2017-01-22, 18:58
Medlem
Narcissist var ordet....killen verkar ta allt som inte är ryggdunk eller kuksugning som en personlig förolämpning som MÅSTE vedergällas till varje pris.

Om 4 år kommer vi se "Hitler i bunkern" scener i ovala rummet om han förlorar

Han kan säkert ha rätt i vissa små sakdetaljer men personligt är han en självupptagen, snarstucken narcissist med tveksam moral, kvinnosyn och syn på minoriteter.

Ett stort skämt!
2017-01-22, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Om trump verkligen är en narcissist vilket han absolut nog är i jögsta grad då kan jag inte samtidigt låta bli att tycka synd om honom , för jag kan se framför mig hur han sitter på sin kammare och kammar håret medan han känner sig genomkränkt av faktumet att det inte kom lika många på hans invigning. Och att media exponerar det för hela världen

Narcissister är trots allt bara självsäkra på utsidan.

Hans språk talar också för det, ingen sant ajälvsäker pratar som han gör.

Med det sagt, terapi får ske bakom stängda dörrar och världen har inte råd med att sköta det offentligt för en mans ego

Sen vill jag bara påpeka att INGEN annan respekterar Trump mer än vad jag gör!

Detta.

Trump är det bästa som hänt på många många år.
En sanningens riddare, en patriot, en ledare som vida överglänser dagens västvärld.
Han kommer göra precis allt i sin makt för att göra världen (och framförallt USA) till en bättre plats, vilket vi behöver i dessa new world order-tider.
MEN....Han kan falla offer för sin egen storhet, ungefär som Hitler gjorde.
Hitler ville också göra resten av världen lika bra som Tyskland.
Denna jämställdhets-filosofi funkade inte riktigt då, judarna på den tiden ville inte släppa makten (som nu), och muslimer (om jag tillåts generalisera) vill inte ge alla samma rättigheter. Män/kvinnor, som religion/religion.
OM, jag säger OM hela världen ställde sig bakom Trump och lät honom leda oss så är jag övertygad om att han kommer leda mänskligheten till det bästa av bästa.
Problemet är att det finns oliktänkande på vägen.
Och Trump är den sista som kommer ge sig.

Jävligt spännande tider detta
Men se för guds skull till att säkra för framtiden. Lös lånen, bunkra mat, omvandla besparingar i guld och säkra hemmen.
Världen är in for a ride never seen before!

Go Trump!
2017-01-22, 18:59
Medlem
Så det första stora beslutet var att göra Israel Great Again. Stämmer det att han ska utse sin judiske svärson till förhandlare mellan Israel och palestinierna?
Jerusalem handlar inte bara om Judar och Muslimer när det gäller religion, även Kristna har sin del där. De senare är ju inte så väl sedda av de ortodoxa judarna där.

Sionisterna hade en liten svacka med Obama men nu verkar de vara tillbaks i förarsätet med Trumpen. Antar att de redan börjar fundera på hur de ska förverkliga Storisrael med Trumpens hjälp.
2017-01-22, 19:03
Medlem
Nånting som ingen i tråden kan motsäga är ju Donalds förmåga att vinna. Blivit en av världens rikaste i en bransch som inte är optimal för att nå den nivån. Framförallt med den nischning Trump kört inom fastighetsbranschen. För att bli riktigt rik är ju en "billig" produkt i stor mängd produktion alltid den enklaste vägen att gå.

Sett det värdelösa argumentet att Trump hade varit rikare om han bara använt fondinvestering på arvet. Trump räknades som 324e rikast i världen när han påbörjade sin politiska kampanj.
Fred Trump vars låg han? Bland dom 5000 rikaste i USA?
2017-01-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jo, Trump har redan lurat massor av människor och det kommer han att fortsätta med. Jag tror inte att det blir några nya jobb, det där är bara valfläsk, som folk tyvärr glömmer ideligen. Politiska partier i hela västvärlden har lovat nya jobb sedan 80-talet ungefär.

Trump kommer att gynna de rika, hans polare. Hans kritik mot "etablissemanget" kommer att försvinna. Det dröjer inte länge förrän han säger att "han älskar etablissemanget" också, precis som han har förälskat sig i CIA på ett par månader.

Att tjäna pengar på pengar har ju blivit kapitalismens signum. Det lönar sig inte att bygga bostäder, det lönar sig inte att producera mat, de som har pengar flyr sådana branscher trots stor efterfrågan.

