Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
Jag är inte extremist eller pessimist, jag är realist. Om man gjorde en nykter analys såg man redan från början att det aldrig fanns anledning att sätta så stora förhoppningar till Trump. Och de förhoppningar man kunde hysa grusades snabbt redan i höstas. Min gissning är att Trump kommer att bli en katastrofal president som lydigt bockar av punkt efter punkt på den neokonservativa agendan.
Fantastiskt positivt, ja:
Obama klarade av att stå emot de neokonservativa/judiska kraven på bombning av Syrien efter false flag-gasattackerna sommaren 2013. Vi får se om Trump klarar av det, om han nu ens tänker försöka.
Jag befarar att du kan fa rätt pa manga punkter. Trumps första tid som president har ju präglats av misslyckanden;
- Inreseförbudet.
- Trumpcare.
- FBI pa halsen dessutom.
Kanske kan de genomdriva ett inreseförbud, och fa igenom andra förändringar, men inledningen ser illa ut. Trumpadministrationen verkar inte ha kontroll över läget. Den "kamp" som Bannon talade om att de skulle utkämpa verkar de inte kunna vinna. Och talade Bannon verkligen sanning, när han sade att hans uppdrag i Nationella säkerhetsradet enligt ÖK bara skulle vara temporärt?
Det är för tidigt, att döma ut Trumpadministrationen, men sa här langt ser det inte bra ut.