2017-04-06, 08:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vad bra att du tror det, då vet vi.

Nu vet vi andra dock att Rice inte var den som unmasked Flynn, det var någon annan, och att Rice unmaskings inte hade något med Ryssland att göra enligt dem som sett dokumenten.

Fast vet ni verkligen allt det där, har ni själva läst dokumenten?

För om man inte har läst dokumenten som pekar ut vad Rice har gjort så är det också bara något man tror och något man hoppas på.

Alla fyra synsätt på Trump (dyrkare, Supportrar, Skeptiker och Hatare) måste tagga ner lite nu för det slängs påståenden till höger och vänster, det skulle bli en så mycket bättre diskussion och uppdatering om vad som faktiskt sker om folk faktiskt kunde försöka sortera vad som sägs och sen kanske försöka undvika att förlita sig på att sådana som Japhy som bokstavligen har hyllat tanken av att få skada meningsmotståndare och vissa andra här inne som öppet hyllar tanken av att företag ska få klampa på folket endast för att få en profit.
2017-04-06, 08:46
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Men nu är du extremisten igen. Det här har varit min poäng mot dig hela tiden: Du ser bara det negativa. Bara. Jag försöker se både det positiva och det negativa. Fan, få har väl kritiserat Trumps utnämningar och rådgivare så mycket som jag? Men ibland kommer positiva nyheter.

Jag är inte extremist eller pessimist, jag är realist. Om man gjorde en nykter analys såg man redan från början att det aldrig fanns anledning att sätta så stora förhoppningar till Trump. Och de förhoppningar man kunde hysa grusades snabbt redan i höstas. Min gissning är att Trump kommer att bli en katastrofal president som lydigt bockar av punkt efter punkt på den neokonservativa agendan.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Häromdagen gick Trumpadministrationen ut med att policyn att försöka avsätta Assad var död. Syriens folk får bestämma, sa man. Det är en fantastiskt positiv nyhet, som bryter mot decennier av neokonservativ agenda.

Fantastiskt positivt, ja:

Citat:
USA:s president Donald Trump har under torsdagen meddelat att han nu officiellt bytt åsikt om Syrien, Ryssland och Assad. Trump sade under ett tal att Assad genom attacken korsade flera "röda linjer", och syftade på den så kallade röda linje som Barack Obama och Hillary Clinton tidigare dragit upp i Syrien.

http://www.friatider.se/uppgift-ok-nda-plan-bombar-assad

Obama klarade av att stå emot de neokonservativa/judiska kraven på bombning av Syrien efter false flag-gasattackerna sommaren 2013. Vi får se om Trump klarar av det, om han nu ens tänker försöka.
Senast redigerad av Stabskapten 2017-04-06 kl. 08:49.
2017-04-06, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vad bra att du tror det, då vet vi.

Nu vet vi andra dock att Rice inte var den som unmasked Flynn, det var någon annan, och att Rice unmaskings inte hade något med Ryssland att göra enligt dem som sett dokumenten.

Det vore trevligt om du kunde visa var du får detta ifrån då du är så säker. Så vad är grunden till att du vet detta?
2017-04-06, 10:02
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Obama klarade av att stå emot de neokonservativa/judiska kraven på bombning av Syrien efter false flag-gasattackerna sommaren 2013. Vi får se om Trump klarar av det, om han nu ens tänker försöka.
Denna Obamas vägran att bomba Syrien var viktig på sin tid. En återhållande kraft i en tid av högljutt vansinne.

Och idag då? Trump har förvisso uttalat sig "fördömande" mot Assad. Men Trump tänker inte rusa iväg och göra något förhastat:

http://www.militarytimes.com/articles/trump-syria-unacceptable-us-military-response

Min bedömning är att den amerikanska insatsen förblir begränsad men effektiv, i form av indigenous ground force cooperation. Syrien-affären kommer att "wind down" och sedan blir det lugnare i MENA (ett tag iaf).

Vad stort sker, sker tyst.
2017-04-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Jag är inte extremist eller pessimist, jag är realist. Om man gjorde en nykter analys såg man redan från början att det aldrig fanns anledning att sätta så stora förhoppningar till Trump. Och de förhoppningar man kunde hysa grusades snabbt redan i höstas. Min gissning är att Trump kommer att bli en katastrofal president som lydigt bockar av punkt efter punkt på den neokonservativa agendan.

Fantastiskt positivt, ja:

Jag befarar att du kan fa rätt pa manga punkter. Trumps första tid som president har ju präglats av misslyckanden;

- Inreseförbudet.
- Trumpcare.
- FBI pa halsen dessutom.

