2017-04-05, 18:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast den är inte upphävd, den är förlängd så fler företag kan köpa ännu känsligare information, lagtexten säger även att all information får säljas vilket även inkluderar känslig information, det är helt enkelt en lag som är framtagen av mutade politiker som springer ärenden åt företagen i USA.

Varför klarar ni inte av att svara på den simpla frågan "Varför anser ni att det är bra av Trump att placera företagens bästa före det amerikanska folkets bästa?"

[Tillagt]

Sedan så kommer inte Trump att kunna handplocka vilka som har rätten att ta del av informationen, lagen är påskriven och fixad, den säger att informationen kan säljas och därmed så är den teoretiskt sett på den öppna marknaden.
Men det finns ju ingen lag. Det är ett återtagande av Obamas lagtext som gav google och facebook en särställning. Förstår du verkligen inte det? Det är inte någon lag, det är en återgång till vad som gällt de senasta åren. Det är ingen lag, det är ett återtagande av en lagtext som gynnade Obamas vänner på google och facebook. Det är inte en ny lag - det är en strykning av en dålig och diskriminerande lag. Det är alltså, bara så att det verkligen går in i din trattskalle, inte en ny lag, det är en återgång till de regler som gällde förra veckan. Det är alltså inte någon lag - det är en avskaffning av en dålig lagtext som gynnade stora donatorer till demokraterna.

Går det att få någonting in i ditt huvud, eller är det TDS som spökar?

Bara för attt du är så trög att jag tycker synd om dig, ska du få ännu mer hjälp på traven:

Citat:
What does the bill mean for customers?
For now, nothing. The online privacy rule hadn't taken effect yet and now won't.

Some ISPs, including Verizon, AT&T and Comcast, have publicly promised not to sell customers' data. However, the new rule means they wouldn't have to ask for permission if they changed their minds.

Could net neutrality be next?

Ajit Pai, the Trump-appointed chairman of the FCC, said he wants the Federal Trade Commission (FTC) to be in charge of privacy regulation. The Times reports the FTC has privacy guidelines and can bring lawsuits against companies violating them, but cannot create new rules or enforce them against ISPs because internet providers exist in a "policy gap" only within the FCC's jurisdiction.

Går det in???
http://www.syracuse.com/us-news/index.ssf/2017/04/trump_signs_bill_blocking_online_privacy_rule_coul d_net_neutrality_end_next.html
Senast redigerad av Japhy 2017-04-05 kl. 18:53.
2017-04-05, 18:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Trump var kanske för korkad. Han har en bindgalen indiska som försöker starta tredje världskriget i FN, han har en Mossadagent som närmaste man, ett gäng Israeldårar inom säkerhetsapparaten osv. Vet inte om han trodde att alla de här bara skulle lyda, eller om han inte bryr sig.

Jag tror personligen att han trodde att det politiska spelrummet fungerar som i affärsmiljön och att han därmed endast behövde välja de som var på hans sida för de skulle förstå hur viktig han skulle vara som galjonsfigur.

Om det är så han har tänkt så har han haft rätt till en viss nivå men det är inte till hans fördel, det skulle förklara varför han har sådana enorma problem med att få igenom lagar och budgetförslag och det skulle även förklara hur stökig hans administration faktiskt är men även varför han håller sig borta från vita huset så mycket han kan för han är inte den som styr för tillfället.

Det skulle även betyda att han har gjort direkta felbedömningar kring de värsta väslorna (han är trots allt endast en människa så han ska inte klandras helt om han har gjort felbedömningar när det kommer till vissa) men han måste börja ta tag i problemen som finns runt honom just nu, skulle jag vara i hans situation så skulle jag sparka ut hela administrationen och sätta mig och gå igenom allt på nytt och göra logiska val. (Han sa ju trots allt under valet att han inte skulle lära sig hur det funkar förens han vann och det är hög tid att han verkligen gör det nu)

Men om det inte är så utan att han har gjort sitt bästa...Ja då är det en mörk framtid för Trumpadministrationen då den kommer att kanibalisera sig själv och kosta USA otroligt mycket på både den internationella arenan men även i form av inhemska skador att det troligen inte går att förutse vad som kan hända efter att Trump är klar.

Oavsett vad så är det en dålig start för Trump men jag hoppas nog betydligt mer på det första alternativet då det är räddningsbart men om detta är det bästa han kan göra ja då vet vi alla att Trump är det som troligen har skadeskjutit högervindarna framöver.
2017-04-05, 18:55
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Trump var kanske för korkad. Han har en bindgalen indiska som försöker starta tredje världskriget i FN, han har en Mossadagent som närmaste man, ett gäng Israeldårar inom säkerhetsapparaten osv. Vet inte om han trodde att alla de här bara skulle lyda, eller om han inte bryr sig.

När jag och andra för länge sedan påpekade att det faktum att Trump befolkade sin administration med personer som vill driva en konventionellt neokonservativ politik innebär att en sådan politik faktiskt också kommer att bedrivas, avfärdade du farhågorna med att "det är Trump som bestämmer".
2017-04-05, 18:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Svara på frågorna istället för att hela tiden undvika dem.

