2017-01-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Tar ca 2 timmar med bil till området hon hittades på, fram o tillbaka ca 4 timmar. Stämmer kusligt bra med tiden hyrbilen var borta på lörd fm...
41 min enligt google maps? Ska vara ca 5 mil bilväg
Citera
2017-01-22, 18:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
55 min enligt google maps? Ska vara ca 4 mil bilväg

Man kanske ska lägga till lite tid för att köra runt och leta, hantera kroppen samt städning av bilen, verkar rimligt.
Citera
2017-01-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kanske ska lägga till lite tid för att köra runt och leta, hantera kroppen samt städning av bilen, verkar rimligt.
Jo det är klart
Citera
2017-01-22, 18:28
Medlem
Citat:

Tror du att de dumpat henne från land ner i vattnet? Det var inga smarta mördare det här.
Citera
2017-01-22, 18:28
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Stämmer bra. Blev lite tokigt där..
Citera
2017-01-22, 18:29
Medlem
Polisen tror att kroppen har kastats i vattnet och drivit i land. Polisen tror däremot inte att den som kastat henne i vattnet använt båt. Det anses dock vara sannolikt att hon kastats i havet vid en annan plats.

De två dråpmisstänkta grönländarna har ännu inte fått kännedom om likfyndet. Bägge sitter i isolering på fängelset Litla-Hraun. De ska dock känna till att det hittats blodspår i bilen.

De två grönländarna sitter sedan tidigare häktade misstänkta för dråp. En av männen är i 25-årsåldern och den andre i 30-årsåldern. Ingen av dem är sedan tidigare kända av isländsk polis. Den som tros ha kört bilen ska enligt Stundin tidigare vara dömd för narkotikabrott på Grönland. Han ska vid ett tillfälle dessutom ha anmälts för sexualbrott, men åtalades aldrig.

Mer finns på http://www.islandsbloggen.com/2017/01/forsvunna-birna-brjansdottir-hittad-dod.html
Citera
2017-01-22, 18:29
Moderator
OYs avatar
Ironiskt not så har man inte kameror enbart på öns golfbanor, finns bland annat en kamera som täcker väg 427 vid Strandakirja.
Citera
2017-01-22, 18:30
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Nu känner jag inte till just den vägen men isländska vägar är inte som de flesta svenska. De är ofta minst sagt dåliga. Inte utan anledning som en så stor andel av deras bilar är fyrhjulsdrivna. Det tar ofta lång tid att köra även kortare sträckor.
Citera
2017-01-22, 18:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Polisen tror att kroppen har kastats i vattnet och drivit i land. Polisen tror däremot inte att den som kastat henne i vattnet använt båt. Det anses dock vara sannolikt att hon kastats i havet vid en annan plats.

De två dråpmisstänkta grönländarna har ännu inte fått kännedom om likfyndet. Bägge sitter i isolering på fängelset Litla-Hraun. De ska dock känna till att det hittats blodspår i bilen.

De två grönländarna sitter sedan tidigare häktade misstänkta för dråp. En av männen är i 25-årsåldern och den andre i 30-årsåldern. Ingen av dem är sedan tidigare kända av isländsk polis. Den som tros ha kört bilen ska enligt Stundin tidigare vara dömd för narkotikabrott på Grönland. Han ska vid ett tillfälle dessutom ha anmälts för sexualbrott, men åtalades aldrig.

Mer finns på http://www.islandsbloggen.com/2017/01/forsvunna-birna-brjansdottir-hittad-dod.html

Ny info, då måste jag omvärdera min tro. Birna hittades alltså på själva stranden, ja det talar såklart för att hon har dumpats i havet någonstans.
Citera
2017-01-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ironiskt not så har man inte kameror enbart på öns golfbanor, finns bland annat en kamera som täcker väg 427 vid Strandakirja.

Attans

Har polisen sagt något om att bilen synts på övervakningsfilm där?
Citera
2017-01-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ny info, då måste jag omvärdera min tro. Birna hittades alltså på själva stranden, ja det talar såklart för att hon har dumpats i havet någonstans.
Din teori om att hon gömts i skreva som låg i anslutning till havet behöver ju inte vara fel. Tidvattnet kanske har 'dragit' ut henne?
Citera
2017-01-22, 18:37
Medlem
Citat:

Ja, på stranden är på stranden och inte i en skreva som inte finns på stranden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in