2017-06-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geakmo
Ja bland länkarna men den första studien är den mest intressanta

Edit: kollade upp ordet. Ja "Telegony" har studerats bland flugor och bekräftats. Sedan har man inte gjort djupstudier hos människan. Men forskning pekar mot att däggdjur harliknande mekanismer som flugorna.

Vilka liknande mekanismer??
Citera
2017-06-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Ok... Så blir kvinnan som haft sex med en kille påverkad eller är det bara när hon blivit med barn?

Väldigt intressant; visar ju om inte annat att kroppen är väldigt komplex.

Att just detta kommer få en viss påverkan på hur man ser detta med kvinnlig sexualitet eller kanske specifikt mängden. Samtidigt kan man ju säga att som kille så blir man ju "kvar" i fler än man har tänkt sig kanske

Jo för jag har ju blivit som en mix av alla jag har haft sex med. TROTS att jag inte ens märkt nån skillnad. Men det är kanske är för att jag är kvinna och har inte fattat att jag har blivit man än. Menar, det räcker ju med att jag har haft sex med 2 män så är jag ju mer man än kvinna.....
Citera
2017-06-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Ok... Så blir kvinnan som haft sex med en kille påverkad eller är det bara när hon blivit med barn?

Väldigt intressant; visar ju om inte annat att kroppen är väldigt komplex.

Att just detta kommer få en viss påverkan på hur man ser detta med kvinnlig sexualitet eller kanske specifikt mängden. Samtidigt kan man ju säga att som kille så blir man ju "kvar" i fler än man har tänkt sig kanske

inte lätt alltid att försöka sig på att tänka. Men du gjorde ett gott försök. Guldstjärna till dig!
Citera
2017-06-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusburkens
Vänstern förnekar biologi så är väl inte alltför långsökt.
vänstern förnekar biologi och därför........????????
Citera
2017-06-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Nu hittar jag inte länken i all hast, ber att få återkomma med den.
Men en medicinsk artikel från några forskare i Australien pekade på just detta för knappt ett år sedan, slutet på länken till artikeln var något "aus.gov." så helt oseriöst kan det knappast ha varit.
Innebörden i artikeln gick ut på att en kvinna "sparar" dna-material från tidigare älskare som hon haft oskyddad sex med, sädesvätskan togs upp genom väggarna i livmodern och sedan genom bukhålan, och forskarna använde tesen för att förklara vissa tidigare oförklarliga/svårförklarliga förhållanden i evolutionen.

Personligen finner jag det väldigt intressant.
Man kan jämföra det lite med kameleonter, där honan bara behöver befruktas/paras en gång.
Efter parningen kan kameleonthonan spara sädesvätskan/spermierna i flera år, tills hon finner en lugn plats (få predatorer) med god tillgång till mat för sin avkomma, där lägger hon sedan sina ägg.

Naturen är hyperintressant.

Är du helt imbecill?????????? I så fall skulle ju kvinnan kunna bestämma när hon skulle kunna bli gravid och med vem. Typ, jag ligger med 10 killar och så låter jag han som är bäst få bli pappa????????
Citera
2017-06-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Den kan nog bli en storsäljare bland män i dagens Sverige.

Sämre och sämre dag för dag... Sveriges nya nationalsång.

Borde väl vara bättre för dig, ju fler som är villiga att få betalt för att ligga med dig borde göra dig glad
Citera
2017-06-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Ja, det här har jag läst om tidigare, så har man oskyddat sex med en tjej så kommer lite av ens egna gener att föras vidare sen om hon skaffar barn med någon annan.

Det är ju inte så mycket att bry sej om däremot, för även om hon till exempel skulle ha haft oskyddat sex med tusentals negrer tidigare så kommer inte barnen att bli negrer bara för det, för så mycket påverkar det inte.

Du behöver nog inte vara orolig, ingen vill att dina gener ska "förbättra" deras barns genpool
Citera
2017-06-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Kalla mig efterbliven, men vad i helvete innebär detta kortfattat?

Att framtida barn får DNA från mammans alla ligg? Eller vadå?

JAAAA

och nu kommer du att tro mig om din iq inte sträcker sig över 99
Citera
2017-06-30, 18:55
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
vänstern förnekar biologi och därför........????????
Snabbt svar.
Högern är individualist och håller individen ansvarig. Vänstern anser att individen står under kollektivet. Om kollektivet kan tjäna på en falsk dikotomi eller ett falskt narrativ, så kommer samtliga individer i den gruppen ledas att tro att de driver frågor tvärs emot fakta för "gruppens bästa" utan att tänka själv.
Citera
2017-06-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kan kvinnor som vill bli sprutade i munnen och över ansiktet kanske lida brist på genmaterial? Kroppen säger själv till, ungefär som den som har brist på D-vitamin blir sugen på broccoli?

En annan sak som var lite läskig var att jag alltid räknat med att man nio månader efter en sädesavgång kan andas ut men nu kan det alltså finnas lite fragment av mini-connys som glider runt helt utan ens kontroll lite här och var?

Jag vill ha tillbaka all min sperma!!

jo men du kan ju börja med att suga ut alla dina exs hjärnor, de verkar ju ändå inte ha några funktionella såna
Citera
2017-06-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinnor bär ju gener från sina fäder som barnen sen också ärver.
Så det är nog omöjligt att hitta en kvinna utan en annan mans gener i sig.

så du tänkte först att det är bara kvinnors gener som överförs?
Citera
2017-06-30, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
hehehe många brudar jag sprutat i, hoppas det blir en arme av folk som har mina gener, då är sverige fixat.

Ni kan tacka mig senare.♥

För att du då i så fall gjorde världen korkad? Vilket ju är en hypotetisk fråga EFTERSOM DET INTE ÄR SANT DITT PUCKO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in