2017-04-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exakt Civila och barn på militär flygplats.
Nej, men boende i närliggande byar, tydligen.
2017-04-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, men boende i närliggande byar, tydligen.

Man kan programmera en Tomahawk att flyga genom köksfönstret.

Propaganda från Assad och sina 13%
2017-04-07, 14:17
Medlem
Trump sket i kongressen och pentagon gick på Trumps linje.

Kalifornien och New York måste ha skitit på sig att USAs arme är Trumps sida.
2017-04-07, 14:21
Medlem
Citat:
Man kan programmera en Tomahawk att flyga genom köksfönstret.

Propaganda från Assad och sina 13%
De där fejknyheterna om "precisionsbombningar" har vi hört i årtionden nu. Tydligen nådde knappt hälften av missilerna fram till flygbasen. (Edit: 23 av 59, för att vara precis).
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-04-07 kl. 14:24.
2017-04-07, 14:25
Medlem
Citat:
De där fejknyheterna om "precisionsbombningar" har vi hört i årtionden nu. Tydligen nådde knappt hälften av missilerna fram till flygbasen.

Här har du börja räkna:

https://twitter.com/SkyNews/status/850268036753838080

Låter som Rysarna och deras s-400 var på vodka fest medan missilerna regna från himlen.
2017-04-07, 14:29
Medlem
Citat:
Här har du börja räkna:

https://twitter.com/SkyNews/status/850268036753838080
Ja, inte är det 59 på den filmen. Jag fick det till strax under 20. Om det sedan var fler som inte kom med på film, det vet väl varken du eller jag. Dessutom kan det hända att man hör nedslag som inte träffade flygbasen, utan intilliggande bebyggelse.
2017-04-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ja, inte är det 59 på den filmen. Jag fick det till strax under 20. Om det sedan var fler som inte kom med på film, det vet väl varken du eller jag. Dessutom kan det hända att man hör nedslag som inte träffade flygbasen, utan intilliggande bebyggelse.

Som du hör kommer de inte en och en utan väldigt snabbt, vilket borde betyda att många träffade.

Ryssland har inte tillräckligt med missilförsvar i området för att slå ut 60 missiler . Ryssarna kan inte hinna ladda om innan de blir utslagna.
2017-04-07, 14:44
Medlem
DaEzzs avatar
Inläggen om kryssningsrobotar och verkan mm får ligga kvar än så länge, men om ni även fortsättningsvis ska komma med påståenden om detaljer så får ni bli bättre med källhänvisningarna./Mod
2017-04-07, 14:49
Medlem
Citat:
Som du hör kommer de inte en och en utan väldigt snabbt, vilket borde betyda att många träffade.
Du kan ju inte räkna allt det där klappret i bakgrunden - det kan lika gärna var regndroppar på ett plåttak, eller någon som står och dunkar med en slev på en kastrull. Jag räknar de stora smällarna som sammanfaller med synliga ljuslågor. De är ca 15-20 på filmen, beroende på hur säker man vill vara.

Citat:
Ryssland har inte tillräckligt med missilförsvar i området för att slå ut 60 missiler . Ryssarna kan inte hinna ladda om innan de blir utslagna.
Ingen har påstått att några missiler skjutits ned. Var de hamnat vet inte jag, bara att det uppges att 23 träffade målet. Uppgiften kommer från ryska militärstaben, och de vet såklart vad de pratar om. För att få detaljerad information måste du titta på rysk TV, som har reportrar på plats. Svensk TV rapar ju bara upp propagandabulletiner från Pentatogon och NATO, kompletterat med lite löst tyckande, så de är ju helt värdelösa som faktakälla.

https://youtu.be/QgqKtmLNli4?t=23s

Översättning: "Fram till den syriska flygbasen nådde 23 missiler. Var de övriga 36 landade är i nuläget oklart."

Bilder från flygbasen - ser ganska glest ut mellan nedslagskratrarna:

https://youtu.be/vpOr5J7AZUE?t=1m4s
2017-04-07, 14:57
Medlem
Citat:
Du kan ju inte räkna allt det där klappret i bakgrunden - det kan lika gärna var regndroppar på ett plåttak, eller någon som står och dunkar med en slev på en kastrull. Jag räknar de stora smällarna som sammanfaller med synliga ljuslågor. De är ca 15-20 på filmen, beroende på hur säker man vill vara.

Ingen har påstått att några missiler skjutits ned. Var de hamnat vet inte jag, bara att det uppges att 23 träffade målet. Uppgiften kommer från ryska militärstaben, och de vet såklart vad de pratar om. För att få detaljerad information måste du titta på rysk TV, som har reportrar på plats. Svensk TV rapar ju bara upp propagandabulletiner från Pentatogon och NATO, kompletterat med lite löst tyckande, så de är ju helt värdelösa som faktakälla.

https://youtu.be/QgqKtmLNli4?t=23s

Översättning: "Fram till den syriska flygbasen nådde 23 missiler. Var de övriga 36 landade är i nuläget oklart."

Bilder från flygbasen - ser ganska glest ut mellan nedslagskratrarna:

https://youtu.be/vpOr5J7AZUE?t=1m4s

Som du ser är flygbasen extremt stor med många bunkrar för flygen, anfallen var utspridda för slå ut många mål inte bara planen.

Det här är för att skrämma Assad på vad som kan hända om man gör samma sak i Damaskus och hans palats.
2017-04-07, 15:09
Medlem
Citat:
Exakt Civila och barn på militär flygplats
Kolla google maps så ser du att tre byar, Ash Shairat, Al Manzoul och Al Dardhagan, ligger alldeles intill flygbasen. Var och en inom ett avstånd på ca 1 km från start- och landningsbanorna. Räknar du även in byggnader på basens område så är avståndet till närmsta by bara ett par hundra meter.

Du hittar detta genom att söka "Ash Sha'irat, Syrien" i google maps, växla från "Karta" till "Earth" och zooma in.
2017-04-07, 15:21
Medlem
arbetets avatar
Jaha, då har Trump troligtvis begått sitt största misstag någonsin. Källa för den analysen är Twitterkonkurrenten gab.ai där folk är i uppror milt sagt. Fattade han inte att hans trogna supportrar inte stod bakom detta och att han inte kommer att vinna några nya?

Jag undrar verkligen vad det är som har hänt och hur han tänkte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in