2017-07-20, 16:44
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Wow, det är riktigt bra om det stämmer.

Riktigt härliga nyheter på sistone.

1 Trump möter Putin. Endast Tillerson och en översättare får närvara. 2 timmar.
2 Trump möter Putin. Ingen annan får närvara. En timme.
3 Trump verkar avsluta CIA:s terrorismkrammande i Syrien.
4 McCain får hjärntumör

1 och 2 (speciellt 2) visar att Trump verkligen inte litar på Deep State. Helt jävla underbart.

Ja det är... Man blir helt mållös, jag väntar fortfarande på baksmällan?
Årtionden av politiska besvikelser, lögner och svek har gjort en härdad och cynisk, men vit pillren trillar in i sådan takt att jag undrar om man inte fått en överdos och fantiserar ihop alltihop?

Vilken otrolig ledare vi har i Trump!, kunde aldrig i mina vildaste fantasier tro att jag skulle läsa ovanstående inlägg och allt det andra som hänt på slutet för bara ett par år sedan och knappt ens nu när jag ser det med egna ögon!
2017-07-20, 16:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hellre Assad styr än valfri Turk.

Varför skulle en turk styra över syrien?

Menar du att Turkiet tänker invandera Syrien?
2017-07-20, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han har också börjat ifrågasätta varför USA har varit i Afghanistan i 17 år:

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/trump-has-rare-meeting-of-full-national-security-team-to-discuss-afghanistan/2017/07/19/05c25cc6-6cc4-11e7-9c15-177740635e83_story.html?utm_term=.651aed7d0310

Detta är stort och det är som ljuv musik i mina öron. Vem ligger bakom denna nya strategi? Bannon?

Det sista jag såg om Afghanistan var att USA skulle öka truppnärvaron där.
Trump är på besök i Pentagon idag så vi får se om det kommer någon mer information.
2017-07-20, 17:04
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varför skulle en turk styra över syrien?

Menar du att Turkiet tänker invandera Syrien?
Blatte då?

Turk är ett ordslang.
2017-07-20, 17:05
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag blir glad om USA drar sig tillbaka från Mellanöstern.

Låt Assad styra upp Syrien nu.
2017-07-20, 17:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-son-och-svarson-hors-nasta-vecka

Jared Knusnher och Donald Trump Junior ska förhöras av Senaten.

Tänk att Demokraterna ger sig aldrig. Så vad ska det bli av detta? Samma sak som Sessions: ingen information tillgänglig?

Jävla liberaler.
2017-07-20, 17:12
Medlem
Kanske var det bra att Trump fjäskade för the Deep State i början av sin presidenttid för när han upptäckte att det bara gjorde saken ännu värre så gick han tillbaka till den ursprungliga planen, den som han fick mandat för av väljarna. Nu är det avspänning med Ryssland som gäller och invandringskritik och stopp för "moderata rebeller" i Mellanöstern.
2017-07-20, 17:12
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag blir glad om USA drar sig tillbaka från Mellanöstern.

Låt Assad styra upp Syrien nu.
Jag blir glad när personer som dig slutar kommentera om saker de inte har någon aning om. Det enda som händer när USA drar sig tillbaka är att Iran och Ryssland ökar sin influens, vilket rubbar maktbalansen mellan KSA och Iran och därmed ökar spänningarna.

Men om du tror att detta betyder att USA drar sig tillbaka från Mellanöstern är du ute och cyklar.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-07-20 kl. 17:15.
2017-07-20, 17:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det sista jag såg om Afghanistan var att USA skulle öka truppnärvaron där.
Trump är på besök i Pentagon idag så vi får se om det kommer någon mer information.
Mattis: ‘We are not winning in Afghanistan’ och vad han menar är nog det här: China gets an all-clear from the Taliban to mine for copper in Afghanistan

Kina har tagit över.
2017-07-20, 17:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag blir glad när personer som dig slutar kommentera om saker de inte har någon aning om. Det enda som händer när USA drar sig tillbaka är att Iran och Ryssland ökar sin influens, vilket rubbar maktbalansen mellan KSA och Iran och därmed ökar spänningarna.

Men om du tror att detta betyder att USA drar sig tillbaka från Mellanöstern är du ute och cyklar.

Är det därför USA har minskat sanktioner emot Iran?
2017-07-20, 17:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Blatte då?

Turk är ett ordslang.

Så du menar att syrianer och assyrier inte är blattar, är de kanske arier enligt dig?

Ja de är det i Sverige men när man pratar om Mellanöstern så måste man vara tydlig med vad man menar för annars är det omöjligt att förstå vad man vill få sagt.
2017-07-20, 17:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Är det därför USA har minskat sanktioner emot Iran?

Iran säger motsatsen och Trump vill öka sanktionerna trots att de följer avtalet till punkt och pricka så vad vill du få sagt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in