2017-01-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Oj, du får ta det lite lungt. Han är Donald Trump, men han är inte allsmäktig. Om vänstern har såna krav på en president förstår jag att ni är besvikna.
Ja precis. Även om God Emperor Trump nu är President så kommer det faktiskt ta tid genomföra. Förbannelsen i en demokrati är att allt är så tungrott.
2017-01-22, 19:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ja precis. Även om God Emperor Trump nu är President så kommer det faktiskt ta tid genomföra. Förbannelsen i en demokrati är att allt är så tungrott.
Jo. Vi får vara glada över att republikanerna har kongress, senat och president. Snart har de högsta domstolen också.

Efter att McCain spred vidare golden shower gate, skulle jag vilja påstå att Trump har necons i sin hend också. Det här kunde inte ha börjat bättre. Demokraterna är upptagna med att räkna besökare på installationen och fältet är öppet för Trump.
2017-01-22, 20:08
Medlem
JustZlatans avatar
Trump borde sparka sina rådgivare; maken till första dag har jag aldrig varit med om. Först går Bagdad Bob (Sean Spicer) ut och säger att de hade en rekordpublik på installationen och att media ljuger om hur många som var där - trots bild- och videobevis - sen går nån ut (Trump själv?) och säger att Gud gjorde så att det inte regnade, vilket det dock gjorde.

Kristna fundamentalister är lika illa som islamister. Om Trump inte skärper sig kommer jag ångra att jag stödde honom. Någon jävla ordning får det vara i Vita Huset; jag saknar redan Obama.
2017-01-22, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Trump borde sparka sina rådgivare; maken till första dag har jag aldrig varit med om. Först går Bagdad Bob (Sean Spicer) ut och säger att de hade en rekordpublik på installationen och att media ljuger om hur många som var där - trots bild- och videobevis - sen går nån ut (Trump själv?) och säger att Gud gjorde så att det inte regnade, vilket det dock gjorde.

Kristna fundamentalister är lika illa som islamister. Om Trump inte skärper sig kommer jag ångra att jag stödde honom. Någon jävla ordning får det vara i Vita Huset; jag saknar redan Obama.

Lol rådgivare. Som om de inte fått order.

Du får skylla dig själv, fakta fanns på bordet långt innan valet
2017-01-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Efter att McCain spred vidare golden shower gate, skulle jag vilja påstå att Trump har necons i sin hend också. Det här kunde inte ha börjat bättre. Demokraterna är upptagna med att räkna besökare på installationen och fältet är öppet för Trump.
Lästa att rysslandshataren McCain har sagt ja till Tillerson som utrikesminister. Verkar som att han kommer bli godkänd.
2017-01-22, 20:26
Medlem
Washington National Cathedral, German Chancellor Angela Merkel vowed to seek compromises with the new President on trade and military spending issues.

Så där ja då har också Tyskland gett upp.

Mexiko
Kanada
japan
Tyskland

Fattas bara Kina då vilket Trump borde spara som en tårtbit lite senare.
2017-01-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Washington National Cathedral, German Chancellor Angela Merkel vowed to seek compromises with the new President on trade and military spending issues.

Så där ja då har också Tyskland gett upp.

Mexiko
Kanada
japan
Tyskland

Fattas bara Kina då vilket Trump borde spara som en tårtbit lite senare.

Helt underbart. Vekheten hos Obama blir bara tydligare och tydligare.
2017-01-22, 20:33
Medlem
Trump har förtal nu till sin insvärning av senior advisors.
2017-01-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Trump har förtal nu till sin insvärning av senior advisors.

Måste säga att Trump är fruktansvärd när det kommer till att tala. riktigt jobbigt att lyssna på när han inte kör scriptat. Syns verkligen att han inte gillar jobbet som president utan vill bara skriva under och börja jobba på de olika sakerna.

