2019-12-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gritty

Och helt plötsligt är psykopatlönnmörderskan dagismamma. Wtf

Rätt trovärdigt iofs då psykopater ofta går under radarn tills dom avslöjas.

Blir det en säsong 3 hoppas jag hon kommer tillbaka som ledare för "ortenfalangen". Grymt cool skådis. Andra som jag velat se i en fortsättning är Lasse Wiking, advokaten Cindy, hackerkillen och att Jan vaknar till liv på parkbänken.

Däremot är jag lite trött på snutarna Björn och Hanna. Dags att slänga in lite nya krimare.
Citera
2019-12-03, 12:37
Medlem
MrSokratess avatar
Satt mest och smålog sista avsnittet för jag var fullt inställd på att kalkonen var klar att serveras. Som sagts tidigare så är det så mycket som är skevt så det är inte ens lönt att börja nysta i det.
På IMDB har serien sinnessjuka 7.8, 2000 betyg. Går man efter episoderna så ligger S1 på i snitt 7.8 och S2 på 7.1. Väldigt få som satt betyg dock.
Citera
2019-12-03, 16:10
Medlem
farlings avatar
Vilket antiklimax sista avsnittet blev. Instämmer med alla er som skriver att det känns som att det saknas två avsnitt för det blev inte ett bra slut.
Alldeles för många lösa trådar och obesvarade frågor, speciellt gällande den tredje aktören och hur Davor kom tillbaka från de döda.
Hade även velat ha lite mer bakgrund och förklaring gällande Mimicas, är det verkligen mamman som är familjen/släktens matriark som tar alla beslut och styr och ställer?

Var ju lite lustigt att både denna produktionen och Gåsmamman lyckats med bedriften att signa samma skådespelerska till typ samma roll, det drog ner betyget lite.

Det känns dock som upplagt för en tredje säsong, där vi kommer få följa jakten på den tredje aktören.
Citera
2019-12-03, 19:53
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Jan hade ju skapat band till Hanna så det då blev väl naturligt att ge order om att rigga hennes bil, tipsa henne om pågående brott, blåsa av båtinsatsen och istället misstänkliggöra henne för brottet. Samtidigt passar han på att sänka Lena genom att i meddelandet avslöja att den hon älskar är någon som bara har lurat henne. Lena får lust att skjuta budbäraren, men hejdar sig och sparar skottet till Christian, som dock bekänner saken av egen fri vilja för henne, innan hon hinner göra det.
Ups, skrev detta innan jag sett sista avsnittet där Jan avslöjar kretsen för Hanna för att sedan göra harakiri och signa ut. Så att nä, det kan inte ha varit Jan som var den tredje aktören. Håller med om att det är svårt att bli klok på denna historia.
Citera
2019-12-03, 20:01
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Gick ju inte att ta en enda scen på allvar.

Självklart helt ologiskt. Men just den scenen var ju fantastisk.!
Citera
2019-12-03, 20:57
Medlem
JanTalibans avatar
Lite snabbspolning för att reda ut några frågor:

I avsnitt 1 är Lena och försvarsministern vänner. Lena placerar en livvakt hos ministern, och behöver få tillgång till hans dator; ”Inte ens en försvarsminister hoppar av.” Han är alltså med i Kretsen, eller?

I avsnitt 2 är Kretsens livvakt på plats och assisterar mötet mellan ministern och hackern. Betyder detta att Kretsen extraknäcker som … spionorganisation?

I avsnitt 5 förklarar Cindy att ”det har krävts enorma resurser att lokalisera Kretsen” och att Kretsen nu ska användas till ”olika aktioner”. Men … Kretsen består väl huvudsakligen av helt vanliga poliser som drygar ut kassan genom att nalla av beslagtaget knark?

I avsnitt 6 tipsar Lena ministern om hur han ska överleva det attentat som är på gång. Lena tror ärligt att det är ÖB, och inte ministern, som är målet?