Jaha. Och vad är skillnaden till tidigare presidenter inkl Obama. Obama lovade slut på krigen, stängning av Guantanamo, gå åt Wall Street. När han tillträdde bombade USA i 4 länder. När han går bombas det i 7 länder. Guantanamo är kvar. Det första Obama gjorde var att hämta en finansminister från Wall Street och rädda bankerna. Hade varit bättre att köra med helikopter över landet och droppa pengar till bättre behövande. Politiker säger vad folk vill höra eller vad de själva skulle vilja genomföra om de fick sin vilja igenom men Obama stötte på patrull, precis som alla amerikanska presidenter. Och det kommer Trump att göra också.
2017-01-22, 19:21
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Jaha. Och vad är skillnaden till tidigare presidenter inkl Obama. Obama lovade slut på krigen, stängning av Guantanamo, gå åt Wall Street. När han tillträdde bombade USA i 4 länder. När han går bombas det i 7 länder. Guantanamo är kvar. Det första Obama gjorde var att hämta en finansminister från Wall Street och rädda bankerna. Hade varit bättre att köra med helikopter över landet och droppa pengar till bättre behövande. Politiker säger vad folk vill höra eller vad de själva skulle vilja genomföra om de fick sin vilja igenom men Obama stötte på patrull, precis som alla amerikanska presidenter. Och det kommer Trump att göra också.
Du menar Guantanmo som R vägrade gå med på och stänga?
Så han gjorde second best ting och avfolka stället istället

Bankerna skulle han givetvis lämnat åt sitt öde, eller åtminstone slängt ett gäng i fängelse.
Men blev inte pannkaka att lösa ut dom heller.
Så 15miljoner jobb på detta.
Vilket en del fånar här motsätter sig, så nu är det upp till bevis att Trump nu räknar på det "rätta" sättet, vad faan det nu är.
Min gissning att man fortsätter i exakt samma stil och räknesätt, min erfarenhet säger det brukar bli så.
Men vore sjukt skoj se nått annat en lång, risk för jag blir besviken
2017-01-22, 19:25
Medlem
Tror att tiden visar hur inkompetent och just narcissistisk Trump är. Han anser sig såpass stor och ofelbar att han kan samla på ovänner. En kuliss utan tvivel där rädslan för att göra väck sig blir allt starkare. Hans vallöften är oftast ogenomförbara eller tomma produkter som inte gynnar USA. Och hans ekonomiska kunskaper oroväckande svaga när det gäller politik och företagande. Som någon media skrev " det Kinas ledare säger låter som vilket demokratisk uttalande som helst medan ordvalet Trump använder associerar direkt till stater i mörkaste Afrika utan uns till demokrati. Trump tror inte på något som det är minsta kritik mot hans person. Han verkar faktiskt inte ens ha sjukdomsinsikt den gamle mannen. Borde få huvudrollen i typ den inbillade friske. Och stå och skämma ut sig inför säkerhetstjänsten utan att rodna. Tragiskt för USA.
2017-01-22, 19:27
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du har bland annat uppresningen av korruption, brottslingar osv, du vet han lovade att han skulle göra vissa saker dag ett som president, eller menar du att hans arbetsdag inte börjar förens i morgon?

https://thinkprogress.org/on-his-first-day-in-office-trump-broke-34-promises-683c957286dc#.feftmzdoj

http://www.vanityfair.com/news/2016/11/donald-trump-new-york-times-interview-broken-promises
Obama satt 8 år. Lovade att stänga Guantanamo, gjorde inte det, startade några nya krig och fick Nobels fredspris. Folket spelade blinda/döva/stumma apor. Idag gnäller folk på saker som Trump inte genomfört första 48 timmarna. Go figure.
2017-01-22, 19:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Trumps twitterkonto har fått en överrock. Det syns eftersom de är väldigt tama och också fördröjda efter installationen. Så då får pressekreteraren i stället säga det som Trump inte kan tweeta längre.
Samma sekund som pressekreteraren inte lyder sin president och inte säger det han Trump kräver får han sparken.
Så enkelt tror jag att det är. Trumps gaslighting fortsätter
Dock möter han motstånd både från media och inifrån administrationen.
Trumps hatobjekt CNN valde t ex att fördröja utsändningen av Spicers uttalande i stället för att direktsända. . Administrationen kommer inte att tillgång till media som hittills om man väljer att stänga ute media. Paradoxalt nog.
VP Pence lät sig intervjuas just i nämnda CNN en vecka efter att Trump brännmärken kanalen under den famla presskonferensen. Att Pence inte delar Trumps syn på yttrande- och tryckfrihet är känt sedan tidigare, minns bara händelserna kring Pence besök på Richard Rogers Theatre.

Helt klart pågår det en dragkamp i Vita huset kring hur administrationen ser på yttrande- och tryckfrihet.

Trevligt med ett sansat inlägg utan invektiv från dig. Fortsätt så

Trump är den han är. Hans gaslighting tar sig bara nya uttryck.
Förmodligen förstår han inte att världen skrattar åt honom och hans lättkränkthet.

