2022-03-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Aldrig förstått varför man väljer att ha en svensk fjantig brytning på ett ord som företagsnamn, verisure istället för verysure. Nej tack

Och ordet "sure" är ju pinsamt också eftersom det betyder säker = fast bestämd/övertygad och inte säker som i skyddad/i säkerhet/tryggad.

Hela ordet är som att någon som är dyslektiker och lite efter samt katastrofal i engelska och ordförståelse har kommit på namnet.
Citera
2022-03-24, 15:35
Medlem
itsallalies avatar
Strålande reklam Aftonbladet bjuder på idag för företaget.

Har sedan flera år tillbaka haft på känn att man fifflar sig fram, ännu ett företag som bara vill sko sig på folks osäkerhet och rädsla.
Citera
2022-03-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Och ordet "sure" är ju pinsamt också eftersom det betyder säker = fast bestämd/övertygad och inte säker som i skyddad/i säkerhet/tryggad.

Hela ordet är som att någon som är dyslektiker och lite efter samt katastrofal i engelska och ordförståelse har kommit på namnet.

Ja när du säger det, det också.
Citera
2022-03-25, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Strålande reklam Aftonbladet bjuder på idag för företaget.

Har sedan flera år tillbaka haft på känn att man fifflar sig fram, ännu ett företag som bara vill sko sig på folks osäkerhet och rädsla.

Vad tror du Aftonslasken har för agenda? Varför ger sig idioten Aschberg på just Verisure? Och inte Sector Alarm eller för den delen Säkra Larm?

Tänk ett varv till.

Och sen kommer det, den svenske vd:n tjänar si och så och bor i Djursholm. Och huvudkontoret i USA är i en SKYSKRAPA. Och högste bossen där tjänar si och så.

Vad tror du är agendan?

Och ge mig gärna nåt alternativ till ett bättre skydd än ett larm? Sitta vaken varje natt med en fulladdad Kalaschnikov? Ni är fan så naiva. Pundaren går in genom altandörren på en villa med en plastkasse från ICA eller Liedl, fyller den snabbt med det som får plats i påsen. Oavsett om larmet går, hans aktion tar bara några minuter. Påse därför att han kan slänga den i närmsta buske om snuten är efter honom. Inget bevis på stöld, pundaren går fri. Men Securitas kan åka dit, tillse till att glaset i altandörren blir lagat plus annat.

Stora stölder.....ja då kommer de med skåpbil och tömmer det mesta. Framförallt i de hus som saknar larm.

Att en och annan i Sverige har fått ett felmonterat larm eller inte skött servicen eller inte förstår funktionen.....ja, vafan....idioter finns överallt. Eller att larmföretaget har en urusel montör...

Men fundera på varför Aschberg kör det här. Styrt. Nån konkurrent som har supit ihop med Robban?

Robban har 100% säkert ett eget larm. På husen och båtarna. Vi får ge oss ut och kolla dekalerna.
Citera
2022-03-25, 05:50
Bannlyst
En väktare är en vanlig civilperson får inte ens bära lättbeväpning som MP5 eller KSP M/58 därav har begränsade möjlighet nedkämpa tjuven.

Alarm är vad det är alarm, det är bara kling och klang som har befogheter. Inte ens schimpanserna i tunnelbana som kallas ordningsvakter får göra något.
Citera
2022-03-25, 10:23
Medlem
En vän till mig jobbar som väktare, som bla jobbar åt Verisure.

Han säger att han under sina 18 år ALDRIG hunnit fram på ett larm. Orsaken är följande. När larmet kommer sitter han I sin bil 30 km från platsen . Han åker då till kontoret, letar på rätt nyckel och koder, och åker till platsen. Allt detta tar för lång tid.
Citera
2022-03-25, 12:16
Medlem
Scientologys avatar
Falsk Trygghet

Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Såg just detta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-for-kunderna samt https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-inte-fungerat på förstasidan i aftonbladet och har en lustig historia om Verisures säljare:

De kontaktade mig efter att jag fyllt i något på Instagram med skälet "Vi har ett erbjudande för de i ditt område nu" (Total bullshit) och ville demonstrera sina larm. Jag var intresserad av en kostnadsuppgift men de envisades om att skicka hit en demonstrerare så so be it. Han satte sig i köket och berättade allt jag behövde veta om larmen (som var svindyra, typ flera tusen i installationsavgift och sedan flera hundra i månaden) och jag i min tur att jag hade problem med en kille som inte lämnade mig ifred och då jag bodde på ett utsatt sätt, ville jag ha någon form av säkerhet.

Efter demonstrationen frågade han om att "ses igen" Han stötte alltså på en kvinna som just berättat att hon hade en galning efter sig. Ingen förståelse eller empati alls för att jag förmodligen var rädd. När han märkte att jag tvekade svarade han "Eller jag kanske inte är din typ?" Varpå jag svarade "Nej du är väl inte galen nog.." på ett sarkastiskt sätt med tanke på situationen. Han svarade då "Eller så kanske jag är det..vem vet?" Vilket skrämde skiten ur mig. Man skämtar för fan inte om en sådan sak när jag just berättat jag har en galning efter mig!

