2017-03-16, 18:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Den fungerar om man återindustrialiserar USA, vilket har hänt åtminstone två gånger på 1900-talet efter enorma finanskriser. Båda gångerna har USA gått stärkt ur det och båda gånger har inhemska krafter raserat det (Nixon-chocken var en gång).

Jo, lättja är en stor faktor, speciellt bland afroamerikaner. Du ser inte samma problem hos asiater i USA. För övrigt kan jag tipsa dig om en TV-serie som går på Kanal 12, "Stampen i Detroit". Där kan du se IQ-nivån på många i just Detroit. Det är de som behöver de enkla jobben.

Det har aldrig varit Wall Street-globalisternas tanke att återindustrialisera USA. USA skulle bli ett tjänstesamhälle precis som Sverige och till detta behövs en stor grå massa fattiga och arbetslösa människor att administrera. Tänk dig din lokala stadsdelsförvaltning eller Försäkringskassan upphöjt till flera tusen. Trump kommer försöka ändra på det, åtminstone så att det vänder tillbaka åt rätt håll.

Skuldsättningen ägs av kineserna och den går att radera ut med en knapptryckning om det behövs. Då menar jag inte atomvapen utan vill FED nollställa allt så gör de det. Kunde Nixon lämna guldet och införa fiatvalutan så kan man göra vice versa. Kinesernas guld är fullt med tungsten.
Sicka fantasier du har om ekonomi och hur alla kan bli rika.
Men man kan ställa sig denna fråga.
Om nu är alla är så smarta som du säger dom ska vara, vem ska dö göra fattigmansjobben när alla är rika och inte vill göra dessa "skit" jobb?

Det är bara en fantasi att alla kan ha gott ställt, inte ens i Utopia är man så naiv.

LoL nollställa skulden till Kina, du är inte så bright verkar det som.
Du talar som om Kina inte har något att komma med.
2017-03-16, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Problemet för Trump är att verkligen sade att han ville ha ett "muslim ban" (jag tar här inte ställning till vad han verkligen vill), och nu får han stå till svars för det uttalandet i domstolarna. Till skillnad från media så är inte domstolar byggda på spinn och vaga löften, och de ord man använder spelar roll.

Det är också därför just domstolarna är Trumps värsta fiende; de tricks han framgångsrikt använder mot media fungerar helt enkelt inte i en torr och rationell kontext.

Exakt, orden spelar roll. Jag tror näppeligen att en domstol skulle använda ett så pass missvisande begrepp som "muslim ban", d.v.s. inreseförbud för muslimer, för att beskriva det inreseförbud som Trump lagt fram. Det blir direkt felaktigt. Det är en beskrivning som klyban och kvällstidningar skulle kunna använda.

Inte heller tror jag att stoppet står sig i Högsta Domstolen efter att Gorsuch svurits in som domare där.
2017-03-16, 18:38
Medlem
Pre 1914s avatar
På vilka grunder stoppar domstolarna presentdekretet?
2017-03-16, 18:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Exakt, orden spelar roll. Jag tror näppeligen att en domstol skulle använda ett så pass missvisande begrepp som "muslim ban", d.v.s. inreseförbud för muslimer, för att beskriva det inreseförbud som Trump lagt fram. Det blir direkt felaktigt. Det är en beskrivning som klyban och kvällstidningar skulle kunna använda.

Inte heller tror jag att stoppet står sig i Högsta Domstolen efter att Gorsuch svurits in som domare där.

Skulle kunna använda ja men i detta fall är något som Trumpadministration stolt har tjatat om under och efter valet.
2017-03-16, 18:41
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Två fel blir aldrig till ett rätt sorry

Ska göra det enkelt för dig.
2005 deklaration är inte den som är den intressanta, varför så svårt och förstå detta?
Givetvis tycker du det är roande(och bra säkert) att de läcker en deklaration som är ointressant.

Men vi kan ta denna diskussion när vi får ta del av de deklarationer som är under granskning.
Tills dess har du inget och komma med.

Jag försöker bara få dig att svara på en enkel fråga. Svårt för dig tydligen. Låt mig omformulera min fråga. Vilka/vilket årtal krävs för att du ska vara nöjd? För det kan väl inte vara så att du kommer att hävda att varje deklaration som befinns vara i ordning är...fel årtal?
2017-03-16, 18:49
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Men vi kan ta denna diskussion när vi får ta del av de deklarationer som är under granskning.
Tills dess har du inget och komma med.
Finns ingen granskning, bara en genomskinlig bortförklaring på varför Donald vägrar publicera sina deklarationer.
Även om denna granskning skulle existera så har IRS själva sagt att publicering av skatteuppgifter inte alls skulle påverka en sådan undersökning.
Presidenten och husse är helt enkelt livrädda för vilka kopplingar en publicering av sådana uppgifter skulle klarlägga...
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Giltigt medlemskort måste uppvisas vid köp.
2017-03-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Trump har i tal och på twitter gjort klart att det handlar om diskriminering mot muslimer. Då tyckte inte domaren det hjälpte att de noggrant tvättat bort sådant från själva lagtexten.
https://www.wired.com/2017/03/blocked-immigration-ban-proves-trumps-tweets-will-haunt-presidency/
2017-03-16, 19:01
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Sicka fantasier du har om ekonomi och hur alla kan bli rika.
Men man kan ställa sig denna fråga.
Om nu är alla är så smarta som du säger dom ska vara, vem ska dö göra fattigmansjobben när alla är rika och inte vill göra dessa "skit" jobb?