Kanske kan de genomdriva ett inreseförbud, och fa igenom andra förändringar, men inledningen ser illa ut. Trumpadministrationen verkar inte ha kontroll över läget. Den "kamp" som Bannon talade om att de skulle utkämpa verkar de inte kunna vinna. Och talade Bannon verkligen sanning, när han sade att hans uppdrag i Nationella säkerhetsradet enligt ÖK bara skulle vara temporärt?

Det är för tidigt, att döma ut Trumpadministrationen, men sa här langt ser det inte bra ut.
2017-04-06, 11:33
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
lampros skrev

Denna Obamas vägran att bomba Syrien var viktig på sin tid. En återhållande kraft i en tid av högljutt vansinne.

Och idag då? Trump har förvisso uttalat sig "fördömande" mot Assad. Men Trump tänker inte rusa iväg och göra något förhastat:

http://www.militarytimes.com/article...itary-response

Min bedömning är att den amerikanska insatsen förblir begränsad men effektiv, i form av indigenous ground force cooperation. Syrien-affären kommer att "wind down" och sedan blir det lugnare i MENA (ett tag iaf).

Vad stort sker, sker tyst.

President Donald Trump har ju gett Defense secretary, James Mattis, mer eller mindre fria händer.

Väldigt tyst, men det rapporteras att han håller på med stora förändringar.

Defense secretary James Mattis gjorde ett utalande igår om Syrien när han mötte Egyptiens President el-Sissi:

Mattis Meets With Egyptian President el-Sissi

https://www.youtube.com/watch?v=RpBE7-Qrhx0
2017-04-06, 11:44
Medlem
E.Merckxs avatar
FOX sa igår att dom intelligence reports som är i centrum när det handlar om Susan Rice var väldigt detaljerade:

"The intelligence reports at the center of the Susan Rice unmasking controversy were detailed, and almost resembled a private investigator’s file, according to a Republican congressman familiar with the documents."

http://www.foxnews.com/politics/2017/04/05/reports-in-unmasking-controversy-were-detailed-had-info-about-everyday-lives.html

Det sägs på andra medier att en av dom övervakade skall vara Hannity, det lär väl komma fram om det är sant.

Hannity skriver på twitter:

So many of you are asking about this, I DO NOT know if surveillance and unmasking vs me occurred. If confirmed, I will sue all involved!
2017-04-06, 11:50
Medlem
zergrushs avatar
http://www.thedailybeast.com/articles/2017/04/05/house-intelligence-republicans-boycott-briefing-from-fbi-s-russian-double-agent.html
Citat:
Republicans boycotted a Wednesday briefing on Russian intelligence methods organized by Democratic Rep. Eric Swalwell, who had hoped the committee’s members could gather in a bipartisan manner to hear non-controversial testimony from an expert.
Man har numera verkligen bestämt sig för att sätta USA sist på agendan?
Party of Reagan.
2017-04-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Så du tror alltså att en multimiljardär med massvis med affärer runt om i världen och hans vänner från bankvärlden och oljeindustrin skulle vara lösningen på korruption och globalism?

Skillnaden mellan andra politiker och Trump med hans administration var att tidigare så var de till stor utsträckning köpta av affär och finansvärlden med lobbyisterna som mellanhänder men nu med Trump och company så har affär och finansvärlden makten direkt istället.

Ja många är trötta på eliten helt klart men man måste ju vara helt sällsynt blind om man inte ser att Trump är en del av den globalisteliten betydligt mer än vad de flesta politiker är.

Det går inte att stoppa den här rörelsen. Om Trump skulle vara fejk, vilket jag inte tror, kommer andra att ta över:

Här har du en sammanfattning på drygt fem minuter:
https://www.youtube.com/watch?v=C7aG-VQYGhA We Didn't Start The Movement (American Renaissance 2016)
2017-04-06, 14:12
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Defense secretary James Mattis gjorde ett utalande igår om Syrien när han mötte Egyptiens President el-Sissi:

Mattis Meets With Egyptian President el-Sissi

https://www.youtube.com/watch?v=RpBE7-Qrhx0
Han vägrar peka ut Assad. Bra!

Vi får räkna med att det fortsatt kommer att vara konstiga signaler hit och dit, budskap åt olika håll osv. Det handlar om vad som görs.
2017-04-06, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
. Men lättkränkta liberaler stay classy

Detta betyder ju inget. Har du problem med det skrivna ordet så läs gärna lite mer innan du börjar skriva själv.
2017-04-06, 15:08
Medlem
Swan65s avatar
Årets bästa nyhet är ju onekligen att den obehagliga foliehatten Bannon måste stiga ner.. Det får vi förmodligen tacka Kushner för, skarp kille det där..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in