Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Vad jag hoppades på med att Trump omringade sig av judar, var att de skulle styra honom i rätt riktning i miljöfrågan, och eventuellt även cannabisfrågan (judar är bra i både miljö- och cannabisfrågan).
Varför är de då bra i miljöfrågan kan man undra. Vad tjänar de på att vara miljövänliga? Det är ändå världens mest urbana folk vi talar om, de gör ofta narr av folk som lever på landsbygden osv.
Citat:
Nu har det ju inte gått 4-8 år än, men istället verkar vi få det tvärtom: Trump får fortsatt fritt spelrum att knulla sönder miljön,* medan allt annat som Trump förespråkade som faktiskt var bra, får Trump inte igenom överhuvudtaget. Istället för win-win blev det alltså lose-lose, när Trump omringade sig med judar som Icahn, Kushner osv.
Antagligen vill han inte ens få igenom sina saker då, varför annars omge sig med dessa människor? Är han verkligen så korkad menar du, att han inte fattar vem det är han omger sig med?
Citat:
Antagligen är detta Trump's straff för att han trotsade AIPAC i en del frågor som Assad/Putin, nej till muslimsk/mexikansk invandring osv. Så straffet för Trump är att hans "legacy" kommer att bli ihågkommen som skit rakt igenom. Ingen bra politik överhuvudtaget.
Jo men han har väl svängt 180 grader vad gäller Assad/Putin och släpper han resten också, om han inte redan gjort det, så har jag svårt att se varför han... eller jo vänta du menar väl kanske att de straffar honom retroaktivt för att han hade mage att trotsa AIPAC? Och om han ens fattar själv att han straffas är väl kanske oviktigt, det viktiga är väl att statuera exempel för efterkommande kandidater.
Citat:
Nja, jag tror faktiskt att Trump var ärlig i mångt och mycket, varför skulle Trump annars förespråka bra grejer som han fick utstå så mycket skit för, och som han inte vek sig för under kampanjen? Lögnare vänder kappan efter vinden direkt så fort de märker att det inte är populärt att tycka så, du vet, ungefär som Jeb Bush.
Han fick skit, visst, men han kan ha varit smart nog att fatta att många skulle rösta på honom just för att han fick så mycket skit av MSM. Han lanserade trots allt sig själv som outsiderkandidaten, den omutlige och oköpte. Då är det nog bara bra att man får skit kastad på sig av MSM eftersom ens anhängare då tänker "aha han måste vara bra om han är hatad av våra fiender".
Citat:
Det är inte svårt att vinna ett amerikansk presidentval genom att säga rätt saker och vad folk vill höra. Jag menar ärligt talat nu, seriöst, hur svår tror du att Hillary var att utmanövrera?
Hade Trump lanserat sig som ganska nära Hillary och sagt saker som är politiskt korrekta osv, då hade de flesta tyckt att "nej det här klingar falskt", eftersom Trump trots allt har en väldigt stark image som just en outsider och något av en provokatör. Hade han varit för lik Hillary under kampanjen så hade nog många undrat varför de ska rösta på nån som är nästan som Hillary men med mycket mindre erfarenhet av politik.
Citat:
Det tror jag faktiskt att han hade. Trump är ju trots allt narcissist och han vill bli ihågkommen som en bra president av eftervärlden. Problemet är väl det att han inte orkar tänka för djupt (han är ju trots allt en iPhonemänniska i grunden), och låter hans judiska partners (Michael Cohen, Carl Icahn osv) sköta det mesta (det är väl så han har blivit miljardär), och nu gör Kushner och company lite som de vill i vita huset. Därav spårade Trump ur nyligen när han började bomba Syrien.
Tror du verkligen att han tänker så långt som till sitt eftermäle? Det tror inte jag, jag tycker det verkar som att han är en extremt ytlig typ som bara bryr sig om det kortsiktiga. Pengar och makt är nog allt för honom, precis som för Berlusconi.
Citat:
Visst är det så. Hillary's enda barn, Chelsea Clinton, är gift med en jude, så vad var skillnaden menar du?
Poängen är att det var naivt att tro att någon som gift bort sina barn till judar skulle ha något emot dem och motverka deras intressen. Att sedan även Clintons gift bort sin unge till en jude har väl inget med Trump att göra? Trumps ungar blir ju inte mindre bortgifta med judar bara för att Hillarys unge också är det.
Citat:
Hillary's högra hand är Huma Abedin, en pakistansk muslim uppväxt i Saudiarabien. Så nej, Hillary för mig var inte att föredra framför Trump.
Nej men min poäng var att man borde fattat redan på ett tidigt stadium att det skulle sluta så här. Om Trump varit syrian och gift bort sina barn till iranska och kurdiska muslimer, skulle du då lita på honom och rösta på honom bara för att han sa "jag är syrian, jag företräder er och era intressen"?
Citat:
Har svårt att tro eller komma ihåg att jag skrev något liknande. Däremot skrev jag att Trump mycket väl skulle kunna avrättas JFK-style (vilket ju givetvis inte skedde av JFK:s väljare) av oppositionella vänsterextremister och liknande pack.
För övrigt, angående det, så är det här klippet sevärt:
#RegressiveNews: Has Trump Been Compromised?
https://www.youtube.com/watch?v=GS7G9TxUt50
¨
Ja det var nog nån annan som skrev det, jag minns fel.
Och efter att ha sett klippet med Trumps skakiga framträdande så är jag nog benägen att tro att han faktiskt hotats till livet. Känner plötsligt lust att bara radera allt det jag skrivit ovan, men eftersom du är flashbacks i särklass intelligentaste skribent låter jag det stå kvar så att du kan slakta mina argument om det nu behövs.
Helt uppriktigt, man ser och hör på Trump i det där klippet att han inte är sig själv. Men då undrar jag, hur framförs ett sånt hot som han utsatts för? Han borde väl ha fattat själv att sånt skulle kunna komma och även den minst naiva president borde väl spela in allting som sägs i hans närhet, inte minst med dagens mobiltelefoner är det ju enkelt gjort och man behöver i stort sett bara just en mobil. Har du några teorier om hur hoten mot honom har framförts?
Blev jag dödshotad som president skulle jag hålla en presskonferens där jag berättade exakt vilka det var som framfört hoten och varför de gjort det. Då skulle ju eftervärlden lättare kunna lägga ihop två och två, om jag skulle bli mördad. Kanske skulle de inte våga mörda mig då? Och även om jag blev mördad, eller kanske särskilt då, skulle det kanske inte vara värt det med tanke på att folk då äntligen kanske skulle vakna upp och få en inblick i vem det är som faktiskt styr landet? "Jag har ändå levt största delen av mitt liv och kan min död leda till nåt gott för eftervärlden så varför inte", så skulle jag tänka. Men det är jag det. De flesta är väl typ skitskraja för döden.
Trump verkar rätt rädd av sig också, tänk på hur skraj han såg ut att bli när nån fjant rusade mot honom under ett tal. Han såg verkligen rädd ut där. Han är väldigt rädd för att dö helt enkelt tror jag.
Citat:
Om så är fallet kommer det ju givetvis att bli väpnad revolution i USA. De är ju beväpnade till tänderna där, till skillnad från västra Europa, eller boerna i Sydafrika osv.
Ja det vore enda hoppet i så fall, för den demografiska utvecklingen känner du ju mycket väl till. Tror du verkligen det är sannolikt att en provit, judekritisk kandidat skulle vinna ett val om 4-8 år? De flesta vita begriper sig ju förresten inte ens på judefrågan.