1. Varför skulle Trump inte placera det amerikanska folkets bästa före de amerikanska företagens möjlighet att tjäna pengar på dem och därmed även öppna upp säkerhetsrisker i form av att folks bankärenden och socialsecurity uppgifter kan med stor lätthet hamna i fel händer?

2. Varför försöker du lyfte bort fokuset från Trump till Obama och varför vill du lägga skulden på Obama för att Facebook och Google har tillgång till surfhistoriken men du vill inte lägga skulden på Trump som inte lade ett veto för en lag som Obama la veto på innan just för att den öppnar upp för stora säkerhetshål och därmed är en lag som arbetar emot det amerikanska folkets bästa?

3. Förstår du hur veto fungerar och att man i USA inte måste falla i linje med vad vissa inom partiet vill, speciellt när det är ett lagförslag som klart och tydligt inte är för det amerikanska folkets bästa?

Vet du ens överhuvudtaget vad det handlar om.

Den lag som congressen röstade igenom tog bort dom förordningar som Hussein införde i oktober förra året, förordningar som inte ens trätt i kraft:

"The bill repeals regulations adopted in October by the Federal Communications Commission under the Obama administration requiring internet service providers to do more to protect customers' privacy than websites like Alphabet's Google or Facebook.

The rules had not yet taken effect"

http://www.cnbc.com/2017/04/03/trump-signs-repeal-of-us-broadband-privacy-rules.html

Hur kan Obama lägga veto mot någon som inte ens trätt i kraft. Varför skall inte alla behandlas lika.
2017-04-05, 18:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
När jag och andra för länge sedan påpekade att det faktum att Trump befolkade sin administration med personer som vill driva en konventionellt neokonservativ politik innebär att en sådan politik faktiskt också kommer att bedrivas, avfärdade du farhågorna med att "det är Trump som bestämmer".
Det är ju Trump som bestämmer, han är president. Frågan är varför han inte är mer bestämd. Jag tror inte en sekund att Trump inte trodde på det han sa under valkampanjen, eller att han genuint inte ville genomföra det han sa. Trump var och är äkta - han kan möjligen ha varit för naiv.
2017-04-05, 18:58
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej jag menar att det var jävligt idiotiskt gjort. Troligen så var det bara obetänksamhet , har svårt att se att han skulle trolla dem. Vad skulle han vinna på det? Allt detta gett är negativ press.

Vi snackar om National Park Service här. Finns inget att vinna på det här.
Så som det var upplagt med presskonferens vid överlämningen av checken så verkar det som om Trump/administrationen såg det som bra pr.

typ, "Titta jag ger bort min första pay check och jag gör det till något bra/populärt."
Istället blir det bara som en offentlig slap in the face. Jag vill dra ner er budget med 360miljoner men här får ni 78 000 som plåster på såren för att jag är en sådan nice guy.

NPS är väldigt populärt i USA. Bara 5% tycker att deras budget borde sänkas.
Det är ju en reaktion på att NPS anställda skrev en massa skit om Trump. Nu skänker Trump dem sin presidentlön. Folk blir medvetna om att han inte tar emot någon lön, utan jobbar gratis för det Amerikanska folket. Dessutom blir hans supporters fulla av skratt åt Trumps högutvecklade humor. Det hela är en trollning av NPS och den är rolig. Hans väljare uppskattar såväl gesten som humorn. Trumphatarna får möjlighet att visa upp vilka sura och ilskna människor de är, som gnäller när Trump ger bort sin lön. Det finns bara en vinnare här och det är Trump.
2017-04-05, 19:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Snarare McMaster som har sagt att antingen åker grisen ut ur säkerhetsrådet eller så säger jag upp mig. Bara att välja.

Källa.

Dessutom vem är den där McMaster?
2017-04-05, 19:06
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Det är ju Trump som bestämmer, han är president. Frågan är varför han inte är mer bestämd. Jag tror inte en sekund att Trump inte trodde på det han sa, eller att han genuint inte skulle vilja göra det han sa. Han kan möjligen ha varit för naiv.

Mitt intryck är att Trump är en obegåvad, narcissistisk nolla och pajas. Han tror inte på något särskilt alls, skulle jag gissa. Men när han efter att Bannon anlitades som ny kampanjgeneral började hålla utmärkta, radikala tal där han satte fingret på det mesta som är fel i världen, blev det tydligt att det fanns bra personer i kretsen kring honom. Det visade sig dock snart att den falangen inte skulle få något reellt inflytande.

Idag är Trump helt i händerna på finansfolk från Wall Street, neokonservativa galningar och judiska extremister. Hans tid vid makten kommer att bli en mörk period i USA:s och världens historia.
2017-04-05, 19:08
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Tom.Of.Finland skrev

Dessutom vem är den där McMaster?