I avsnitt 7 har Lena förstått att ”vi behöver göra ändringar”. Dessa ändringar går ut på att man ska lura Hanna att bomba ministern? Borde inte Lena nu försöka göra en hemlig deal med ministern? Och, bara så att jag förstår det rätt: Den här nya planen bygger HELT på att Lena lyckas lura Jan att informera Hanna om attentatet (som ju nu är inställt), på att Jan väljer att kontakta Hanna i lagom god tid, på att Hanna avstår från att blanda in kollegor, på att Hanna avstår från att låna telefon, på att Hanna väljer att parkera där ministerns chaffis väljer att köra, osv, eller? Okej …
Citera
2019-12-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Lite snabbspolning för att reda ut några frågor:

I avsnitt 1 är Lena och försvarsministern vänner. Lena placerar en livvakt hos ministern, och behöver få tillgång till hans dator; ”Inte ens en försvarsminister hoppar av.” Han är alltså med i Kretsen, eller?

I avsnitt 2 är Kretsens livvakt på plats och assisterar mötet mellan ministern och hackern. Betyder detta att Kretsen extraknäcker som … spionorganisation?

I avsnitt 5 förklarar Cindy att ”det har krävts enorma resurser att lokalisera Kretsen” och att Kretsen nu ska användas till ”olika aktioner”. Men … Kretsen består väl huvudsakligen av helt vanliga poliser som drygar ut kassan genom att nalla av beslagtaget knark?

I avsnitt 6 tipsar Lena ministern om hur han ska överleva det attentat som är på gång. Lena tror ärligt att det är ÖB, och inte ministern, som är målet?

I avsnitt 7 har Lena förstått att ”vi behöver göra ändringar”. Dessa ändringar går ut på att man ska lura Hanna att bomba ministern? Borde inte Lena nu försöka göra en hemlig deal med ministern? Och, bara så att jag förstår det rätt: Den här nya planen bygger HELT på att Lena lyckas lura Jan att informera Hanna om attentatet (som ju nu är inställt), på att Jan väljer att kontakta Hanna i lagom god tid, på att Hanna avstår från att blanda in kollegor, på att Hanna avstår från att låna telefon, på att Hanna väljer att parkera där ministerns chaffis väljer att köra, osv, eller? Okej …

Ja, det är så jäkla bra allting. Jag vet inte om jag skulle lyckas hitta något logiskt agerande eller samband under hela säsongen ens om jag försökte. Att det förhåller sig på detta vis har ju på något absurt sätt gjort att jag "hängt med" under hela säsongen. "Kan det bli ännu dummare nästa vecka?", liksom
Man undrar ju om de ens läste igenom manuset efter att ha färdigställt det, och om den i stora delar rutinerade ensemblen bara fick manuset i sin hand när det var dags att börja filma.
Citera
2019-12-04, 20:41
Medlem
Citat:
Gick ju inte att ta en enda scen på allvar.

Fast nu kollade jag om första avsnittet. Laura pratar redan i bilen om att jobba som dagisfröken. Så kanske trots allt den enda scenen i sista avsnittet som hade koppling till första avsnittet. :-D
Citera
2019-12-11, 15:12
Avslutad
Förstår mig inte på Slutet, Christian ger 5 mille till Davor som ska ge honom ett nytt liv utomlands. Följer Blanka med Christian eller skiljs dom åt?
Citera
2019-12-11, 17:23
Avslutad
P.s Dör blanka eller? Man får ju inte se något mer efter att hon skar sig själv och befriade björn och stack.
Citera
2019-12-13, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Vilket antiklimax sista avsnittet blev. Instämmer med alla er som skriver att det känns som att det saknas två avsnitt för det blev inte ett bra slut.
Alldeles för många lösa trådar och obesvarade frågor, speciellt gällande den tredje aktören och hur Davor kom tillbaka från de döda.
Hade även velat ha lite mer bakgrund och förklaring gällande Mimicas, är det verkligen mamman som är familjen/släktens matriark som tar alla beslut och styr och ställer?

Var ju lite lustigt att både denna produktionen och Gåsmamman lyckats med bedriften att signa samma skådespelerska till typ samma roll, det drog ner betyget lite.

Det känns dock som upplagt för en tredje säsong, där vi kommer få följa jakten på den tredje aktören.

Vet man om det kommer en tredje säsong?
Citera
2019-12-13, 17:25
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Vet man om det kommer en tredje säsong?

Inte vad jag vet, men det gör det säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in