2017-06-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad som kommer att hända är att Comey inte kommer att lägga fram några impeachable facts. Men sedan kommer USA bli ännu mer polariserat än vad det var innan med risk för att man tappar det helt och hållet. Frågan är vad man gör då.

Trumps egna lögner kommer att göra det ännu svårare för honom att agera som president. Inte nog med att han är llöjlig och orangea han är en lögnare också.

Slutresultatet av de undersökningar som pågår dröjer.

Polariseringen blir allt hårdare det tror jag med. Det är bara att vänta ut undersökningar, perioden eller presidentens liv. Eller annat.
2017-06-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar att USA blir allt mer splittrat om Demokraterna förlorar att få bort Trump?

Förlorar att få bort Trump?

Vad menar du? Vad är det som ska hända tror du?
Medlem
Snapcounts avatar
Här en länk som skall sända vittnesmålet : https://www.nrk.no/nyheter/fbi-comey-vitner-om-trump-1.13549242

Börjar kl 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad har det med något att göra? Även ifall man blir blockerad av Trump kan man ju bara logga ut för att se hans tweets, man behöver ju inte vara medlem för att se hans profil. Eller är det möjligheten att få svara honom som ni tycker skon klämmer? Det faller väl knappast under first amendment att alla medborgare ska kunna komma i personlig kontakt med presidenten. Jag vet inte hur ni tänkt kring det här.

Jag menar att kontona är skapade som publika forum och att det finns lagar kring det. Så vad som gäller är inte så självklart som du vill hävda lilla vän.
2017-06-08, 15:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar att USA blir allt mer splittrat om Demokraterna förlorar att få bort Trump?
Demokraterna kommer inte att acceptera att det inte finns något där. Du kommer att få se ett helt spektrum med olika psykologiska fenomen uppträda som svår kognitiv dissonans hos den vänsterliberala delen av befolkningen. Vore det inte så sorgligt så är det faktiskt väldigt intressant att få bevittna.
2017-06-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Jag menar att kontona är skapade som publika forum och att det finns lagar kring det. Så vad som gäller är inte så självklart som du vill hävda lilla vän.

Så förklara då, vad är det Trump har brutit mot? First amendment? På vilket vis då? Är alla twitter-konton publika forum nu? Då borde det väl vara förbjudet för alla att blockera någon annan användare.

Ni har väldigt lite på fötterna men det är ju som vanligt det. Ni greppar efter halmstrån.
2017-06-08, 16:23
Medlem
SecundusSilents avatar
Comey säger: administrationen ljög.
https://www.youtube.com/watch?v=67-iTpIqZrU
2017-06-08, 16:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Comey säger: administrationen ljög.
https://www.youtube.com/watch?v=67-iTpIqZrU
Han säger att Trump inte försökt förmå honom att lägga ner någon undersökning. Vad gäller Flynn så är det enda att han kände att det var lite obehagligt att Trump tog upp fallet med honom på det viset men att det inte är hans sak att avgöra huruvida det var något olagligt.

Comey: not for me to say that the president has obstructed.

Så, det verkar som att det inte kommer att komma fram något nytt egentligen.
Senast redigerad av arbetet 2017-06-08 kl. 16:36.
2017-06-08, 16:37
Medlem
Som jag tänkte att det skulle bli:

Comey gråter ut över att han sparkades.

Va fan vi kan alla här gå med på att den här flickan inte var FBI chef material.
2017-06-08, 16:38
Medlem
FlashyBears avatar
Comey tycker att Trump är en lögnare
Det är svårt att säga emot.
2017-06-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Som jag tänkte att det skulle bli:

Comey gråter ut över att han sparkades.

Va fan vi kan alla här gå med på att den här flickan inte var FBI chef material.

Men lol, han sa precis att han var chef i 4 år innan Trump.
2017-06-08, 16:47
Medlem
SecundusSilents avatar
Trump krävde lojalitet av Comey. Detta gav inte Comey. Därför avskedades han. Kan nog inte bli klarare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in