Citat:
Ursprungligen postat av
bludderbladder
Och så tar du alla dessa s.k. "brister" du ser och väger detta mot globalism och dess medföljande korruption så borde du om du inte är utvecklingsstörd själv börjar förstå varför Trump blev vald och varför han, om han inte vänder sig bort från sin agenda, kommer bli ihågkommen som västs räddare.
s.k. "brister"... ...Herregud, du kan alltså inte ens erkänna att han har några brister?
Så fruktansvärt onödigt att kalla någon utvecklingsstörd bara för att man tycker annorlunda.
Att han blev vald har ju mer med demokraternas/Clintons inkompetens att göra. Sedan kanske du inte håller med mig om det men då tycker vi olika helt enkelt.
Jag tror inte han kommer bli ihågkommen som västs räddare, tror han kommer bli ihågkommen som en av de absolut sämste presidenterna i USA´s historia. Tror även att han inte ens kommer sitta kvar sina fyra år. Du tror säkert annorlunda, men du behöver knappast dumförklara mig för det, vi får se vem som har rätt.
En bra sak är ju dock att han kritiserar FN osv kraftigt för att de inte agerat i Syrien, förhoppningsvis kan det bidraga till att det faktiskt händer något och då ska ha absolut ha cred för att ha varit en del av det.
Sedan ska man absolut vara kritisk till hur Obama osv agerat i hela mellanöstern men det är ett oehört komplext problem med oändligt antal variablar och ett djup av information som ingen är i närheten av att förstå fullt ut vare sig på flashback eller i riktiga världen. Situationen där är knappast bara USA´s fel och skulle det finnas enkla lösningar hade problemet varit löst för länge sedan. Trump med sin begränsade utrikespolitiska kunskap har knappast suttit på någon universallösning som bara är att aktivera så är allt löst om ett år.