina livsbeslut, ansvaret för mäns mående menar du istället ligger på kvinnor som grupp. Här skiljer sig våra åsikter, jag anser att män har ett eget ansvar för sitt psykiska mående, och att detta ansvar inte är något som kan lassas över på kvinnor. Mer specifikt så menar jag att det inte är rimligt att kvinnor ska förvägras rätten till självbestämmande över sina kroppar och sin sexualitet, för att män ska kunna utnyttja desamma för att må bättre. Slaveriet avskaffades för många år sen, och jag anser att varje människa ska ha friheten att satsa på sin egen lycka och sina drömmar, istället för att tvingas ge upp dessa saker för att andra ska må bättre.

Många män har uppenbarligen ohyggligt svårt att inse att kvinnor inte längre är deras tjänarinnor som ska ha som livsuppgift att få dem att må bättre. Är de enda valen att vissa män tar livet av sig eller att kvinnor fortsätter att vara ofria till sin egen kropp och sin egen sexualitet, ja då tycker jag att kvinnornas rätt till frihet går före och att dessa män får välja bort sitt liv om de vill. Kan man inte vara lycklig i sig själv utan måste ha rätten att kontrollera och utnyttja andra för att må bra, och i synnerhet om man då känner behov av att våldta, misshandla och mörda, ja då kan det ju faktiskt stämma att världen är bättre för övriga utan sådana inslag. Självklart vore det förstås ännu bättre om män kunde ta ansvar för sina egna liv utan att behöva inskränka på kvinnors frihet att själva välja vem de vill knulla med.

Vad tycker du om det Pansarvecket? Kan män ta ansvar för sitt eget mående?
Citera
2017-02-07, 19:56
Medlem
Citat:

Nej, självmord är inte enda utvägen. Sexköp och kemisk kastrering finns också att tillgå Om du inte tillhör de ca 10% av män som kan attrahera kvinnor, då behöver du inte vidta ovan nämnda åtgärder.

Att kvinnor förminskar och helt saknar sympati för manligt lidande har vi vetat länge. Det är alltid lika osmakligt och ignorant (speciellt med tanke på att män alltid förväntas ha sympati för kvinnligt lidande), men kanske inte så konstigt med tanke på all feministisk hjärntvätt ni och även män utsatts för sedan födseln. Själv försöker jag att inte hata kvinnor men det blir svårare för varje dag.
Citera
2017-02-07, 20:04
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Nej, självmord är inte enda utvägen. Sexköp och kemisk kastrering finns också att tillgå Om du inte tillhör de ca 10% av män som kan attrahera kvinnor, då behöver du inte vidta ovan nämnda åtgärder.

Män är programmerade till att knulla kvinnor och när det behovet inte tillfredsställs under lång tid uppstår frustration, ångest, smärta och ilska. Så som samhället ser ut idag finns det och kommer framöver finnas en stor mängd sexuellt frustrerade män och det kommer på sikt leda till samhällets kollaps. Civilisationer som har blomstrat har sett till att majoriteten män varit tillfredsställda (genom t ex äktenskapet och idén en kvinna till varje man) och därför kunnat fokusera på att bygga upp och utveckla samhället. Sexuellt frustrerade män blir arga och har inget intresse av att bidra till samhället eftersom de ändå inte får något tillbaka. Denna grupp ökar kraftigt bland unga och kommer snart utgöra den stora majoriteten av män. I slutändan är både kvinnor och män lika stora offer för detta.

Att kvinnor förminskar och helt saknar sympati för manligt lidande har vi vetat länge. Det är alltid lika osmakligt och ignorant (speciellt med tanke på att män alltid förväntas ha sympati för kvinnligt lidande), men kanske inte så konstigt med tanke på all feministisk hjärntvätt ni och även män utsatts för sedan födseln. Själv försöker jag att inte hata kvinnor men det blir svårare för varje dag.

