2017-01-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Är du i Washington och ser detta med dina egna ögon?
Annars förstår jag inte hur du kan veta detta, eftersom det, enligt dig, inte är ett ljud i media?

Pink Pussyhatdemonstatrionen fixades till via sociala medier, främst Facebook.

Länkade ju till en live feed.

Jag syftar mer på svensk media som gick bananas över Woman March, nu är det en ännus större woman march och dem är knäpptysta.
2017-01-27, 17:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka

Jag syftar mer på svensk media som gick bananas över Woman March, nu är det en ännus större woman march och dem är knäpptysta.

Inte från början.

Förmodligen har svenska medier viktigare saker att rapportera om just nu än marscher i Washington. Att den förra marschen rapporterades så stort beror nog mycket på att det var i samband med installationen.
Dagens fokus är på Mays besök hos Trump.
2017-01-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawka

Det är många, men de är inte fler än förra veckan. Jag spolade tillbaka och såg att det var glest fram till monumentet. Kanske blir en halvmiljon till en miljon som marcherar.

SVTs reporter skrev på twitter att hon hade bevakat detta evenemang om inte Trump fått besök av Theresa May
2017-01-27, 17:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Jaha? Och var var du när Bernie Sanders stod och skrek att man måste omförhandla NAFTA?

Att omförvandla NAFTA är inte samma sak som att sitta och skrika om att Mexiko ska betala för muren osv.

Men förväntar mig inte att du vet skillnaden mellan förhandling och att försöka agera likt en mobbare.
2017-01-27, 17:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Drogberoende klassas redan som en sjukdom och jag är egentligen rent tekniskt/ideologiskt också för en legalisering av droganvändning. Det är dock inte på dagordningen i USA än (förutom marijuana) så nu gäller det hur man hindrar olaglig införsel över gränsen.

Man kan inte stoppa det helt men man kan få ner mängden. Det gör man genom att göra det svårare och det gör man i sin tur genom att stoppa det enklaste sättet att ta knarket över gränsen. Eftersom människor av rent fysiska orsaker har lättast att ta sig in landvägen så är det här man får börja. Detta arbete inleds lämpligen med en i sammanhanget mycket billig lösning såsom en mur. Då har man stoppat den enkla smugglingen av knark och människor.
Haven bevakas sedan med radar, tull och kustbevakning och luften bevakas med radar.

Läs gärna på lite om gränsen mellan Väst- och Östtyskland, den fungerade ganska bra.

Gränsen funkade för att om man vart upptäckt så vart man skjuten eller arresterad och inte för att det var en mur, muren kom inte upp förens det vart ett problem för Östtyskland med folk som flydde.
2017-01-27, 17:53
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi har haft rätt om att han inte skulle sänka korruptionen utan snarare utöka den, han rev ju obamas förslag om att begränsa donationer

Ta då fram bevis på att han utökat korruptionen med fakta.
2017-01-27, 17:57
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Gränsen funkade för att om man vart upptäckt så vart man skjuten eller arresterad och inte för att det var en mur, muren kom inte upp förens det vart ett problem för Östtyskland med folk som flydde.
Jag följer inte med din analogi. Ska man komplettera muren med dödspatruller?
Vad är ditt förslag för att hindra illegal invandring från Mexico mot USA?
2017-01-27, 17:58
Medlem
FlashyBears avatar
De senaste riktigt viktiga nyheter är att Trump går till attack mot "Sanctuary cities" där de flesta illegala antagligen befinner sig och att flyktingvandringen i praktiken upphör (temporärt än så länge). "Sanctuary cities" ska eventuellt bli den viktigaste fighten om Trump vill skicka hem alla illegala.

Men MSM pratar bara om muren, tullavgiften och andra icke-nyheter. Alla liberaler känner sig tvungna att berätta hur dum Trump är eftersom de är skattebetalarna som får stå för muren...
2017-01-27, 18:01
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

Det trumpeterna inte riktigt begriper är att berlinmuren var ett sätt för öttyskland att hålla kvar sin befolkning. Om man försökte fly sköts man ihjäl av sitt egets lands gränspoli samt att släkten hamnade i avsevärda problem. Desuutom betalade knappast västtyskland för muren den betalades av östtyskland alternativt av sovjetunionen. Muren är enbart ett jippoprojekt av minoritetspresidenten
2017-01-27, 18:02
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det kan nog bli riktigt intressant i USA om några år, när det visar sig att allt detta enkelt massfabrikerade guld och gröna skogar som utlovats av en halvdement programledare inte existerar.
Istället kommer medborgarna stå med en förkrossande lågkonjunktur, orsakad av protektionism och isolering från omvärlden, och en ickefungerande federal statsapparat.

