2017-05-20, 06:05
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag skulle nog inte ha varit lika intresserad/fascinerad om jag inte hade turistat, pluggat och jobbat (det senare i den svenska mellanvästern) på olika håll i USA, bl.a. under valet 2004 då Wesley Clark kom till min grad school och höll kampanjmöte (han skulle ju ha fått en central plats i Kerrys tilltänkta regering).

Med tanke på att vissa amerikaner äter friterade Snickers, torskar på Nigeriabrev, köper Civilian Hummers och gillar 2 1/2 män så är jag smärtsamt medveten om att vad som helst kan hända. Just 2016 verkade ovanligt många lockas av högerpopulistisk identitetspolitik och tribalism. Clinton hade inte samma tribe och var utan egen förskyllan förknippad med åtta år av en viss politik och många ville då pröva nåt nytt. visst. Det var synd att det råkade bli Trump som gled in i den rollen och oförsvarligt av GOP-folket att voucha för en person de visste var olämplig.

Jag är övertygad om att hade inte det varit vindflöjeln Hillary Clinton som Trump mötte i valet så hade han inte blivit president.
Hon kändes trött och hade ingen övertygelse i sina tal eller åsikter i kontrast mot Trump som visserligen snackade en jävla massa skit men han stod för det, det var det viktiga.
Wesley Clark var ju själv påkommen som demokratisk kandidat 2008 men då ställde han sig bakom Hillarys kampanj i primärvalet.
Tror han hade blivit en bra kandidat och president, en tuffing från det militära med mitten-liberala åsikter och välbehövligt för demokraterna som alltför mycket uppfattas som alltför vänster av många amerikaner.
2017-05-20, 06:55
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
WarWarren skrev

Du menar alltså att du vill föra in diskussionen på Hillarys mejl igen. Vet du vad? Det tycker jag att du helt uteslutande borde satsa på, kanske i nån annan tråd! (A boy can dream?)

Sa du har blivit nagon slags moderator nu ocksa. Den har traden skall alltsa handla om ditt psykotiska och cyniska ljugande om Pesident Donald Trump?

Pedofilen satt i kongressen for demokraterna under lang tid fram till 2011. Och han erkande sig skyldig igar. Hans mentor ar Chuck Schumer och han ar nara van till Hillary och Bill Clinton och fd make till Hillarys narmaste medarbetare Huma Abedin.

Har dom disavowed?

Det var FBI som hittade Hillarys email pa pedofilens laptop:

Computer seized in Weiner probe prompts FBI to take new steps in Clinton email inquiry

https://www.washingtonpost.com/polit...=.2a48e2e948fe

Deputy Attorney General Rod Rosenstein vittnade infor kongressen igar:

"Deputy Attorney General Rod Rosenstein told Congress he stands by a memo he wrote that the White House has cited as a justification for the firing last week of FBI Director James Comey."

"In Rosenstein's meetings with lawmakers, he reiterated the scathing critique laid out in his memo concerning Comey's handling of the investigation into Hillary Clinton's use of a private email server, including Comey's July news conference announcing that the FBI would not recommend charges."

http://www.abcactionnews.com/news/na...-memo-on-comey

Man maste oppna upp den utredningen pa nytt. En skandal annars.
Senast redigerad av E.Merckx 2017-05-20 kl. 07:00.
2017-05-20, 07:12
Bannlyst
trump åker utomlands...först till saudi arabien och sen till israel haha. ni blir spelade som ett instrument! nu blir det bön vid den västra muren för clown boy:en donnie. man kommer inte undan som president i usa att skippa muren..good goy donnie
2017-05-20, 08:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Jag tolkade det som: Galningen är avskedad. Problemet är borta, men jag kan ha fel..

Det visar sig, det går att tolka åt bägge hållen, det viktiga är egentligen inte hur vi svenskar tolkar vad hans äger utan hur bland annat utredningen av Trump nu kommer att tolka så här pass slarviga uttalanden
2017-05-20, 08:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Globalism betyder imperialism á la 'new world order' och representerar ondskan i det här sammanhanget.

Nej Globalism är en förkotning av ordet globaliseringsprocessen som är en förklaringsmall för den globala marknaden och varför den existerar.

Att du har missat att Putin vill ersätta EU med en egen rysk version visar bara på att du inte är fullt insatt i att varken Trump eller Putin är anti global marknad.

Vänligen ta dina konspirationsteorier till en annan forumdel tack.
2017-05-20, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tack för att du gav mig bra skratt denna kväll!
USA lyckades inte ens få Oliver North straffad, som var ett självklart fall.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oliver_North#Iran.E2.80.93Contra_affair Jo, han fälldes. Kanske en idé att kolla wikipedia eller andra faktasidor innan du säger något sådant.
2017-05-20, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump lär vara den sista presidenten någonsin att få nut job att trenda på twitter.

Undra vad 1945 världsledarna skull tänka om Trump.

Om Twitter funnits 1945 hade Hitler nog mot slutet varit värre än Trump är nu. FDR hade varit mer sansad, Truman bjudit på humor, Churchill fylleskrivit och Stalin inte sagt något alls.
2017-05-20, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det här blir ju galnare och galnare (och roligare). House of Cards kan slänga sig i väggen:

McMaster, som ska övervaka att Trump inte yppar någon känslig information under resan skall ha sagt:

- Det går inte att säga till honom vad han inte får säga, för då är det det första han säger!"

McMaster säger med andra ord att Trump är ett barn som man inte kan få att hålla tyst.

Det är ju nästan overkligt. Får han sparken nu?

Spicer ska inte göra dagliga briefings efter resan så han ligger nog mest pyrt till. House of Cards har premiär om 10 dagar och den serien framstår som mer realistisk och sansad än Trumps fyra månader som president
2017-05-20, 09:48
Medlem
Hur kan Trump sitta och säga att Sally Yates inte verkade orolig när hon ansåg att hon så snabbt måste ha kontakt med VH om Flynn?
2017-05-20, 10:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej Globalism är en förkotning av ordet globaliseringsprocessen som är en förklaringsmall för den globala marknaden och varför den existerar.
Nej, både ni globalister och antiglobalisterna har fel då globalism i huvudsak är en teknologisk utveckling. Globalisterna i att det bara kan implementeras på deras sätt; det finns faktiskt andra tänkbara scenarier. Antiglobalisterna i att det går, och skulle vara önskvärt, att hejda utvecklingen.

Citat:
Att du har missat att Putin vill ersätta EU med en egen rysk version visar bara på att du inte är fullt insatt i att varken Trump eller Putin är anti global marknad.
Det har jag missat helt och hållet också. En fråga: till vilka ska han sälja olja och gas efter det att han har atombombat Europa?

Citat:
2017-05-20, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Hur kan Trump sitta och säga att Sally Yates inte verkade orolig när hon ansåg att hon så snabbt måste ha kontakt med VH om Flynn?

Yates ansåg att det var allvarligt eftersom Flynn kunde bli påverkad av Ryssarna eftersom han agerat lobbyist åt Ryssarna i USA.

Så frågan här är om det är godkänt att vara lobbyist åt andra länder men inte Ryssland, tror inte det finns något förbud om jag ska vara ärlig.

Så anledning att Trump inte var orolig är för att han inte tyckte att det var ett problem med närmare kontakter med Ryssland.
2017-05-20, 10:15
Medlem
Trump den jävla galningen har landat i Saudiarabien där kungen väntade på honom:

http://edition.cnn.com/2017/05/20/politics/donald-trump-middle-east/index.html

Melania i en halvsvart burka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in