Men vad är detta för jäkla skitsnack? Har du någon aning om vad du babblar om eller gillar du bara att dra fakta ur röven när det passar dina syften?

Stora delar av vår västerländska civilisation idag är byggd av kyrkan, präster och munkar. Nu hände det ju förvisso att de stoppade in kuken i någon ibland, men idealet och idén var sannerligen ingen jävla "en kvinna till alla". Tvärtom var, och är på somliga ställen fortfarande, celibat det högst eftersträvade idealet och något som i grunden förordades för ALLA att leva upp till efter bästa förmåga. Många av västvärldens förnämsta tänkare praktiserade celibat.

Även efter att Sverige blev lutheranskt har det inte var någon jävla en kvinna till alla norm som rått. Stora delar av befolkningen har förblivit ogifta på grund av att de inte haft de ekonomiska förutsättningar till att sätta upp ett hushåll. Många, många män gick som drängar eller gesäller hela livet.

Sanningen är att förmodligen många fler män får ligga idag. Däremot ligger folk i etablerade förhållanden mer sällan än man gjorde förr.

Jag kan absolut sympatisera med att det är tråkigt för de män som inte har framgång med kvinnor och inte enbart sexuellt utan också att man känner sig ensam m.m. Det jag inte kan sympatisera med är idéerna på det här delforumet om att detta ska lösas genom att kvinnor ska förslavas till att ställa upp på sexuella relationer de inte önskar sig, för att män ska få ligga oftare. Att en persons lycka ska tas på en annans bekostnad är en pervers idé. Först och främst har varje person rätt till sin egen kropp och personliga integritet.
Citera
2017-02-07, 20:05
Medlem
Citat:

Att säga att endast 10% män får ha sex är bara löjligt. Möjligen bara de bästa 10% som får ha sex med de vackraste 10% kvinnorna, resten får nöja sig med kvinnor på sin egen nivå eller ta det som bjuds.
Citera
2017-02-07, 20:51
Medlem
Citat:
Självklart vore det förstås ännu bättre om män kunde ta ansvar för sina egna liv utan att behöva inskränka på kvinnors frihet att själva välja vem de vill knulla med.

I en optimal värld ja, men den stora majoriteten män kommer inte kunna tillfredsställa sitt mest basala behov efter mat och sömn utan att inskränka kvinnors frihet och därför kommer några av dem att göra det.

Det är bara en liten del av alla män som är attraktiva i kvinnors ögon och eftersom äktenskapskontraktet från förr inte längre utgör grunden för samhället så blir en stor del män numera utan sex. Man kan försöka göra allt man kan för att bli en attraktiv man, absolut, men det är inte säkert att det räcker. Många kämpar i åratal utan att lyckas och då börjar man tillslut överväga andra alternativ. Vissa väljer sexköp, vissa självmord, vissa checkar ut från samhället, går på soc, spelar tv-spel och röker på. Det gäller att hitta strategier för att slippa smärtan. Jag förstår att det som kvinna är helt omöjligt att relatera till detta men det är verkligheten för väldigt många män idag.

