Citat:
Ursprungligen postat av
AnotherStranger
> Lena blev skjuten. Hon hade sitt vapen draget och riktat mot Hanna, som inte ens hade sitt vapen i handen, ändå skjuts Lena? Ser bara två förklaringar - antingen har dom lurats rejält med klippningen, eller så var det någon annan som sköt Lena. Måtte hon likt Davor återuppstå i nästa säsong.
Ovanstående störde mig väldigt mycket, Lena tycks inte ens fått iväg ett enda skott trots att hon hade vapnet draget och även siktade mot Hanna, som i sin tur fick fippla upp sin pistol från hölstret under jackan. Det är såna detaljer som kan göra mig förbannad i tv-serier, uppenbarligen finns ingen i produktionen som har den minsta susning om vapen eftersom de tyckte att det som hände var ett trovärdigt scenario.
Varför skickade inte Lena dit Lasse Wiking istället?
Varför tog Stefan Sauks rollfigur livet av sig istället för att fly - han hade precis fått reda på att han hade en son och verkade väldigt glad för det...?
Vad var egentligen orsaken till att de i det tredje gänget avrättade både försvarsministern och ÖB? Fick man någon vettig/trovärdig förklaring till det? I så fall måste jag missat den.
Hur gick det för Hanna? Trots allt var det hon som kom till den där gården med bomben som dödade de ovanstående, det lär inte räcka med hennes "polishedersord" i rätten på att hon är oskyldig.
Vilka var/är öht det tredje gänget?
En mindre detalj: hur lyckades Hanna så snabbt både starta båtmotorn, binda fast ratten och framförallt - hur lyckades hon få gasreglaget i maxläge utan att vara ombord på båten...?
Ytterligare en liten detalj: hur lyckades Blanka med konststycket att rispa/skära sig själv med en skruv (!) så pass mycket att hon blödde igenom jeansen på en stor yta i grenen och på låren, även sängen var helt nerblodad... Det ska nästan till en artär för att få såna blodmängder och då hade hon inte kunnat fly öht.
Frågorna är många och svaren är få...