2017-04-12, 22:46
Medlem
Skojarns avatar
Höjden av ironi måste ju vara Tillersons två främsta punkter på mötet med Lavrov. Dels, att det är allmänt förkastligt att blanda sig in i andra länders politiska processers, i detta fall amerikanska val genom ryska hackers.

Den andra punkten var att USA måste fortsätta blanda sig i andra länders politiska processer, härnäst Syrien.
2017-04-12, 22:55
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Var hade vi varit utan Ryssland som motpol på jorden?

Way better off.

Nå, nu är åtminstone Trump ute och säger att NATO inte längre är obsolet, och det är ju åtminstone något. Fast det är pinsamt att Stoltenberg är så äckligt mycket mera statsmannamässig; medan Trump svamlar om ingenting och allting är den norske politikern klar och koncis i alla sina svar.
2017-04-12, 22:57
Medlem
Sanctuss avatar
Det var verkligen klasskillnad på dagens presskonferens även om man bortser från det politiska innehållet. Lavrov var välformulerad, saklig och rapp medan Tillerson framstod som sur, trött och kortfattad. Bara för att man varit ledare för ett av världens största företag blir man per automatik inte en värlsdiplomat...
2017-04-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Det var verkligen klasskillnad på dagens presskonferens även om man bortser från det politiska innehållet. Lavrov var välformulerad, saklig och rapp medan Tillerson framstod som sur, trött och kortfattad. Bara för att man varit ledare för ett av världens största företag blir man per automatik inte en värlsdiplomat...

Vad har Lavrov lyckats med under sina år för att bli kallad topp diplomat?

Det enda han gör 24/7 är att neka allt Ryssland gjort.
2017-04-12, 23:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus

Det måste ju vara "falska nyheter" då det är det ända argumentet vi har hört från Trumpkören

Nej usch...Jag längtar verkligen efter att hela den här mardrömsliknande cirkusen ska få nå sitt slut för det börjar bli för mycket nu, jag tycker vi har överbevisats under de senaste månaderna att amatörer och soffpolitiker inte har något i det politiska spelrummet att göra.
2017-04-12, 23:03
Medlem
Mer dåliga nyheter för Putin:

Joe Scarborough‏Verifierat konto

Trump is reversing policies on NATO, Russia, China and other foreign policy positions. And all of these reversals are good for US standing.

Något land i balkan med kustremsa verkar också vara klart för Nato, vilket gör att det är slut på möjligheter för Ryssland att få en bas i medelhavet från något EU land.

Förlorar man Syrien så kommer man inte ut på havet från väst under vinter tid.
2017-04-12, 23:10
Medlem
Skojarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det måste ju vara "falska nyheter" då det är det ända argumentet vi har hört från Trumpkören

Nej usch...Jag längtar verkligen efter att hela den här mardrömsliknande cirkusen ska få nå sitt slut för det börjar bli för mycket nu, jag tycker vi har överbevisats under de senaste månaderna att amatörer och soffpolitiker inte har något i det politiska spelrummet att göra.

Hur blir man icke-amatör som politiker? Genom att aldrig ha haft ett jobb utan bara hänga med andra barn i politiska ungdomsföreningar tills någon bestämmer att man ska tas fram som kandidat? Isåfall har vi i Sverige mycket internationellt gångbara politiker som fullblodsproffsen Gustav Fridolin, Åsa Romson, Mona Sahlin etc.
2017-04-12, 23:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Hur blir man icke-amatör som politiker? Genom att aldrig ha haft ett jobb utan bara hänga med andra barn i politiska ungdomsföreningar tills någon bestämmer att man ska tas fram som kandidat? Isåfall har vi i Sverige mycket internationellt gångbara politiker som fullblodsproffsen Gustav Fridolin, Åsa Romson, Mona Sahlin etc.

Genom erfarenhet och att aktivt jobba med att skaffa sig erfarenhet, var på tok för otydlig då jag menade pp högre instanser så ber om ursäkt för min otydlighet
2017-04-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Ja, vi lever i en mardröm som inte kommer att ta slut förrän tidigast om fyra år. Den västerländska demokratin har verkligen visat sina brister. De länder som står för stabiliteten i världen är Kina och Ryssland, två semi-demokratier.

Hoppas verkligen att de inte viker en millimeter gentemot Trump utan skrämmer honom så pass att han inte vågar starta ett världskrig som släcker allt liv på jorden. Hoppas även att Pence avsätter honom med den där sinnessjukdomsparagrafen i konstitutionen, men det är väl för mycket att hoppas på.
2017-04-13, 00:17
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om det var saringas som användes i attacken i Syrien och som ledde till USA:s attack så hade inte sjukvårdspersonalen på bilderna kunnat hantera de skadade utan handskar. En teori enligt Michael Savage är att det istället var kloringas och att det även var en false flag.
2017-04-13, 00:20
Medlem
I-van-Toers avatar
Dessa två meningar uttalade Trump idag.

"We're not getting along with Russia at all".

"By the time I'm finished [the world] will be a much better place".

Ta in dessa två meningar och försök dra några slutsatser från dem. Ha samtidigt Trumps personlighet i åtanke. Jag kan svära att jag hört den här typen av uttalanden tidigare i historien och det brukar betyda miljoner döda. Dags att börja bunkra för det här kommer att påverka den svenska livsmedelshandeln fast landet är neutralt officiellt.

Trump: US 'Not Getting Along With Russia At All'
https://sputniknews.com/politics/201704121052584804-trump-says-russia-relations-bad/
2017-04-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Dessa två meningar uttalade Trump idag.

"We're not getting along with Russia at all".

"By the time I'm finished [the world] will be a much better place".

Ta in dessa två meningar och försök dra några slutsatser från dem. Ha samtidigt Trumps personlighet i åtanke. Jag kan svära att jag hört den här typen av uttalanden tidigare i historien och det brukar betyda miljoner döda. Dags att börja bunkra för det här kommer att påverka den svenska livsmedelshandeln fast landet är neutralt officiellt.

Trump: US 'Not Getting Along With Russia At All'
https://sputniknews.com/politics/201704121052584804-trump-says-russia-relations-bad/
Totalt jävla skrämmande. Hoppas att Europa kan göra något annars är det bara Ryssland och Kina som vi har att hoppas på. Och Mike Pence, men det är nog mer tveksamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in