Jag säger inte att kvinnor ska sympatiknulla med män eller sänka sina standarder eller att kvinnors frihet ska inskränkas, jag konstaterar bara hur det är att vara man idag om man inte tillhör topp 10-15%, eftersom många kvinnor och feminister verkar tro att alla män glider fram i livet i ett konstant lyckorus. Det är tufft men det är bara att förhålla sig till det på något sätt och försöka må så bra som möjligt.
Citera
2017-02-08, 04:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är synd om människor som tycker att världen vore en bättre plats utan dem, men på grund av att de har den känslan, inte specifikt och beroende på om de är födda med penis.
Först vill jag tacka för ett jättebra svar. Det bästa på mycket länge faktiskt. Det märks att du tänkt mer än många andra på de här frågorna och till syvende och sist ligger det på såna som oss att till slut förbättra världen. De som låser sig vid en åsikt och vägra lyssna på något annat får komma och bidra när de kommit ur sina gropar och skyttegravar. Världen blir aldrig bättre betraktat från ett hål i marken.
Det finns en grupp i Sverige som det är helt okej att sparka på hur mycket de än ligger, gömmer sig på rummet och vägrar komma ut eller tittar skamset i marken och inte vill säga nånting. En del ser dem som den tysta starka typen, andra ser dem på rummet som antisociala gamers med hår i handflatan. För de allra flesta är de socialt sett lite awkward, för de har aldrig inkluderats nånstans och de uppmuntras att inte ta så mycket plats, vare sig i skolan, gymnasiet eller högre utbildningar, för du vet. Vi måste ge mer plats åt kvinnorna pga patriarkatet! Tänk på lönegapet och andra falska narrativ som vänstern utpressar oss på pengar med.[/quote]
I övrigt bygger ditt resonemang på det underliggande antagandet att män är oförmögna att själva ta ansvar för sitt mående och sina livsbeslut, ansvaret för mäns mående menar du istället ligger på kvinnor som grupp. [/quote]Det får du nog svårt att visa att min position skulle vara. Jag vet att många män i Sverige är totalt vilse i sina respektive mansroller. De saknar manliga förebilder och mamma kan mycket väl vara en sån som hatar män. Det växer han upp med och hon glömmer bort att säga att hon naturligtvis inte menar sin lilla man. Det är då du får de här Lucas Hertzmantyperna. (Lucas Hertzman: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=6306200)
Jag brukar vara känslig för vem eller vilka man pekar ut och I det här fallet säger du kvinnor. Något jag aldrig skulle hänga ut som grupp. För ni är ingen grupp. Inte om nånting faktiskt utom era kromosomkombinationer och avvikande kroppsdelar. Eller människor, som Åsa Romson så delikat uttryckte det. Jag hänger ut dem som matar er med trollerier och lättsmälta lögner. Såna där som skapar splittring mellan könen där splittring definitivt inte är vad som behövs. Att Åsa Romson inte ens ville räkna oss män som människor må vara hänt, för hon är inte kvar i toppen av regeringen. (Det blev hon förresten efter det uttalandet, märkligt nog. Gissa om en man sagt något liknande om kvinnor? Hujedamej vilket nytt svårslaget rekord i utslängd från riksdagen vi hade fått. Det hade gått fortare än för den där basisten i bandet som tryckte en snöflingas ansikte mot sitt skrev en bråkdels sekund för att se inom ett dygn att managern slutat, Sony sagt upp kontraktet, bokningsbolaget bytt till hemligt nummer och han fick sparken. För vadå? Hon blev ju kränkt ju!!!)
Ansvaret för hur vi mår som folk ligger hos oss alla. Vi, samhället sätter tonen för under vilka förhållanden folk ur alla samhällsklasser, kön och bakgrunder känner sig välkomna. Många välkomnar nästan allt och det är bra. Synd bara att samma personer ofta inte välkomnar vita män, för att påståendet vita män för länge sen och långt borta har alltid förtryckt kvinnor, så det är okej.