Jag talar i generella termer. Givetvis kommer det alltid finnas fattiga och det kommer alltid finnas skitjobb men det går också att göra situationen bättre som innan energikrisen på 70-talet. Just nu lever inte USA upp till sin potential p g a Wall Street-globalisterna har outsourcat miljontals enkla jobb till asien.

Citat:
Det är bara en fantasi att alla kan ha gott ställt, inte ens i Utopia är man så naiv.

Ja, det är en fantasi att alla ska ha det gott ställt. Det går inte. Däremot kan fler i USA få det bättre ställt, speciellt de som har det dåligt ställt idag.

Citat:
LoL nollställa skulden till Kina, du är inte så bright verkar det som.
Du talar som om Kina inte har något att komma med.

Vad har Kina att komma med? Billiga tofflor, dåliga leksaker, tungstensfyllda guldtackor? Vad?
2017-03-16, 19:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Trump har i tal och på twitter gjort klart att det handlar om diskriminering mot muslimer. Då tyckte inte domaren det hjälpte att de noggrant tvättat bort sådant från själva lagtexten.
https://www.wired.com/2017/03/blocked-immigration-ban-proves-trumps-tweets-will-haunt-presidency/

Jag är ingen expert i juridik, men finner det faktiskt väldigt konstigt. Borde inte domstolen ta hänsyn endast till själva EO oavsett vem som är avsändaren och vad dennes avsikter är?
2017-03-16, 19:10
Medlem
Citat:
Jo, det är det för de deklarationerna som finns i en mer närtid.

Eller försöker du hävda att 2005 deklaration är inget fel på, därför kan det inte vara fel på någon annan heller.
Det är det du antyder i alla fall, men sånt går inte jag på.

Såklart det är ett inreseförbud för muslimer.

Det handlar även om uppsåt, sånt brukar man inte bara låta flyga förbi.
Och uppsåtet av Trump råder det noll tvekan om.
Men visst är det härligt att saker han sagt under kampanjen som gör att det blir så extremt tydligt att det är ett muslimförbud och inget annat.
Nått säger mig detta inte komemr komma i närheten av HD, men man vet aldrig.
Det ska ju först via en instans till, kanske han kan hitta en hardcore Trump-fan där, som struntar i grundlagar.

Hatar inte Trump, men gott försök.
Tvärtom faktiskt, detta är en mycket roande situation.
Där Trump grävt en grop han nu faller ned i, det är alltid roande oavsett om man tillhör extremhögern eller extremvänstern eller nått mellan dessa.
Mycket ROANDE.

Vad svamlar du om? Det jag säger är att 2005 års siffror vederlägger teorin om att Trump inte betalat federal inkomstskatt på 18 år, något som bl.a. New York Times hävdade var möjligt.

Sedan är skatter en sak mellan Trump och IRS. Det är IRS uppgift att granska skattedeklarationer och se till att folk betalar in den skatt de ska. Trump har råd att anställa duktiga revisorer och har dessutom specialgranskats av IRS i många år. Ändå har IRS inte hittat några oegentligheter.

Det blir därför patetiskt när ni Trump-hatare försöker gripa efter halmstrån.
2017-03-16, 19:15
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Galna saker på Homeland Security:

2.6 miljarder dollar för en mur

500 nya gräns agenter

1000 nya ICE agenter

15 miljoner till E-Verify, verkar som Trump kommer tvinga företag att anställa bara legala medborgare.

Och ytterligare $1.5 miljarder för deporteringar
http://nordic.businessinsider.com/trump-budget-billions-in-funding-for-mexico-border-wall-2017-3?r=US&IR=T
Citat:
The budget proposal consists of a $2.6 billion investment on "tactical infrastructure" and designs and planning for the wall, as well as $314 million towards hiring and training 500 border patrol agents and 1,000 Immigration and Customs Enforcement officers in 2018.

"This investment would strengthen border security, helping stem the flow of people and drugs illegally crossing the US borders," the proposal said.
The blueprint also proposes an additional $1.5 billion towards detaining and deporting unauthorized immigrants, and $15 million for a mandatory, nationwide E-Verify system meant to cut down on unauthorized employment. The program would allow for businesses to determine whether new employees are eligible to work in the country.

Men han måste få igenom den. Demokraterna har redan hotat med "a government shutdown" vilket är mycket positivt (för Trump).
2017-03-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Finns ingen granskning, bara en genomskinlig bortförklaring på varför Donald vägrar publicera sina deklarationer.
Även om denna granskning skulle existera så har IRS själva sagt att publicering av skatteuppgifter inte alls skulle påverka en sådan undersökning.
Presidenten och husse är helt enkelt livrädda för vilka kopplingar en publicering av sådana uppgifter skulle klarlägga...

Giltigt medlemskort måste uppvisas vid köp.

IRS har specialgranskat Trump i många år så vi kan vara hyfsat säkra på att han har betalat den skatt han ska. Det finns ingen anledning för Trump att lämna ut den typen av information till allmänheten.

Om inte IRS kan hitta något får vi nöja oss med det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in