2018-02-24, 21:49
Medlem
jocke51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag tittade på första avsnittet i går och förvånas å det grövsta över det positiva mottagandet som serien har fått. Jag utgår från att det tar sig rejält i kommande avsnitt.

Seriens karaktärer är nämligen en enda lång schablonbingo med samma skådespelare som alltid är med i svenska tv-serier. Enormt tråkigt foto/bildberättande, stapplande dialoger på en slags svenska som ingen människa pratar.
Sedan känns serien ganska otidsenlig. Alltså "mc-krig" och "juggemaffia". 1994 ringde. Med andra ord än så länge svensk genomsnittsstandard. Vilket är kasst.

Mitt i prick👍
Citera
2018-02-26, 03:06
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headlinee
Riktigt usel och svagbegåvad serie. Alltså kan dialogen bli stolpigare? Kan skådespelet bli mer uselt? Kan deras beteenden och handlingar bli mer omotiverade? Kan specialeffekterna bli mer B?

Tveksamt. Detta måste vara en av de dummaste serier som någonsin gjorts i Sverige. Jag tror jag aldrig har sett en serie med så många logiska luckor och rena märkligheter. Det känns lite grann som om första versionen av manuset har filmats och att inga försök har gjorts alls för att styra upp logiska brister och dialog. Snälla producenter! Hyr in nån som bara vet lite grann om polisen nästa gång. Hyr också gärna in en manusförfattare som försöker skapa nån form av realism och logik. Ofattbart att denna blev en hit och fick bra kritik.

Grundidén var väl ok (även om det är lite 90-tal med MC-gäng och juggemaffia) och en viss spänning fanns väl stundtals, men utförandet var rena katastrofen. Helt horribelt faktiskt.
Citera
2018-03-03, 00:54
Medlem
Bjurras avatar
Såg precis klart serien och blir bara mer och mer irriterad ju mer jag tänker på mina tio bortslösade timmar men också de bortslösade miljonerna som SVT Drama spolade ned i toaletten.

Vem på SVT kom på iden att godkänna detta manus i befintlig form?

En kriminell organisation som totalt undgått polisens radar misstänker att man har en infiltratör. Man bestämmer sig då för att kidnappa infiltratörens handledare på öppen gata, torterar honom och avrättar honom och hoppas på att ett MC-gäng får skulden. Trots organisationen vet vem som är infiltratören låter man honom vara med på diverse kriminella upptåg och ger honom en hel del korrekt information om kommande stordåd. Man låter dessutom infiltratören avrätta en ligamedlem som man vet är oskyldig bara för att jävlas med infiltratören. Allt detta för att infiltratören ska locka ett gäng poliser i en fälla, en fälla som är helt onödig eftersom man har full kontroll över situationen.

För att inte tala om slutscenerna som är så slarvigt skrivna att manusförfattarna måste fått riktigt ont om tid mot slutet. Synd på så bra skådespelare...

Ni som gör jämförelser med Breaking Bad, den serien hade ingen hög budget från början. Den var bara genialt skriven.
Citera
2018-03-03, 10:40
Medlem
Det mest overkliga är väl ändå innehållet i nedanstående länk.

http://tvdags.se/artikel/bast-i-tv-varlden-just-nu-innan-vi-dor-kan-vara-basta-svt-deckaren-nagonsin

Citat:
Innan vi dör är faktiskt – känns det i alla fall som just nu, när jag under stigande extas förhandstittat på fem av tio avsnitt – det bästa svenska jag sett i genren.

Efter att jag, när det begav sig, tog del av denna information för att därefter ta mig igenom serien har jag aldrig mer kunnat ta Kjell Häglund på allvar. Jag sökte efter en liknelse kopplad till restaurangvärlden eller något, men jag FINNER INGEN MOTSVARIGHET!
En Sibyllakiosk recenseras ju inte i någon tidning och har inte samma pretentioner liksom. Dessutom blir man mätt.
Citera
2018-03-29, 05:22
Medlem
Klart med en ny säsong. Hösten 2019 verkar det dra igång igen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VRp9gJ/klart-for-en-ny-sasong-av-innan-vi-dor-i-svt
Citera
2018-03-30, 01:39
Medlem
fearreapers avatar
http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/2018/03/28/gladjebeskedet-innan-vi-dor-fortsatter-klart-med-sasong-2/

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Klart med en ny säsong. Hösten 2019 verkar det dra igång igen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VRp9gJ/klart-for-en-ny-sasong-av-innan-vi-dor-i-svt
Citera
2018-09-06, 14:13
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Hur ska de kunna fortsätta med en säsong två, när de tog död på alla coola karaktärer i sista avsnittet?
Citera
2019-08-13, 22:10
Medlem
fearreapers avatar
https://www.expressen.se/noje/blogg/tvbloggen/2019/08/13/innan-vi-dor-sasong2-svt-palsson-richardson-premiar/
Citera
2019-08-14, 16:12
Medlem
Citat:
När det gäller seriens andra säsong finns även Viaplay med som samproducent, vilket gör att de nya avsnitten blir tillgängliga på streamingtjänsten kort efter sändning i SVT.

Ehh? What?
Det ska sändas i SVT men streamas i Viasat? Eller ska det streamas både på SVT Play och Viaplay? Vad är uppsidan med det för Viasats del? Obegripligt.
Rätt kass serie första säsongen för övrigt.
Citera
2019-08-14, 16:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ehh? What?
Det ska sändas i SVT men streamas i Viasat? Eller ska det streamas både på SVT Play och Viaplay? Vad är uppsidan med det för Viasats del? Obegripligt.
Rätt kass serie första säsongen för övrigt.

Förmodligen försvinner avsnitten på SVT Play efter ett tag för att sedan enbart finnas på Viaplay.
Citera
2019-10-13, 11:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Ikväll kl 22:15 sänds säsong 2
Citera
2019-10-13, 12:30
Medlem
Åh helvete. Jag tyckte verkligen att första säsongen var riktigt, riktigt kass men ändå såg jag samtliga avsnitt. Om jag börjar titta på säsong två kommer jag känna mig en aning pervers. Det ska bli spännande att se om de uppdaterat handlingen från 1994 med "juggemaffia" och "mc-krig" till någonting mer samtida. Kanske millenniebuggen eller något?

Åhh, kurder som spelar kroater. Polacker som spelar kroater. Klassisk svensk dialog(så som ingen människa pratar). Jag kan allvarligt talat inte vänta.

HELVETE! Den är redan här!

https://www.svtplay.se/innan-vi-dor?tab=season-2-4848918

"En större organisation" alltså. Större än den kroatiska maffian i Sverige och nära polishuset. Aj aj aj. Vad kan det vara? Stefan Sauk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in