Jag tror att det vore oklokt att underskatta USA:s medier. Naturligtvis kommer de att bevaka och kommentera även de mest bisarra och småaktiga uttalanden från Trumps pressekreterare, men det betyder inte att de kommer att lämna Trumps politik ifred. Tvärtom, tror jag att de kommer att nagelförlängning allt administrationen gör med förstoringsglas.
Man ska ju komma ihåg att Trump så gott som förklarat krig mot media och media kommer naturligtvis att slå tillbaka med full kraft. De kommer att få bistånd av Trumps motståndare, både inom administration och i kongressen. Lägg därtill att de verkar gro en gräsrotsrörelse så ser den politiska utvecklingen i USA mycket intressant ut framöver.
Gräsrotsrörelsen tror jag är ganska illa sedd i USA. De flesta vill nog ha lugn och ro. När jag ser bilder från demonstranterna och hör om alla som gripis för upplopp, har jag svårt att tänka mig att demokraterna får vind i segeln.
När de skickar fram Madonna för att dilla loss om att bomba vita huset blir det hela skämmigt.
När de låter en muslimsk shariaälskande hamassupporter för fram Trumphat antar det hela parodiska proportioner. Tror inte det blir så mycket till rörelse, men det ska bli intressant att följa deras upptåg.

Trump taktik är stenhård konfrontation. Vi får se vilka som viker sig först - CNN eller Trump.
2017-01-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du menar Guantanmo som R vägrade gå med på och stänga?
Så han gjorde second best ting och avfolka stället istället

Bankerna skulle han givetvis lämnat åt sitt öde, eller åtminstone slängt ett gäng i fängelse.
Men blev inte pannkaka att lösa ut dom heller.
Så 15miljoner jobb på detta.
Vilket en del fånar här motsätter sig, så nu är det upp till bevis att Trump nu räknar på det "rätta" sättet, vad faan det nu är.
Min gissning att man fortsätter i exakt samma stil och räknesätt, min erfarenhet säger det brukar bli så.
Men vore sjukt skoj se nått annat en lång, risk för jag blir besviken
Det har varit uppe på både Fox och CNN i omnämnade idag.
2017-01-22, 19:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du har bland annat uppresningen av korruption, brottslingar osv, du vet han lovade att han skulle göra vissa saker dag ett som president, eller menar du att hans arbetsdag inte börjar förens i morgon?

https://thinkprogress.org/on-his-first-day-in-office-trump-broke-34-promises-683c957286dc#.feftmzdoj

http://www.vanityfair.com/news/2016/11/donald-trump-new-york-times-interview-broken-promises
Oj, du får ta det lite lungt. Han är Donald Trump, men han är inte allsmäktig. Om vänstern har såna krav på en president förstår jag att ni är besvikna.
2017-01-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nånting som ingen i tråden kan motsäga är ju Donalds förmåga att vinna. Blivit en av världens rikaste i en bransch som inte är optimal för att nå den nivån. Framförallt med den nischning Trump kört inom fastighetsbranschen. För att bli riktigt rik är ju en "billig" produkt i stor mängd produktion alltid den enklaste vägen att gå.

Sett det värdelösa argumentet att Trump hade varit rikare om han bara använt fondinvestering på arvet. Trump räknades som 324e rikast i världen när han påbörjade sin politiska kampanj.
Fred Trump vars låg han? Bland dom 5000 rikaste i USA?

Soros är rikare, nr 19 på Forbes lista. Trump nr 156. Soros sa nyligen att Trump kommer att misslyckas. Antagligen kommer Soros att satsa en massa pengar på att se till att det blir så.

Läste någonstans att advokaterna i Washington lovade att representera alla demonstranter som åker dit pga att de demonstrerar på inauguration day. Kan tänka mig att de skickar notan till Soros. Senaste siffran haffade demonstranter jag såg var 90 trots att de kastade sten, brände bilar m m. Få skulle jag vilja säga så det blev billigt för Soros. Kanske var det inte så många totalt som demonstrerade.

Kvinnornas demonstration däremot ser ut som Soros färgrevolutionsdemonstration. Officiellt var den inte heller mot Trump men vem lurar man med det. Att det var liknande demonstrationer världen över var väntat. Obama samlade också stora skaror var han än visade sig i början av sin tid som president. Populärare utomlands än hemma och speciellt bland kvinnorna. Om världen hade fått rösta hade det blivit Hillary.

Att det inte var stora skaror för att följa Trumps installation hade kanske också att göra med att många som röstat på honom inte hade råd att åka till Washington. Om jag fattat det rätt var det folk som inte kommit på grön kvist efter finanskollapsen. När jag följde valkampanjen dök dock folk upp på hans valmöten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in