Inte lite heller han åldrats sen talet 2015 i Trumptower.
Senast redigerad av seeeg321 2017-01-22 kl. 20:40.
2017-01-22, 20:55
Medlem
zergrushs avatar
Lol, historierevisionismen har redan börjat:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/823146987117772800
Citat:
Ursprungligen postat av Donald
Had a great meeting at CIA Headquarters yesterday, packed house, paid great respect to Wall, long standing ovations, amazing people. WIN!

Samtidigt, ute i verkligheten:
http://edition.cnn.com/2017/01/21/politics/trump-to-cia-i-am-so-behind-you/
Citat:
Ex-CIA chief Brennan bashes Trump over speech during CIA visit
Trump spent much of his speech -- which he gave in front of a memorial wall that honors the 117 CIA officers who have fallen in the line of duty -- focusing on the size of the crowd size at his inauguration, his appearance on magazine covers and saying he "has a running war with the media."

"Former CIA Director Brennan is deeply saddened and angered at Donald Trump's despicable display of self-aggrandizement in front of CIA's Memorial Wall of Agency heroes," Nick Shapiro said in a statement. "Brennan says that Trump should be ashamed of himself."
One source who attended Trump's appearance said many people there were troubled by the political aspect of the remarks, in which the president speculated about how many people in the room may have voted for him.
"We are not political in that way," the source said. "Talking about whether we voted for Trump is offensive and foreign to us by the president ... Many people felt used and awkward throughout. Of course there was applause, but it was uncomfortable."
https://www.indy100.com/article/cia-not-happy-donald-trump-speech-hq-7540381
Citat:
The CIA aren't happy about Donald Trump's first speech at their headquarters
"To make it a rally speech with some offhanded attempts at humour was disrespectful, in their view.

It was not a coincidence that that was the spot chosen for the President to speak – in front of those starts, under who gave their lives for their country – my phone has been lighting up with folks who were just insulted by it."
Hur kan han vara så jävla dålig på det här!?
Håll ett kort standard-tal, säg "bla bla, tacksamma för er insats, patriotiskt, kämpa tillsammans, etc. etc." och åk hem. Skulle ha tagit honom mindre än en timme.
Istället åker han till CIAs heliga gravplats och börjar yra om hur media försöker smutskasta honom med "förfalskade publiksiffror"!
...människan är totalt oförmögen att höja sig över en 7-årings nivå. Har han varit frånskiljd den verkligheten vi alla lever i, under såpass lång tid, eller handlar det helt enkelt om någon form av förståndshandikapp?
Senast redigerad av zergrush 2017-01-22 kl. 20:57.
2017-01-22, 21:02
Medlem
Tror att det viktigaste löftet som Trump gett är infrastrukturinvesteringar. Vi får se hur fort han sätter spaden i marken. Han har ju byggt så han kan nog sätta sig in i investeringarna och pruta. Började pruta på flygplan redan innan han var inställd som president. Har ju egna plan och helikoptrar så han vet vad de får kosta.

Det finns mycket att göra. Bara 12 stater och Washington DC såg ökade investeringar i infra 2000-2014.

"State and local capital spending – on buying, building and renovating buildings as well as buying land, equipment and structures – declined in most states
between 2000 and 2014, measured as a share of each state’s GDP. Only 12 states and Washington, DC saw an increase in state and local capital expenditures as a percent of their GDP over that period. The biggest declines were in Nevada, Utah, Michigan, Tennessee and Massachusetts."

https://www.brookings.edu/blog/up-front/2017/01/03/the-hutchins-center-explains-public-investment/
2017-01-22, 21:03
Bannlyst
Trump är en försäljare.

Ni som tycker hans nuvarande tal är dåligt vad saknar ni som fanns där innan?
Tyckte han talade som vanligt vid insvärningen av de under honom, allt kommer bli great.

Mannen säger ju aldrig något och det är han great på, tremendous.

https://m.youtube.com/watch?v=_aFo_BV-UzI
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-22 kl. 21:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in