• 1
  • 2
2017-01-17, 10:48
Medlem
pelle49s avatar
Viasat har skickat ut information till sina kunder med (bland annat) följande text:
"Fler kanaler och utökat innehåll innebär att vi behöver höja priset. Från den 1 mars 2017 justerar vi därför upp kostnaden..."
Eftersom jag inte beställt några nya kanaler så kontaktade jag kundtjänst för att meddela att jag inte accepterar prishöjningen. Jag fick inte behålla ursprungsabonnemanget! När jag nu försöker att säga upp abonnemanget så är det svårt. Telefonsvararen meddelar att det är så många som ringer så jag uppmanas att ringa igen senare i veckan. Det går inte att maila Viasat.

Vad betyder detta? Är deras respekt för kunderna minimal? Är det så många fler än jag som gått i taket och kastar ut Viasat så att de inte hinner med att administera?
Citera
2017-01-17, 11:14
Medlem
Viasat har tappat många tittare. Men att agera på det sätt du beskriver är riktigt dåligt. Men de är inte de enda. Ring in och kolla hur du kan säga upp abonnemanget.
Citera
2017-01-17, 11:29
Medlem
pelle49s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surpuppan33
Viasat har tappat många tittare. Men att agera på det sätt du beskriver är riktigt dåligt. Men de är inte de enda. Ring in och kolla hur du kan säga upp abonnemanget.
Att ringa Viasat är en heltidssysselsättning,när jag försökte så var det 32 personer i kö på valet "Tryck 2 för att nedgradera eller säga upp abonnemanget". Men jag ska inte ge mig!
Citera
2017-01-17, 11:39
Medlem
DjPuttes avatar
Snälla någon det är kanaler som ingår i silver & guld abonemangen som dem lagt till föra att förnya, Sedan att man höjer priset är väl ngt man förstår rättigheterna kostar etc etc det är inget självspelade piano utan det ska underhållas och förnyas så i mina ögon så gör dem det rätt i detta fall!

Sedan så har dem aviserat sedan ett tag höjning av priset kommer ske fick det infot redan förra året att så blir 2017 så ngn överraskning är det inte för min del!
Citera
2017-01-17, 12:40
Medlem
Storskojarns avatar
Ringa Viasat är i stort sett omöjligt, telefonkö från helvetet, riktigt dåligt
Citera
2017-01-17, 12:41
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Snälla någon det är kanaler som ingår i silver & guld abonemangen som dem lagt till föra att förnya, Sedan att man höjer priset är väl ngt man förstår rättigheterna kostar etc etc det är inget självspelade piano utan det ska underhållas och förnyas så i mina ögon så gör dem det rätt i detta fall!

Sedan så har dem aviserat sedan ett tag höjning av priset kommer ske fick det infot redan förra året att så blir 2017 så ngn överraskning är det inte för min del!
Precis men här är det ju en person som INTE fått fler kanaler och ÄNDÅ skall betala mer.

Det där med att det är svårt att komma fram i telefon är ju för att de vill ha det så. Ringer du till nytecknande av abonnemang svarar de direkt. Du kan dock skicka ett mail och säga upp det. Orkar inte leta upp det nu men det finns prejudicerande fall som säger att uppsägning via mail är giltigt, om jag minns rätt finns det till och med ett sådant fall med just TV-abonnemang.
Citera
2017-01-17, 13:05
Medlem
Tro fan att det går dåligt för dom, det är ju inte många som fortfarande betalar deras sjuka överpriser.
IPTV, streaming, netflix osv tar över mer och mer.
Tycker det är dags för Viasat att gå i putten.
Citera
2017-01-17, 13:21
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Viasat har skickat ut information till sina kunder med (bland annat) följande text:
"Fler kanaler och utökat innehåll innebär att vi behöver höja priset. Från den 1 mars 2017 justerar vi därför upp kostnaden..."
Eftersom jag inte beställt några nya kanaler så kontaktade jag kundtjänst för att meddela att jag inte accepterar prishöjningen. Jag fick inte behålla ursprungsabonnemanget! När jag nu försöker att säga upp abonnemanget så är det svårt. Telefonsvararen meddelar att det är så många som ringer så jag uppmanas att ringa igen senare i veckan. Det går inte att maila Viasat.

Vad betyder detta? Är deras respekt för kunderna minimal? Är det så många fler än jag som gått i taket och kastar ut Viasat så att de inte hinner med att administera?
När du säger upp abonnemanget, påpeka att det är på grund av prishöjningen. Abonnemanget kommer då avslutas från sista februari.
Citera
2017-01-17, 13:33
Medlem
Säga vad man vill om Viasat, men de har ju fantastiska fotbollsrättigheter.
Premier League, La Liga, Serie A och Champions League.

De får iallafall mig att betala även om jag verkligen håller med om att det har varit prishöjningar så det räcker.
Citera
2017-01-17, 13:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Att ringa Viasat är en heltidssysselsättning,när jag försökte så var det 32 personer i kö på valet "Tryck 2 för att nedgradera eller säga upp abonnemanget". Men jag ska inte ge mig!
Skriv uppsägningen i ett hederligt gammalt brev, så slipper du ödsla tid i telefonkön. Kostar bara lite porto och pappret och måste hanteras av företaget inom rimlig tid.
Citera
2017-01-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Kompis
Tro fan att det går dåligt för dom, det är ju inte många som fortfarande betalar deras sjuka överpriser.
IPTV, streaming, netflix osv tar över mer och mer.
Tycker det är dags för Viasat att gå i putten.
Men Viaplay måste väl bringa in en del stålar?
Citera
2017-01-17, 14:22
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kanske fått effekt av att en del sagt upp abonnemang pga av zlatan fokuset? Får mitt viasat gratis själv hade jag aldrig betalat för skiten så som dem håller på. Lägg därtill deras usla studior med äckel bojan med flera. Det roliga är ju att dem flesta zlatan fans är låginkomsttagare/blattar så dem kommer ju knappast ha råd med priset på viasat med höjningen. Och det är ju just dem dem riktar sig till nu. Hoppas dem faller helt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in