Lt. Gen. H. R. McMaster ersatte Michael T. Flynn som national security adviser.
2017-04-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är ju en reaktion på att NPS anställda skrev en massa skit om Trump. Nu skänker Trump dem sin presidentlön. Folk blir medvetna om att han inte tar emot någon lön, utan jobbar gratis för det Amerikanska folket. Dessutom blir hans supporters fulla av skratt åt Trumps högutvecklade humor. Det hela är en trollning av NPS och den är rolig. Hans väljare uppskattar såväl gesten som humorn. Trumphatarna får möjlighet att visa upp vilka sura och ilskna människor de är, som gnäller när Trump ger bort sin lön. Det finns bara en vinnare här och det är Trump.

Så du har helt missat att NPS är en av de mest populära myndigheterna i USA? Approval rates ligger på 79%. Närmare 90% för Trumps kärnväljare.
Bara 5% anser att det är bra/ok att minska NPS budget.

Att han vill minska deras budget med 360miljoner(12%) och sedan ger dem en check på 78 000 är att spotta NPS i ansiktet.

Det har fått ganska mycket press i USA och lett till att Trumps nedskärning av NPS budget hamnar i rampljuset igen.
Inte ens Trumps supporters(utom de mest fanatiska som du) är emot NPS. Så visst 5-10% kanske tycker att det är bra/kul medan 90-95% bara blir påminda om hur Trump pissar på NPS.

Hur fan kan du se detta som en vinst för Trump? Det smarta hade varit att släppa det och gå vidare. Istället så drar de upp det igen.
Personligen så tror jag det var av obetänksamhet men om det är som du tror medvetet trollande pga tjafset i januari då visar ju Trump att han inte bara är en idiot utan dessutom sjukt barnslig.
2017-04-05, 19:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Så du har helt missat att NPS är en av de mest populära myndigheterna i USA? Approval rates ligger på 79%. Närmare 90% för Trumps kärnväljare.
Bara 5% anser att det är bra/ok att minska NPS budget.

Att han vill minska deras budget med 360miljoner(12%) och sedan ger dem en check på 78 000 är att spotta NPS i ansiktet.

Det har fått ganska mycket press i USA och lett till att Trumps nedskärning av NPS budget hamnar i rampljuset igen.
Inte ens Trumps supporters(utom de mest fanatiska som du) är emot NPS. Så visst 5-10% kanske tycker att det är bra/kul medan 90-95% bara blir påminda om hur Trump pissar på NPS.

Hur fan kan du se detta som en vinst för Trump? Det smarta hade varit att släppa det och gå vidare. Istället så drar de upp det igen.
Personligen så tror jag det var av obetänksamhet men om det är som du tror medvetet trollande pga tjafset i januari då visar ju Trump att han inte bara är en idiot utan dessutom sjukt barnslig.
Trump talar här till sina väljare - inte till Trumphatare. Vem som helst som donerar hela sin lön till NPS skulle få beröm, men du är en snarstucken hatare som inte uppskattar att Trump ger bort allt han tjänat sedan han tillträdde, till NPS.

Jag hoppas du förstår att det inte var så att Trump stal några miljoner från NPS, utan att han omlokaliserade pengarna till andra, mer behövande utgiftsområden.

Men gnäll på du om hur ondskefull Trump är som skänker hela sin lön till NPS. Det blir så skönt när man får gnälla lite på Trump, inte sant?

Komiskt att du försöker berätta för oss hur Trump borde agera. Jag är nu säker på att du sitter på ett enormt världsomspännande fastighetsimperium och att du vet precis hur man blir vald till världens mäktigaste man. Sääääääääkert.
2017-04-05, 19:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Mitt intryck är att Trump är en obegåvad, narcissistisk nolla och pajas. Han tror inte på något särskilt alls, skulle jag gissa. Men när han efter att Bannon anlitades som ny kampanjgeneral började hålla utmärkta, radikala tal där han satte fingret på det mesta som är fel i världen, blev det tydligt att det fanns bra personer i kretsen kring honom. Det visade sig dock snart att den falangen inte skulle få något reellt inflytande.

Idag är Trump helt i händerna på finansfolk från Wall Street, neokonservativa galningar och judiska extremister. Hans tid vid makten kommer att bli en mörk period i USA:s och världens historia.
Men nu är du extremisten igen. Det här har varit min poäng mot dig hela tiden: Du ser bara det negativa. Bara. Jag försöker se både det positiva och det negativa. Fan, få har väl kritiserat Trumps utnämningar och rådgivare så mycket som jag? Men ibland kommer positiva nyheter. Häromdagen gick Trumpadministrationen ut med att policyn att försöka avsätta Assad var död. Syriens folk får bestämma, sa man. Det är en fantastiskt positiv nyhet, som bryter mot decennier av neokonservativ agenda. Då är du aldrig här i tråden, när sånt händer. Du är bara här i negativt syfte. Du är enkelriktad. Jag är hela tiden intresserad och öppen för både det bra och det dåliga.

Det pågår en kamp. Du gav upp innan den kampen ens började.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in