2017-01-17, 15:34
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitface
Haha
Har du lust att utveckla?

TS du kan ju ta en titt på deras streamingtjänst Viaplay.

Efter x antal år med problem så fort det var en stormatch i PL eller CL så buffrade matcher sönder totalt. Och dom hade mage att höja då även till 299-399 :- så då var måttet rågat.

Har dom investerat något i sina servers nu eller samma problem fortfarande sen 2011-2012 ?
Citera
2017-01-17, 15:45
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Visar ju bara en PLmatch på lördagar klockan 16...

Det är ju inget val Viasat har gjort, det kommer från england där dom också bara visar en 16 match på lördagar för dom ville ha ha mer publik på arenorna.
Citera
2017-01-17, 15:46
Medlem
jag tycker Viaplay fungerar bra. Förstår inte varför man vill ha det som tv-kanalsabonnemang. Viaplay har ingen bindningstid och du kan enkelt säga upp eller börja med det på hemsidan, inga krångliga köer.
Citera
2017-01-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
...och sen visar man några andra i repris på kvällen. Va fan liksom.

Undra om någon har sett en av dem någonsin xD
Citera
2017-01-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Det är ju inget val Viasat har gjort, det kommer från england där dom också bara visar en 16 match på lördagar för dom ville ha ha mer publik på arenorna.

De tar mer betalt nu än vad de gjorde när de fick visa alla så undra varför kunderna försvinner när de bara lägger fokus på Zlatan och United.
Citera
2017-01-17, 16:00
Medlem
M86As avatar
Viasat (genom Discovery Communication) köpte ju rättigheterna för att sända OS i Europa fram tills 2024 för 12 miljarder!
Någon skall ju betala för det... Själv skulle jag aldrig teckna ett avtal med Viasat (eller något annat tv-abonnemang) eftersom det är så hj**la dyrt!
Citera
2017-01-17, 16:05
Medlem
Dom visar ingen match då.

Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Citera
2017-01-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M86A
Viasat (genom Discovery Communication) köpte ju rättigheterna för att sända OS i Europa fram tills 2024 för 12 miljarder!
Någon skall ju betala för det... Själv skulle jag aldrig teckna ett avtal med Viasat (eller något annat tv-abonnemang) eftersom det är så hj**la dyrt!

Fast det där stämmer inte. Det är SBS Discovery som köpt upp OS rättigheterna fram till 2024. SBS Discovery är ett eget mediabolag precis som MTG (ägarna av Viasat) är.

Antagligen kommer deras paket lösningar öka i pris också inför nästa OS.
Citera
2017-01-17, 16:26
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Undra om någon har sett en av dem någonsin xD
Typ massa skulle jag tro. En fotbollsmatch kan ju vara underhållande även som repris.
Citera
2017-01-17, 16:39
Medlem
Någonsin hört talas om inflationsjusterad prissättning?
Citera
2017-01-17, 16:41
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Dom visar ingen match då.

Alldeles riktigt, detta beroende på att de tror att folk då hellre stannar hemma eller på puben och kollar matchen.

Gällande att Viasat bara visar en match lördagar kl 16 beror det på en prejudicerande dom häromåret i EU-domstolen (?) som konstaterade att det var ok för en pub att skaffa ett abonnemang i annat EU-land för att billigare kunna visa matcher. Kort efter detta ändrades tv-avtalen till det sämre.
Citera
2017-01-17, 16:57
Medlem
Patrixks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Säga vad man vill om Viasat, men de har ju fantastiska fotbollsrättigheter.
Premier League, La Liga, Serie A och Champions League.

De får iallafall mig att betala även om jag verkligen håller med om att det har varit prishöjningar så det räcker.

Ja jag har haft viasat innan pg.a all sport. Fina sport paket men alla dessa höjningar har fått mej att avsluta mina månads abonnemang. Istället kollar jag free streaming på www.hahasport.com eller på http://www.sportp2p.com/live/ och där är det ofta bra kvalitet och GRATIS! Krävs heller inga registreringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in