Han ringde iallafall upp mig efter ett par dagar och ville ses, jag tvekade fortfarande och nu kom skumma grejen nummer två: Han ville inte ses ute som normalt folk utan "Jag trivs inte ibland människor" så han ville ses hemma hos mig. Och inte bara det utan han skulle ha mig att laga mat åt honom också som om han var kungen på täppan och skulle ha en främmande kvinna att stå och passa upp på honom första gången man sågs. Kändes som han försökte kolla hur långt han kunde köra med mig. Han skulle swisha mig till ingredienserna och allt..Kände mig totalt påträngd och svarade att "Nej jag gör inte så du utan vill du ses kan vi göra det över en fika på ett kafé eller över en promenad, mitt hem är min fristad så där drar jag gränsen"

Han förstod inte utan tjatade på så jag blockade honom. Och han var någon form av chef, sa han vilket nog kan stämma, kollade upp honom och han bodde fint med en ny bil så.

Detta är deras försäljare.. Så mja, jag kan nog se att artikeln har rätt. Från en kvinna till andra därute; anlita INTE dessa.
Ok, tack för tipset. I bästa fall ger de en falsk trygghet! En falsk trygghet man betalar dyrt för, för så snygga är väl inte dekalerna?
Citera
2022-03-25, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Ok, tack för tipset. I bästa fall ger de en falsk trygghet! En falsk trygghet man betalar dyrt för, för så snygga är väl inte dekalerna?
Nej det är tramserier bara vilket jag förstod direkt. Det bästa man kan ha mot inbrott är en stor tränad hund som inte äter mat från främlingar så den inte kan sövas eller en ilsken jävla bodybuildare som sover på soffan för en peng. Man kan även göra som jag gjorde och jaga ut dem med basebollträ. Det var effektivt.

Betala flera tusen för ett larm som i princip tvingas på en var en så uppenbar scam att inte ens jag gick på'ren. Men de tjänar ju gott på att lura folk; de byggde upp ett miljardimperie pga detta världen över med stora flotta kontor. Äckligt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gmiljoninkomst
Citera
2022-03-25, 14:14
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt

Han säger att han under sina 18 år ALDRIG hunnit fram på ett larm. Orsaken är följande. När larmet kommer sitter han I sin bil 30 km från platsen . Han åker då till kontoret, letar på rätt nyckel och koder, och åker till platsen. Allt detta tar för lång tid.

även om dom skulle hinna fram, vad ska dom göra, riskera eventuellt sitt liv eller mot nån påtänd tjuv med en stor vass kniv haha ? så jävla önsketänkande lite pipande larm stoppar.. dom säljer hela sin affärside på rädsla bara. så tragiskt så många betalar för skiten.

bästa är att köra nån egen lösning med kamera, se till man har en bra dörr och en gallerdörr, det stoppar dom flesta tjuvar såvida man inte bor på marknivå då är det lite svårare. Sen kan man köpa nån billig klisterdekal o klistra på dörren att det är larmat haha.
Senast redigerad av swebarb 2022-03-25 kl. 14:17.
Citera
2022-03-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Vad tror du Aftonslasken har för agenda? Varför ger sig idioten Aschberg på just Verisure? Och inte Sector Alarm eller för den delen Säkra Larm?

Tänk ett varv till.

Och sen kommer det, den svenske vd:n tjänar si och så och bor i Djursholm. Och huvudkontoret i USA är i en SKYSKRAPA. Och högste bossen där tjänar si och så.

Vad tror du är agendan?

Och ge mig gärna nåt alternativ till ett bättre skydd än ett larm? Sitta vaken varje natt med en fulladdad Kalaschnikov? Ni är fan så naiva. Pundaren går in genom altandörren på en villa med en plastkasse från ICA eller Liedl, fyller den snabbt med det som får plats i påsen. Oavsett om larmet går, hans aktion tar bara några minuter. Påse därför att han kan slänga den i närmsta buske om snuten är efter honom. Inget bevis på stöld, pundaren går fri. Men Securitas kan åka dit, tillse till att glaset i altandörren blir lagat plus annat.

Stora stölder.....ja då kommer de med skåpbil och tömmer det mesta. Framförallt i de hus som saknar larm.

Att en och annan i Sverige har fått ett felmonterat larm eller inte skött servicen eller inte förstår funktionen.....ja, vafan....idioter finns överallt. Eller att larmföretaget har en urusel montör...

Men fundera på varför Aschberg kör det här. Styrt. Nån konkurrent som har supit ihop med Robban?

Robban har 100% säkert ett eget larm. På husen och båtarna. Vi får ge oss ut och kolla dekalerna.

Av en befolkning på 10 miljoner människor, har de lyckats hitta 20 fall där larm inte fungerar, och de slår upp det jättestort. Man nästan om aftonbladet och Aschberg har lyckats få till ett förmånligt avtal med stöldligorna, där de blivit lovade en icke obetydlig procent från försäljningen av stöldgodset.

Tyvärr leder kampanjer som dessa att personer avslutar larm, eller avstår från att skaffa dem, vilket leder till att tjuvar som annars hade gripits nu kommer undan. Även om det långt ifrån går varje gång, så ökar definitivt larmen med kameror chansen till gripnande.
Citera
2022-03-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt

Var är han stationerad om det vanliga är att han är 30 kilometer från platsen där inbrottet begås? Måste vara någonstans djupt inne i Norrlands inland.
Citera
2022-03-27, 21:08
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Var är han stationerad om det vanliga är att han är 30 kilometer från platsen där inbrottet begås? Måste vara någonstans djupt inne i Norrlands inland.

3 mil är väl inget avstånd för en väktare som ronderar ett område utanför en något större stad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in