En kollektiv bestraffning för något som kanske hänt historiskt, men det har inte hänt dem som godkänner beteendet och det är inte de som nu förtrycks som kompensation som begått förtrycket. De vita män vi har här får utgöra syndabock för allt ont som hänt i världen, trots att det är VI som förbjudit allt det där gamla förtrycket och gett er den makt som ni (radikalfeministerna) nu missbrukar för sina egna syften. Genom att sparka på vita män generellt med ständiga offernarrativ. Alla budskap i stil med ”kvinnan är det eviga offret och mannen är den skyldige, vi borde göra något åt mannen” kryper till slut innanför skinnet på unga känsliga människor. Kvinnor så unga som 10 börjar upprepa det de hör och pojkar som inte ens vet vad våldtäkt är får höra att de är såna där äckliga förtryckare, tafsare och våldtäktsmän. Och medan vi ändå är inne på att ta ansvar för sina livsbeslut. Hela lönegapet går att förklara med just det. Om män och kvinnor startade en gemensam grupp skulle de flesta av denna sorts problem minska avsevärt. Skicka elitisterna, förlåt feministerna där de hör hemma. Bland andra kommunister.
Citat:
Här skiljer sig våra åsikter, jag anser att män har ett eget ansvar för sitt psykiska mående, och att detta ansvar inte är något som kan lassas över på kvinnor. Mer specifikt så menar jag att det inte är rimligt att kvinnor ska förvägras rätten till självbestämmande över sina kroppar och sin sexualitet, för att män ska kunna utnyttja desamma för att må bättre. Slaveriet avskaffades för många år sen, och jag anser att varje människa ska ha friheten att satsa på sin egen lycka och sina drömmar, istället för att tvingas ge upp dessa saker för att andra ska må bättre.
Det finns en kille som heter Jordan B Peterson i Kanada, som förutom att vara en klinisk psykolog även är professor. Hans specialområden är omvärldsanalyser som beskriver hur värden, inklusive föreställningar om gott och ont, reglera känslor och motivation och personlighet och dess transformationer, som beskriver psykologiska teorier från Eliaden, Jung, Freud, Rogers, Gray, Luria, Sokolov, Vinogradova, Panksepp, Nietzsche, Kierkegaard och Solsjenitsyn osv. Allt sånt här har människan funderat på i tusentals år och i brist på annat hittade vi på tolvhundra olika gudar på skogsturkens fråga ”vem vare som fucking kasta”.
Han har en youtubekanal med snart 200 filmer som fått snart fem miljoner visningar. Man behöver inte se många förrän man förstår att våra diskussioner här är både banala och ytliga. Den enda i Sverige jag velat diskutera detta på allvar med är Lena Andersson, känd från programmet Allvarligt talat i P1. Och David Eberhard.
Anledningen till att jag skickar med detta tips är att även du ville utmåla tjejer till offer eller slavar och undersåtar till män, för deras varje behag.
Du vet mycket väl att det inte ser ut så här i världen. Inte på denna sida om Turkiet i annat än dysfunktionella hem.
Du vet att de flesta av oss mer än gärna är jämlika och jämställda. I den allmänna debatten utmålas en helt annan bild och om du inte utmanar den med oss andra som också ser den som falsk kan det bero på åtminstone två saker. Du hoppas få ut något mer och försprång av det, oavsett på vems bekostnad det är, eller så hatar du bara män vare sig du vet om det eller inte. Finns det fler möjliga svar är du välkommen att posta varför just du ”inte är emot de uppenbart falska anklagelserna mot vita män”.
Citat:
Många män
Hur många exakt? Jag har alltid levt i tron att vi är ganska lika här. Är du säker på att du inte pratar om något monster i garderoben eller under sängen här?
Citat:
har uppenbarligen ohyggligt svårt att inse att kvinnor inte längre är deras tjänarinnor som ska ha som livsuppgift att få dem att må bättre.
Jag väljer ”har aldrig hänt för tusen kronor!” och kontrar med vilka är det som gnäller och mår dåligt, hela tiden? Vilka är det som i tiotusentals är sjukskrivna i flera år för att de ”mår dåligt”? Vad är det för epidemi som startade direkt när den bortre gränsen för hur länge man kan vara sjukskriven togs bort? Varför är vi världens ensammaste folk?
Citat:
Är de enda valen att vissa män tar livet av sig eller att kvinnor fortsätter att vara ofria till sin egen kropp och sin egen sexualitet, ja då tycker jag att kvinnornas rätt till frihet går före och att dessa män får välja bort sitt liv om de vill.
