2017-07-20, 17:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Mattis: ‘We are not winning in Afghanistan’ och vad han menar är nog det här: China gets an all-clear from the Taliban to mine for copper in Afghanistan

Kina har tagit över.

Du är glad över att en box 7 diktatur får ökat inflytande?

Vänta bara tills dem är i Sverige och gräver upp våra tillgångar.

Fattas bara något ondskefullt.
2017-07-20, 17:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Iran säger motsatsen och Trump vill öka sanktionerna trots att de följer avtalet till punkt och pricka så vad vill du få sagt?

Sanktioner mot Iran är bra. Man kan inte lita på folk där nere.
2017-07-20, 17:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Sanktioner mot Iran är bra. Man kan inte lita på folk där nere.

Men din kompis il duce dum-Trump litar obetingat på KSA, vilket är, inte så lite, "lustigt", med tanke på vad många terrorister som just drabbat USA kommer ifrån, samt den salafistiska hatideologin som genomsyrar hela det saudiska samhället.

Mig veterligen så ligger inte Iran bakom ett enda terrordåd i Europa, om man nu inte räknar Cypern dit, där en Hezbollah anhängare gav sig på en buss med judiska turister.
2017-07-20, 17:40
Medlem
Citat:
Är det därför USA har minskat sanktioner emot Iran?

Jag har inte sett något om lättade sanktioner gentemot Iran, var har du sett detta?
När Trump var i Saudiarabien utmålade Trump Iran som spjutspets för terrorism och ville att Iran skulle isoleras.

Om Trump vill vara på god fot med Ryssland ska han inte attackera Assad eller Iran för hårt.

Blir han på god fot med Iran då riskerar han att irritera Saudiarabien.
En svår balansgång , i mellanöstern är det mycket lätt att "trampa någon på foten".
2017-07-20, 17:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Är det därför USA har minskat sanktioner emot Iran?
Menar du upphävandet av sanktionerna i enligt kärnvapenavtalet? Tror du de gjorde det för att "dra sig tillbaka från Mellanöstern"? Allvarligt talat nu. Är det din analys?
2017-07-20, 17:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag har inte sett något om lättade sanktioner gentemot Iran, var har du sett detta?
När Trump var i Saudiarabien utmålade Trump Iran som spjutspets för terrorism och ville att Iran skulle isoleras.

Om Trump vill vara på god fot med Ryssland ska han inte attackera Assad eller Iran för hårt.

Blir han på god fot med Iran då riskerar han att irritera Saudiarabien.
En svår balansgång , i mellanöstern är det mycket lätt att "trampa någon på foten".

Därför bör han lämna sandnegern. Det går inte lita på djuren längre.

Låt Assad få bygga upp Syrien - diktatur eller demokrati - det kvittar. Så länge lunget bevaras.
2017-07-20, 17:49
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Menar du upphävandet av sanktionerna i enligt kärnvapenavtalet? Tror du de gjorde det för att "dra sig tillbaka från Mellanöstern"? Allvarligt talat nu. Är det din analys?

Det är att lätta på trycket.
2017-07-20, 17:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men din kompis il duce dum-Trump litar obetingat på KSA, vilket är, inte så lite, "lustigt", med tanke på vad många terrorister som just drabbat USA kommer ifrån, samt den salafistiska hatideologin som genomsyrar hela det saudiska samhället.

Mig veterligen så ligger inte Iran bakom ett enda terrordåd i Europa, om man nu inte räknar Cypern dit, där en Hezbollah anhängare gav sig på en buss med judiska turister.

Jag anser att Trump borde lämna sandnegrerna. Djuren går inte lita på längre.

Stödjer man Saudiarabien så får man massa skit i bagaget. Iran lika så. Folket där nere är lika korrupt som kungarna där nere.
2017-07-20, 17:56
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag anser att Trump borde lämna sandnegrerna. Djuren går inte lita på längre.
Vad tjänar det dig om Trump gör som du säger eller inte?
2017-07-20, 17:58
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det är att lätta på trycket.
Det låter mer som en enfaldig kommentar.
2017-07-20, 18:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad tjänar det dig om Trump gör som du säger eller inte?

Fred på jorden. Kriget i sandländerna är bara ett sätt för att hålla ekonomin uppe. Krig är en affärsidé.
2017-07-20, 18:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du är glad över att en box 7 diktatur får ökat inflytande?

Vänta bara tills dem är i Sverige och gräver upp våra tillgångar.

Fattas bara något ondskefullt.
Jag talar bara om hur det faktiska läget är och det här fattar Trump men inte Deep State som tvärtom har aktier i fulspelet. Bl.a. i s.k. Green Tech som ska produceras i Kina till ett oerhört pris vad gäller miljöförstöring och säljas till klimatosmarta regeringar i Europa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in