Och vad gör man då? Biter i det sura äpplet, drar åt svångremmen och säger "this is America!"? Nej, vad som kommer ske är att vi får se en hel del radikaliserad våldsamhet därborta, om 4-8 år...

Titta på de här människorna, hur kommer deras reaktion bli när de förstår att de blivit totalt grundlurade av det republikanska toppskiktet och en bisarr bondfångar-klan, som allihop kommer fortsätta leva i lyx och överflöd, medans de varken har mat eller bostad?
http://imgur.com/a/i9iH6

Ah, den saliga frihandelspolitiken är frälsningen förstås. För när du beskriver situationen för vanligt folk i USA så är det inte i en framtid utan som det ser ut nu. Men enligt lip-eraler så är alltså orsaken för lite globalism. Fantastiskt. Att skuld-och finanskrisen kunde ha undvikits med mer frihandel och globalisering. Fast intressant nog så byggdes USAs framgångsrika industri upp genom protektionism under 1800-talet. Har Kina sysslat med frihandel? Jo, fast bara "one-way". Som de smarta kineserna dragit västvärldens dumliberaler vid näsan. Men det kommer Trump att rätta till nu.
2017-01-27, 18:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Sorry, men jag tänker inte skedmata dig men jag är snäll nog att rekapitulera:

Då du har två argument. Att HD/senatenkongressen/delstaterna stoppar Trumps förslag och att republikanerna förlurar mellanårsvalet.

Mina argument är i så fall att HD/senatenkongressen/delstaterna INTE stoppar Trumps förslag och att republikanerna INTE förlurar mellanårsvalet.

Citat:
Hur menar du att Bayers jobbsatsning är ett svar på Trumps attack på läkemedelsindustrin.
Ska de samtidigt sänka sina priser eller vad menar du?

Trump attackerade vissa företag och de delvis gjorde vad han ville.

Ja, läkemedelsindustrin kommer antagligen att sänka sina priser. Om det blir en symbolisk sänkning eller inte får vi se.
2017-01-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag instämmer i din analys. Jag började tycka så efter att Trump gick till angrepp mot mexikanska domaren. Senast när han gick till hårt attack mot CNN och Buzzfeed utfrågades Tillerson av senaten. Trump är verkligen duktig på att omredigera media.

https://www.nytimes.com/2017/01/12/upshot/trump-shows-how-to-smother-a-scandal-with-a-bigger-story.html

Det är precis så Trump jobbat hela tiden. Samma koncept som trollkarlen kör när han tar in sin alltid löjligt snygga assistent som får flaxa runt lite och dra till sig blickarna samtidigt som trollkarlen i lugn och ro kan förbereda nästa blåsning. Eller som i wrestling där stjärnan ser till att få domarn distraherad så att han kan dra en stol i skallen på motståndaren..

Helt obegripligt att journalistpacket, bortsett från just den här filuren och möjligen ett par till mer skärpta kollegor, inte förstått det men de är väl så konstant upptagna med att jaga rökmolnen som Trump blåst upp att det inte finns någon tid att reflektera..

Det är så jävla ironiskt när man tänker på det. Det finns ingen levande människa som det amerikanska journalistuppbådet jagat med större frenesi och lust att fälla. Oräkneliga redaktioner har lagt tiotusentals arbetstimmar på att gräva fram skit men det finns bara en enda grej de fått fram som Trump verkligen fick problem med och det var det bandade samtalet med Billy Bush. Allt annat som de försökt slänga på honom har i bästa fall stärkt den image som Trump vill fömedla till väljarna och i sämsta fall så har det i alla fall varit fullt hanterbart. Ofta så har han bara blåst upp ett nytt rökmoln..

Om man vill ha ett paradexempel på hur Trump jobbar så kolla på när han tog tillbaka sina funderingar om att Obama var född utanför USA. Det var tvunget att ske förr eller senare och det som för alla vanliga dödliga politiker skulle ha varit en förnedrande dag med tårfylld ursäkt och upptryckt mot väggen av mediauppbådet förvandlade Trump till något helt annat. En sagolik presskonferens där massa militärer i direktsändning på alla kanaler fick sjunga Trumps lov i en halvtimme innan han gjorde sitt korta uttalande där han skyllde över grundansvaret på Hillary och berömde sig själv för att han nu avslutade tramset. Därefter drog han som en avlöning utan att ta frågor. Av förståeliga skäl så ville han döda eftersnacket så snabbt som möjligt och skickade ut en tweet om att vapenmotståndaren Hillarys livvakter borde avväpnas. Ett ämne som han kände sig betydligt tryggare med och naturligtvis så nappade media. Som vanligt..
Senast redigerad av teameffort 2017-01-27 kl. 18:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in