Det var en väldigt knepig koppling du gjorde där. Den kräver nästan lite dubbeltänk för att få ihop. Vi tar dem en och en. Män har massor av val, med eller utan kvinnor. Det har kvinnor också. Fler faktiskt. År1280 ungefär togs mannens rätt att betrakta kvinnor som ägodelar bort. Då straffades övergrepp mot kvinnor med döden. Det var den sortens allvar man faktiskt menade att det räcker nu. De som begått övergrepp mot kvinnor har sen dess varit brottslingar och det vet precis varje man om. Är man lite psykiskt störd begår man brott ändå, men idag blir man inte av med huvudet. Man slängs i fängelse om man bedöms skyldig. Att det finns män och kvinnor som utnyttjar varandra är en del av att vara människa i en värld där det finns oändligt med saker och upplevelser som män och kvinnor vill ha. Fanns det bara mat, ett varmt hem och inget annat att bry sig om, så skulle man troligen bara ligga och krama varandra. Men det räcker varken för män eller kvinnor. Och så finns det andra hot. Och andra människor som bor i finare hem, eller har fler barn. Du minns vad de sju dödssynderna är va?
Nu vet du varför de uppstod. De ingår i människans repertoar oavsett om man är man eller kvinna.
Citat:
Kan man inte vara lycklig i sig själv utan måste ha rätten att kontrollera och utnyttja andra för att må bra, och i synnerhet om man då känner behov av att våldta, misshandla och mörda, ja då kan det ju faktiskt stämma att världen är bättre för övriga utan sådana inslag. Självklart vore det förstås ännu bättre om män kunde ta ansvar för sina egna liv utan att behöva inskränka på kvinnors frihet att själva välja vem de vill knulla med.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-02-08 kl. 04:53.
Citera
2017-02-08, 04:51
Medlem
Pansarveckets avatar
Det finns diagnoser åt det där generella hållet. Tänker man fel hamnar man ofta i gränslandet för narcissism, psykopaotologiskt beteende, sociopati eller annat. En film med Jordan som kan vara aktuell för de som sörjer Trump och de som köpt den postmodernistiska tron är denna: https://youtu.be/DAncrmE6YV0?list=PL22J3VaeABQD8oW-mqWpKumeqglQCe6VZ [/quote]Vad tycker du om det Pansarvecket? Kan män ta ansvar för sitt eget mående?[/quote]Jag kan och jag kallar mig man. Men jag kan bara tala för mig själv och det jag ser runt omkring mig. Det ser ut som att många män inte bara tar ansvar för sig, de sätter ganska ofta också kvinnor och barn före sina egna behov. De ”riktiga männen” alltså. Inte de här männen som aldrig haft nån som kan lära ut hur det är att vara man. En uppgift som ingen kvinna kan lära ut.
Ett av skälen att jag valde denna film som exempel är den uppenbara koppling han gör till Hans Roslings budskap (runt 16:00).
Må han vila i frid.
Citera
2017-02-09, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja jag har då inte påstått något annat. Det är TS och andra i tråden som förutsätter att jag som kvinna inte behöver anstränga mig för att uppnå något här i livet och hur mycket hårdare män har det på alla sätt och vis.
Män måste väl vara lättare att få på kroken än kvinnor. Kvinnor kontaktas ju konstant av män hör man. I övriga hänseeneden:vet ej, säkert blandad kompott
Citera
2017-02-09, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Män måste väl vara lättare att få på kroken än kvinnor. Kvinnor kontaktas ju konstant av män hör man. I övriga hänseeneden:vet ej, säkert blandad kompott

Om man är mellan 14 och 24 ja. Fast vad spelar det för roll när ingen av de som man faktiskt gillar gillar en tillbaka. Ja man får knulla fast gör man det blir man ju en billig hora i folks ögon.
Citera
2017-02-09, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om man är mellan 14 och 24 ja. Fast vad spelar det för roll när ingen av de som man faktiskt gillar gillar en tillbaka. Ja man får knulla fast gör man det blir man ju en billig hora i folks ögon.
Varför bryr sig kvinnor så fasligt mycket om sitt anseende !? Är väl bara när det inkräktar på jobbet det spelar roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in