2017-07-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Menar vad om de har prövat och testa, är de så oklart menar du?

Jag förstår fortfarande inte.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
FOX är ett ställe där man inte hämtar information, bara om man vill undvika information som man tittar på FOX.

Hur hamnade vi på FOX-spåret? FOX stödjer republikanerna. Trump är republikan. Jag ser inte vad detta har med utrikespolitiken att göra.

Låt höra vad du tänker om Nordkorea.
2017-08-01, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Trump har ju manat på Kina att "step up" med att snacka lite allvar med NK.

Peking tycks (officielt) distansera sig ifrån det ansvaret : USA og Nord-Korea, ikke Kina, har hovedansvaret for å dempe spenningene og forhandle om fred på Koreahalvøya, fastslår Beijings FN-ambassadør.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2017/07/31/195320579/kina-fraber-seg-hovedansvar-nord-korea

Något säger mig nog att Kina flyttar fram sin position i.o.m att säga, "vi har inget att göra med detta". Att göra inget, är ju som bekant att göra något.

Frågan är : uppfattar Kina att Trump är skadeskjuten i.o.m sitt inrikespolitiska käbbel ?
2017-08-01, 05:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump har ju manat på Kina att "step up" med att snacka lite allvar med NK.

Peking tycks (officielt) distansera sig ifrån det ansvaret : USA og Nord-Korea, ikke Kina, har hovedansvaret for å dempe spenningene og forhandle om fred på Koreahalvøya, fastslår Beijings FN-ambassadør.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2017/07/31/195320579/kina-fraber-seg-hovedansvar-nord-korea

Något säger mig nog att Kina flyttar fram sin position i.o.m att säga, "vi har inget att göra med detta". Att göra inget, är ju som bekant att göra något.

Frågan är : uppfattar Kina att Trump är skadeskjuten i.o.m sitt inrikespolitiska käbbel ?
Nej, de uppfattar att USA är skadeskjutet. Det dummaste Kina skulle göra i det här läget är att "blanda sig i" som sagt var. Nord Korea har blivit Kinas variant på Reagans "Star Wars", d.v.s. det tömmer just nu USA på både pengar och resurser, för att inte tala om den absoluta katastrofen politiskt om USA anfaller NK och att det går riktigt åt pipan som det antagligen skulle göra.
2017-08-01, 12:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag förstår fortfarande inte.

Hur hamnade vi på FOX-spåret? FOX stödjer republikanerna. Trump är republikan. Jag ser inte vad detta har med utrikespolitiken att göra.

Låt höra vad du tänker om Nordkorea.
Förstår du inte, så kan jag inte hjälpa dig.

Så du försöker säga FOX inte håller på med sina skämt i utrikespolitiken också?
Det är en skämtkanal.

Vad är det jag ska tycka om Nordkorea?
2017-08-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Antagligen gör de den analysen för tillfället. De prövar i varje fall.

Det kinesiska kommunistpartiet har dessutom en hel del vänner i amerikansk politik. Jag syftar t.ex. på "free trade"-pajasarna både i kongressen och i "höger"-media som är emot Trump. Trump har öppnat vissa exportkanaler till Kina. Man skulle kunna tro att dessa personer skulle gilla det -- mer handel! Icke. Det är som att de tar order från det kinesiska kommunistpartiet. Man undrar varifrån pengarna kommer som driver dessa webbsiter/youtube-kanaler etc.
2017-08-01, 14:38
Medlem
DaEzzs avatar
Mike Pence går riktigt hårt åt Ryssarna under sin tour genom Balstaterna och Georgien.

Jag undrar hur mycket som är personlig positionering av Vicepresidenten, givet att han dvs Pence distanserar sig så tydligt från Trump´s hållning till Ryssland i sin retorik.
2017-08-01, 14:53
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Mike Pence går riktigt hårt åt Ryssarna under sin tour genom Balstaterna och Georgien.

