Citat:
Det kan være at T är drogberoende själv. Kanskje rör det seg inte bara om hasj. M sa at han virket nykter da han var på puben. Kanskje det var för att det var han som körde bilen.Enligt M fick han några øl av NOs vinst (vinsten var 8 öl) Det kan jo vara at T i tidsrommet mellom kl. 03.30 og 05.30 har tagit droger som tar bort känslan av samvete. Kanske han inte heller minns. Eller så har han planerat det.
Det kan vara så att B satt i bilen, trode hon skulle hem. Alt hende efter att NO var ute av bilen.
NO mins ett viktigt øyeblikk, han trode han såg två flickor i baksätet. Det var ett vendepunkt, polisen visste då at de två männen inte har samordnat sine förklaringar. Varför det? Tydligen har T berättat något annat än att det fanns två flickor i baksätet?
Det kan vara så att B satt i bilen, trode hon skulle hem. Alt hende efter att NO var ute av bilen.
NO mins ett viktigt øyeblikk, han trode han såg två flickor i baksätet. Det var ett vendepunkt, polisen visste då at de två männen inte har samordnat sine förklaringar. Varför det? Tydligen har T berättat något annat än att det fanns två flickor i baksätet?
Allt verkar entydigt på att NO var starkt berusad och jag tror inte hans medvetandegrad var särskilt påtaglig, snarast försumbar, den kvällen (han blev utkastad från puben pga att han låg sovandes över bordet) och inte heller under bilfärden. Sedan stöp han i säng (enligt någon besättningsman).
Jag har funderat på detta som NO angett som betydelsefull vändning eller dylikt.
Jag tror att det viktiga ögonblicket var när han insåg att det var MGM som sagt vi har TVÅ tjejer i baksätet och poliserna övertygar honom att det är bevisat att den bara finns DNA från den mördade Birna och han inser att MGM ljugit och fått honom att tro att det var två. Och inser vad som hänt samt att MGM därmed försökte involvera honom i en händelse han inte medverkat i. Samt konsekvensen att MGM försökte förflytta skuldbördan på honom.
Den insikten var ett avgörande ögonblick. En av dom ljög och det var inte NO.
Och tack för att du har hjälpt oss här i tråden med översättning av artiklar, Disalicious.