• 1
  • 2
2017-01-16, 09:36
Medlem
H4C35G36s avatar
http://www.blinfo.se/foretagskunskap...omslyft__15597

Är representation ej avdragsgillt längre?
Citera
2017-01-16, 09:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av H4C35G36

Jo 60 kr per person for enklare sammankomster, eller hela momsen på belopp upp till 300:-
Citera
2017-01-16, 09:39
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:

Känns första stycket i din text oklart på något sätt?

Mer seriöst, den artikeln beskriver det hela ganska bra. Slentrianrepresenationen är över.
Senast redigerad av EckiEcki 2017-01-16 kl. 09:48.
Citera
2017-01-17, 11:52
Medlem
H4C35G36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Känns första stycket i din text oklart på något sätt?

Mer seriöst, den artikeln beskriver det hela ganska bra. Slentrianrepresenationen är över.

Varför har jag inte läst mer om detta? Från vilket datum gäller detta?
Citera
2017-01-17, 11:59
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Varför har jag inte läst mer om detta? Från vilket datum gäller detta?

En anledning verkar vara att du inte är särskilt bra på att ta in information.

Läs den länkade artikeln igen. Återkom om du fortfarande inte vet när reglerna trädde ikraft.
Citera
2017-01-21, 01:00
Medlem
Tok-Franss avatar
När fattades beslut om det här?
De här kommer slå hårt mot restaurang, konferens å andra näringar i anslutning till dessa.
Citera
2017-01-21, 01:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När fattades beslut om det här?
De här kommer slå hårt mot restaurang, konferens å andra näringar i anslutning till dessa.

Skojar du!

Jag har en hel del lunchmöten med kollegor och kunder. Dessa kommer bli nära nog noll framgent.

Likaså har ju restaurangbesöken varit en slags avslutning på dagen när jag varit iväg på vidareutbildning. Ligger kurs, resor och logi på kanske 10-15000,- över en weekend och jag tagit två kvällar med riktigt fin mat i trevlig miljö för ytterligare 800-1000,- per kväll så har ju det varit halva belöningen.

Men vad bra staten, då stryker jag vidareutbildning, resor, hotell och restaurang framgent. STANNA SVERIGE!

Se till att bolåneräntorna skjuter i höjden också så får ni permanent stopp på svensk konsumtion.
Citera
2017-01-21, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Skojar du! bla bla

STANNA SVERIGE!

Se till att bolåneräntorna skjuter i höjden också så får ni permanent stopp på svensk konsumtion.

Det behövs inte att några bolåneräntor stiger. Och har egentligen inget att göra med det. Det här är bara en kommunistisk sammansvärjning, Sossar, Svetsarn och Andersson i skön förening, Sjöstedt och Skatteverket, deras lydiga tjänare. Och Svt vidarebefordrar in till rutan till alla hjon som inte fattar bättre.

Knäpp ner en företagare så är lyckan gjord. Det är det dom är gjorda av.

De stora problemen mäktar man inte med, och skjuter in sig på såna som mig, som går upp varje morgon och åker och jobbar i min egen firma, 10 timmar varje helgfri dag.

Killarna som säljer koks på Stureplan, och tjänar min månadslön på en kväll, rullar runt i stan med sina BMW......och Svetsarn och Ygeman och Mogge tycker att det är suveränt att det finns så mycket "drivkraft" i Sverige.
Citera
2017-01-21, 02:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Det behövs inte att några bolåneräntor stiger. Och har egentligen inget att göra med det. Det här är bara en kommunistisk sammansvärjning, Sossar, Svetsarn och Andersson i skön förening, Sjöstedt och Skatteverket, deras lydiga tjänare. Och Svt vidarebefordrar in till rutan till alla hjon som inte fattar bättre.

Knäpp ner en företagare så är lyckan gjord. Det är det dom är gjorda av.

De stora problemen mäktar man inte med, och skjuter in sig på såna som mig, som går upp varje morgon och åker och jobbar i min egen firma, 10 timmar varje helgfri dag.

Killarna som säljer koks på Stureplan, och tjänar min månadslön på en kväll, rullar runt i stan med sina BMW......och Svetsarn och Ygeman och Mogge tycker att det är suveränt att det finns så mycket "drivkraft" i Sverige.

Jag fattar inte vad de tjänar på att ta bort det avdragsgilla. Restaurang och konferensbranschen lär ju verkligen känna av det. Jag kan inte tänka mig annat. Minskad omsättning i branschen så försvinner de enklare jobben.

Mäktar med, tror du de är intresserade av att lösa de stora problemen? Jag tror de medvetet undviker att ta i dem, inte för att de inte kan lösa dem utan att det är planen de följer. Sunt förnuft säger nej. Folket säger nej. Trots det fortsätter man.
Citera
2017-01-21, 05:40
Medlem
knut_1s avatar
Enklare förtäring är fortfarande avdragsgillt, så man kan ju alltid bjuda potentiella kunder på småvarmt och kaffe på någon av donkens inrättningar. Duktighetssverige !
Citera
2017-01-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag fattar inte vad de tjänar på att ta bort det avdragsgilla. Restaurang och konferensbranschen lär ju verkligen känna av det. Jag kan inte tänka mig annat. Minskad omsättning i branschen så försvinner de enklare jobben.

Mäktar med, tror du de är intresserade av att lösa de stora problemen? Jag tror de medvetet undviker att ta i dem, inte för att de inte kan lösa dem utan att det är planen de följer. Sunt förnuft säger nej. Folket säger nej. Trots det fortsätter man.

Det ni "bråkar" om är 90 kr per person och tillfälle... Skattetrycket ökar alltså med ungefär 20 kr per person och tillfälle. Jag tror nog inte varken Sverige, restaurangbranschen eller företagandet går under på den här förändringen. De flesta av plastkortsnissarna kommer inte notera att företaget blir 20 kr fattigare per person och tillfälle.
Citera
2017-01-21, 10:34
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedebig
Det ni "bråkar" om är 90 kr per person och tillfälle... Skattetrycket ökar alltså med ungefärv 20 kr per person och tillfälle. Jag tror nog inte varken Sverige, restaurangbranschen eller företagandet går under på den här förändringen. De flesta av plastkortsnissarna kommer inte notera att företaget blir 20 kr fattigare per person och tillfälle.

Tror du har lite fel här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in