Jag undrar hur mycket som är personlig positionering av Vicepresidenten, givet att han dvs Pence distanserar sig så tydligt från Trump´s hållning till Ryssland i sin retorik.
Trump har visionerna med en fot in i framtiden. Det ska inte en vice ha. Svårt att fatta för trångsynta och bakåtsträvare.
2017-08-01, 14:59
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Trump har visionerna med en fot in i framtiden. Det ska inte en vice ha. Svårt att fatta för trångsynta och bakåtsträvare.

Verkar inte som om Mike Pence håller med dig, eller håller med Trump för den delen. Bara ännu ett politiskt haveri i Trumps dysfunktionella administration.

Å andra sidan kan ju Pence skita i Trumps "visioner".

Han är ett hjärtslag (eller för den delen ett åtal) från att stryka "Vice" i sin arbetsbeskrivning och Trump kan inte avskeda honom.
2017-08-02, 08:43
Medlem
arbetets avatar
Det finns trots allt sansade röster kvar även i USA. Douglas Macgregor om Trumps utrikespolitik:

Toward an ‘America First’ foreign policy

A national strategy is emerging that avoids conflicts impervious to American military solutions

Citat:
/.../In the space of just six months, Mr. Trump shattered the power of the entrenched liberal media and reduced illegal immigration to a mere trickle. In Europe, Mr. Trump not only reaffirmed the United States’ Western identity, he also warned Americans and Europeans that if we and our European allies lack the courage to defend our nations, our institutions, our language and our culture, then our civilization’s end is near.

Now, for first time since he took office, Mr. Trump is signaling a new focus in American foreign and defense policy. His decision to suspend aid to the Sunni Islamist fighters attacking the Syrian government and its allies suggests that he is ready to discard the bankrupt ideology of the last 25 years — the idea that defending the American people is not enough, that whenever possible the U.S. Armed Forces should be employed in open-ended missions around the world to punish evildoers.

Mr. Trump is beginning to translate “America First” into a coherent national military strategy for the use of American military power that avoids investing American blood and treasure in debilitating conflicts that are impervious to American military and political solutions. Halting the ongoing, inconclusive military operations in Afghanistan is likely to be the first test case for his new approach.

For the moment, Mr. Trump’s National Security team in the Pentagon and the White House is recommending policies that treat Afghanistan as if it has a cold. They are recommending a haircut and a shave when the patient needs a heart transplant. Something Washington cannot provide.

http://www.washingtontimes.com/news/2017/jul/30/america-first-should-apply-to-foreign-policy/

Här intervjuas Macgregor av Tucker Carlsson:

Retired Army Colonel Explains The Merits Of Trump's New Era Of Foreign Policy

https://youtu.be/sC1JKdGyeAc

The sooner Mr. Trump acts to remove American forces from Afghanistan, the sooner he can focus on the issues that shape the “America First” agenda; the restoration of economic prosperity and homeland defense — the security of U.S. land borders and coastal waters to cope with the criminality and terrorism emanating from the Caribbean Basin and Mexico.
Senast redigerad av arbetet 2017-08-02 kl. 08:51.
2017-08-02, 20:32
Medlem
SecundusSilents avatar
Japan höjer tullarna för fruset kött från USA från och med idag från 38,5% till 50%, bäddar för mer import från Australien som blott betalar 27,5%. Denna höjning ses som ett resultat av att Trump hoppade av TPP.

Alltså, America First in practice!
2017-08-04, 14:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ryssland är arg på Trump för Trump godkänner sanktioner emot Ryssland. Enligt Ryssland är detta ett handelskrig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pq8nj/rysslands-premiarminister-till-attack-mot-trump-hoppet-ar-borta

Och ni trodde Trump styrdes av Ryssland

Där fick ni! Mueller kan lika gärna lägga ned utredningen om Trump.
2017-08-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Och ni trodde Trump styrdes av Ryssland
Här handlar det snarare om att USA inte styrs enväldigt av Trump utan att kongressen har ett och annat att säga till om. Formellt hade Trump kunnat vägra skriva under lagen, men givet majoriteten i kongressen hade den ändå antagits efter en ny runda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in