2017-07-20, 19:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fred på jorden. Kriget i sandländerna är bara ett sätt för att hålla ekonomin uppe. Krig är en affärsidé.
"fred på jorden", vem är du? Mahatma Ghandi...?
2017-07-20, 19:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag talar bara om hur det faktiska läget är och det här fattar Trump men inte Deep State som tvärtom har aktier i fulspelet. Bl.a. i s.k. Green Tech som ska produceras i Kina till ett oerhört pris vad gäller miljöförstöring och säljas till klimatosmarta regeringar i Europa.

Berätta mer .
2017-07-20, 19:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Berätta mer .
Det blir för mycket OT i den här tråden, men här är lite om Kina et consortes:

(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
2017-07-20, 20:14
Medlem
Citat:
Jag anser att Trump borde lämna sandnegrerna. Djuren går inte lita på längre.

Stödjer man Saudiarabien så får man massa skit i bagaget. Iran lika så. Folket där nere är lika korrupt som kungarna där nere.
Nja när det gäller trovärdighet och tillförlitlighet så är ju enligt dom flesta Trump den, om du så vill, största sandnegern alla kategorier. Trump spelar numera i samma skräpdivision som Ryssland, Saudarabien avseende trovärdighet. Inte förvånande med tanke på Trumps historia av lögner och nederlag men ändå. Nu skall hans finansiella situation och förbindelser med Deutche bank granskas av Mueller och Trump verkar ha fått stora darren, han pratar osammanhängande vid intervjuer och visar där också sin oduglighet som ledare särskilt när han smutskastar det parti han skall företräda. "Vad surrar Trump om" är ju frågan många ställer sig i kölvattnet av dom flesta intervjuer och framträdanden han gör. En bisarr person minst sagt.
2017-07-20, 20:33
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Precis Trump går Putins ärenden genom att inte hjälpa dem demokratiska FSA rebellerna.

Nej, man slutar beväpna s.k "rebeller" i området som mer eller mindre är islamister. Hur bra som helst och ett första steg att få någon sorts stabilitet i området! Låt Assad styra upp det och fortsätta sin sekulära regim som tidigare! Mycket, mycket, mycket bra av Trump!

Folk som gnäller om detta har gått på lögnen om att Trump springer Putins ärenden. Ryssarna är inte the bad guys i mellanöstern just nu.
2017-07-20, 20:58
Medlem
Trump har planer på att privatisera det dyra kriget i Afghanistan. Legosoldater ska fixa det hela billigare. Och förslaget från mercenaryboss är att man sätter dit någon sorts livslång vice kung som styr upp det hela.

Lyssna på den här podden.

http://www.wbur.org/onpoint/2017/07/19/privatizing-the-war-in-afghanistan
2017-07-20, 22:32
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Ja det är... Man blir helt mållös, jag väntar fortfarande på baksmällan?
Årtionden av politiska besvikelser, lögner och svek har gjort en härdad och cynisk, men vit pillren trillar in i sådan takt att jag undrar om man inte fått en överdos och fantiserar ihop alltihop?

Vilken otrolig ledare vi har i Trump!, kunde aldrig i mina vildaste fantasier tro att jag skulle läsa ovanstående inlägg och allt det andra som hänt på slutet för bara ett par år sedan och knappt ens nu när jag ser det med egna ögon!
Ja Trump går ifrån klarhet till klarhet! Ännu en gång har han besegrat terroristerna och säkrat världsfreden. Han får alla andra presidenter att framstå som amatörer i jämförelse. Han gör verkligen allt helt rätt. Han är dem utvalde och nu ger han Syrien fred som en liten gåva. Vår store Trump, länge må han härska!
2017-07-21, 00:29
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han har också börjat ifrågasätta varför USA har varit i Afghanistan i 17 år:

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/trump-has-rare-meeting-of-full-national-security-team-to-discuss-afghanistan/2017/07/19/05c25cc6-6cc4-11e7-9c15-177740635e83_story.html?utm_term=.651aed7d0310

Detta är stort och det är som ljuv musik i mina öron. Vem ligger bakom denna nya strategi? Bannon?

Missade detta. Jag avvaktar ett tag till, men Trump börjar bli allt bättre. Han även 'behåller' Iranavtalet. Hans irrationella hets mot Iran var det sämsta under valkampanjen. Jag var faktiskt lite rädd för att han skulle riva upp det.
2017-07-21, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Missade detta. Jag avvaktar ett tag till, men Trump börjar bli allt bättre. Han även 'behåller' Iranavtalet. Hans irrationella hets mot Iran var det sämsta under valkampanjen. Jag var faktiskt lite rädd för att han skulle riva upp det.

Nu kan du och mullorna andas ut... för tillfället.

Iran-avtalet var en gåva till mullorna. Han påpekade det i tydliga ordalag men sade också att det skulle vara kvar tills vidare.
2017-07-21, 06:04
Medlem
Köpa vapen via forna östblocket skyddar mot kritik, annars är det samma god terrorist dålig terrorist usa kört över globen sedan minst ww2(glöm inte sydamerika)

http://www.zerohedge.com/news/2017-07-20/washingtons-good-terrorists-bad-terrorists-policy-middle-east

Trump skyddas av finansmaffian som låter Trump sitta tills han gjort avregleringar för banksters och andra bonnfångare, dessa skiter fullständigt i allt som inte har med att sno stålar på enklaste sätt.
2017-07-22, 12:35
Medlem
Kineserna härleder USAs problem till den amerikanska utrikespolitiken med ständiga krig uppeldade av Wall Street samtidigt som Wall Street inte delade med sig. Om man ska tro på Alibaba-grundaren. Eller så är det en amerikansk syn för jag tyckte att jag hörde liknande argument från Trump-kampanjen.

"In the past 30 years, America had 13 wars spending $14.2 trillion ... no matter how good your strategy is you're supposed to spend money on your own people," Ma said. "The money goes to Wall Street. Then what happened? Year 2008. The financial crisis wiped out $19.2 trillion in US income ... What if the money was spent on the Midwest of the United States, developing industry there?"

http://www.independent.co.uk/news/world-0/alibaba-founder-jack-ma-has-a-brutal-theory-of-how-america-went-wrong-over-the-past-30-years-a782139 6.html?utm_content=buffer23ff8&utm_medium=social&u tm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
2017-07-22, 12:41
Medlem
Snapcounts avatar
Skall bli intressant att följa med detta :

22. juli 2017 kl. 12:23 USA: Vil sende jordskjelvofre hjem Trump revurderer avtalen som har tillatt de nesten 60.000 haitiske migranter å oppholde seg midlertidig i USA etter jordskjelvene på Haiti i 2010, skriver Reuters. Sikkerhetsminister John Kelly sier migrantene må forberede seg på å forlate landet.

https://www.nrk.no/nyheter/usa_-vil-sende-jordskjelvofre-hjem-1.13612957

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in